Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 00:30
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det hade jag missat. Lite märkligt att man tar ut åkare i landslagsgrupperna som sedan väljer att sluta.

Edit: Fast kollar man in Säfvenbergs instagram så får man inte alls intrycket av att hon har lagt av, snarare ser det ut som hon satsar vidare.

Jaha. Jag har bestämt för mig att jag läste i februari att hon hade tappat motivationen och slutat när hon inte tog sig till OS. Men har tydligen hittat den igen då.
Citera
2018-09-22, 14:20
  #122
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag har för mig att det var för dålig fysik men jag kan minnas fel.

Dålig fysik och bristande motivation. De som såg Säfvenberg hobbyåka i SM 2017 trodde nog att hon hade gjort sitt, hon såg inte ut som någon elitåkare direkt. Men hon kom igen, tränade upp sig och fick köra VC efter nyår och gjorde ett par riktigt bra tävlingar. Bara att hoppas att hon fortsätter och inser att hon måste träna fokuserat för att göra sin talang rättvisa.
Citera
2018-11-18, 14:17
  #123
Medlem
Stefan4s avatar
Myhrer var chanslös mot dominanterna Hirscher och Kristoffersen, men tog ändå sin 22 pallplats i slalom i världscupen i Levi (han har 28 totalt inkl. parallell) och får lite arbetsro nu veckorna som kommer.

Det blev en nattsvart dag för övriga svenskar dock...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback