Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 07:43
  #13
Medlem
Träning = jogga 15 minuter och spring tufft i 5 minuter, då kommer förbränningen igång ..... Sedan promenerar du i tuff uppförsbacke i 45minuter.
3ggr i veckan.
Ta bort alla kolhydrater i kosten. När du blir hungrig äter du bara nåt extra utan kolhydrater.

Garanterat 5 kg fett är Borta på en månad. Utan att du haft jobbigt med något.
Citera
2017-10-09, 08:23
  #14
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Har inga barn och kommer aldrig att få några om jag fortsätter som jag gjort hitentills.

Jag tror att de som skulle märka något först är min chef och sedan kanske min mamma. Hon är nog fö. den enda som skulle bry sig. Alla andra skulle inte ens nås av nyheten att jag var borta.

Jag blir orolig för dig när jag läser det här. Att du har en relation till din mor är oerhört värdefullt, men det är ju inte alltid man vill diskutera allt med en nära anhörig.

Det finns människor du kan söka kontakt med om du känner att du behöver det. Några exempel:

https://mind.se/
https://www.1177.se

Kanske har du bra kontakt med din husläkare? Det kan också vara ett alternativ. Om du känner att det verkligen krisar kan du även ringa 112. Hoppas du svara på inlägg i tråden, är bekymrad över hur du mår.
__________________
Senast redigerad av Igni-ferroque 2017-10-09 kl. 08:26.
Citera
2017-10-09, 09:41
  #15
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Grejen är att det alltid failar. Jag vet inte hur jag skall lyckas förhindra failet.

Att köra på någon kadaverdiet är ett säkert sätt att misslyckas på. Om du på riktigt vill gå ner i vikt (och också behålla den) handlar det om att ändra på dina rutiner och inte köra någon huvudlös bantningskur i några veckor för att sedan återgå till det vanliga.

Räkna ut ditt dagliga kaloribehov, lägg dig lite under det och kombinera med träning och du kommer ofelbart att gå ner i vikt. I början går det dessutom lite snabbare eftersom en stor del av det kommer att vara vätska.
Citera
2017-10-11, 06:49
  #16
Avstängd
roxss avatar
Jag skulle säga att du fortsätter äta exakt som du gör skippa god sakerna fler gånger bara.
Sen gör du ingen pasta, potatis , ris alltså du tar bort kolhydraderna.
Kött och grönsaker och sås endast.

Jag tror tom att du skulle kunna gå ner 5 kg utan träning alls. Endast byta kost.

Hur man verkligen håller sig borta från god sakerna? Lägg undan dina pengar nånstans så du ej kan ta ut de.
__________________
Senast redigerad av roxs 2017-10-11 kl. 06:52.
Citera
2017-10-14, 15:35
  #17
Medlem
Har gått sämst denhär veckan. Har varit och tränat en gång.
Egentligen har dieten inte förändrats.
Det blev utgång till stureplan i tisdags x antal öl där, sedan 2 öl i fredags också.
Men om man bara fick bort ölen så skulle det kanske hjälpa.
Jag får helt enkelt ge fan i att vara social.

Det jobbigaste är att det serveras alkohol på jobbet minst en gång i veckan, så där är det lätt att man torskar.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-10-14 kl. 15:39.
Citera
2017-10-15, 09:58
  #18
Medlem
Ser hur många som helst som köper sallad på ica. Massa pasta, pasta med såser, röror och så en burk med dressing till.
Detta kan mycket väl vara onyttigare än en pizza!

Mitt förslag är att du gör matlådor. Väger maten och ser hur mycket du "bör äta" ser till att hålla dig till sådant som faktisk mättar hyfsat bra.
Ser till att inte ha mackor eller godis hemma. släng sådant, släng socker osv.
Måste du gå till affären för att köpa mackor är det mer troligt att du tar en matlåda och slänger in i micron.
Citera
2017-10-15, 10:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Har gått sämst denhär veckan. Har varit och tränat en gång.
Egentligen har dieten inte förändrats.
Det blev utgång till stureplan i tisdags x antal öl där, sedan 2 öl i fredags också.
Men om man bara fick bort ölen så skulle det kanske hjälpa.
Jag får helt enkelt ge fan i att vara social.

Det jobbigaste är att det serveras alkohol på jobbet minst en gång i veckan, så där är det lätt att man torskar.

Det är ju för att du inte vill nå dina mål. Jag var med ute i Lördags, inte drack jag något för det. Man KAN vara social utan att dricka öl, eller sprit etc.
Det är väl inte för att du ska dricka öl som dina kompisar vill umgås med dig, utan det är väl för att ha ditt umgänge?
tränar du dessutom en gång och sedan går ut och dricker, ja då har du inte bara sabbat träningen du har dessutom dragit i dig en hel drös socker.

47 kcal per 100 ml i starköl. Ett glas är väl iallafall 200-300 beroende på glaset storlek finns säkert större. En liten burk är runt 150 kalorier.

Med ett par öl har du kommit över ditt dagsbehov av kalorier med råge. Då har du inte "råd att äta mat" för att kunna gå ner i vikt. Men jag får anta att du dessutom åt mat.

Ett kg är ca 7000 kcal, det är vad du behöver ligga på underskott i veckan, för att gå ner ett kg i veckan. så ska du få i din 2500 kcal om dagen för att stå still behöver du ligga på ca 1500 kcal om dagen.
Citera
2017-10-20, 00:20
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Det är ju för att du inte vill nå dina mål. Jag var med ute i Lördags, inte drack jag något för det. Man KAN vara social utan att dricka öl, eller sprit etc.
Det är väl inte för att du ska dricka öl som dina kompisar vill umgås med dig, utan det är väl för att ha ditt umgänge?
tränar du dessutom en gång och sedan går ut och dricker, ja då har du inte bara sabbat träningen du har dessutom dragit i dig en hel drös socker.

47 kcal per 100 ml i starköl. Ett glas är väl iallafall 200-300 beroende på glaset storlek finns säkert större. En liten burk är runt 150 kalorier.

Med ett par öl har du kommit över ditt dagsbehov av kalorier med råge. Då har du inte "råd att äta mat" för att kunna gå ner i vikt. Men jag får anta att du dessutom åt mat.

Ett kg är ca 7000 kcal, det är vad du behöver ligga på underskott i veckan, för att gå ner ett kg i veckan. så ska du få i din 2500 kcal om dagen för att stå still behöver du ligga på ca 1500 kcal om dagen.

Det är klart att jag vill nå dem, fast sedan är jag inte stark nog att stå emot alkohol och sånt. Det går inte så bra just nu. Har gått upp 2 kilo sedan jag startade tråden.

Skall träna i morgon också, så får vi se om jag hinner köra nått i helgen. Men den där träningen bromsar ju ändå bara förfallet lite, den kan ju lixom inte förhindra det.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-10-20 kl. 00:35.
Citera
2017-10-25, 23:43
  #21
Medlem
Nu äter jag, en banan i till frukost, cesarsallad med kyckling till lunch, ett äpple som mellanmål, naturell fil och flingor utan socker till middag.

Kör denna diet resten av veckan. Är hungrig som fan varje dag, men det får gå för nu måste det hända något.

I morgon är det event med jobbet, och jag måste avstå från att dricka eller äta något. Så får det helt enkelt bli.
Citera
2017-10-30, 13:29
  #22
Medlem
Roidberts avatar
Du kan lägga till DNP för att påskynda det hela. Jag tappade 6-8kg på ca två veckor under min senaste DNP kur i april-maj. Kör en till kur nu som ska vara ca 2v och förväntar mig liknande resultat. Efter det blir det kcal balans eller ett litet underskott ett tag. Vill inte riskera att tappa i bänkpressen som jag har ökat 95-120kg i år.
Citera
2017-11-01, 19:29
  #23
Medlem
Hur går det för dig?
Citera
2017-11-22, 13:49
  #24
Medlem
Prova 5:2, dvs säga att du fastar 2 dagar i veckan. Det är inte så jävligt som det kanske låter utan tänk på fastedagarna att det är bara idag, i morgon får du äta igen. Mycket lättare än att fasta en vecka i sträck om man inte är van.
Sen som flera redan påpekat, låt bli kolhydrater om du kan. Utan att bli alltför teknisk så när blodsockret sjunker så bli du hungrig. Om du undviker kolhydrater så har du alltid lågt blodsocker och blir därför inte hungrig på samma sätt. Visst kan du känna sug men det är lättare att stå emot.
När jag inte orkar hålla helt emot på fastedagarna så brukar jag ta en burk tonfisk i olja, hälla bort den mesta oljan, dock inte allt, hacka en rödlök och blandá ihop med mycket salt.
Är man sugen är det faktiskt riktigt gott.
Håller du den dieten bör du gå ner 8 kilo på en månad.

Sen är ett annat tips att sluta äta när du inte längre är hungrig. Dvs inte äta tills du är mätt utan sluta så fort hungern gett sig.

Vad många inte vet är att promenader bränner nästan lika mycket energi som löpning. Inte många otränade orkar springa en halvmil men dom flesta orkar gå det.
Promenerar du dessutom på morgonen innan du ätit så har du inga kolhydrater i kroppen utan börjar bränna fett direkt. Annars tar det runt fyrtiofem minuter innan fettförbränningen kommer igång.

Några tips som funkat för mig.

Lycka till

Peace
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback