Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 17:50
  #1
Medlem
Nej, nu menar jag inte 5,5" utan snarare 4,7". Efter fyra år med en Iphone 5 var det nu dags att uppgradera. Även om jag var nöjd med den jag hade så började batteriet bli riktigt dåligt. Funderade på en Iphone SE men tyckte att det var tråkigt med en ny telefon som såg ut exakt som den gamla. I stället blev det en Iphone 7. Efter en månad kan jag konstatera att telefonen i sig är kanon, snabb och bra. Skärmstorleken förbryllar dock lite. Anledningen till det är att den större skärmen gör förvånansvärt lite för upplevelsen. Visst, allt är lite större (dock inte så mycket) och det får plats lite mer på skärmen vid vanligt surf (dock inte så stor skillnad ärligt talat). Jag har bytt fram och tillbaka mellan den gamla Iphone 5:an och den nya 7:an de senaste dagarna men kan inte tycka att det gör speciellt stor skillnad med den större skärmen. Efter 5 min tänker man inte ens på det.

Vad som dock är stor skillnad är den fysiska storleken på telefonen. Den ligger betydligt sämre i fickan och är inte alls lika ergonomisk att använda, särskilt inte med en hand. Det blir lite irriterande när den större skärmen inte tillför speciellt mycket positivt, dock desto mer negativt.

Någon annan som har jämfört fram och tillbaka och känner likadant? Kanske är det skillnad om man kollar på mycket film på telefonen?

Personligen väntar jag nog till mars. Kommer det en SE2 då så kommer jag att köpa den, och kommer det ingen så köper jag den gamla SE.
Citera
2017-10-08, 17:59
  #2
Medlem
studioxswes avatar
Jag köpte en SE av två anledningar:

1.) skärmen/storleken på telefonen är precis lagom
2.) priset på iphone 6 var alldeles för högt.

Den bästa iphonen var iphone 3G, den låg perfekt i handen med sina rundade kanter. jag älskar den, och den åker oftast med på semestern och saknar inte alls högre upplösning.

Både 8 och X kommer kännas för stora för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback