Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-09, 18:12
  #13
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Skulle inte nästa BF vara BadCompany3?
Annars hoppas jag dom följer spåret dom är inne på nu och släpper ett Battlefield WW2.

Tillbaka till ruta 1 alltså?
Citera
2017-10-09, 18:28
  #14
Medlem
Sturishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
Öh... slår vad om att Battlefield 1 är det mest populära battlefield-spelet hittills.

Där lär du ha feting fel Bf1 är ett mjölka pengar spel så det skriker om det. Får spysmak bara tanken av hur kasst BF1 är och hur bra det Kunde varit, Med så många nya FPS spel vågar(?) dom inte hitta på något eget/nytt, Istället ren kopia från föregående spel med lite nya modeller och påhittade vapen i BF1.

En ny kopia av bf1/bf3 nästa år är väl knappast något att se fram emot? Vad tror du är så speciellt med just det nya BF?
Citera
2017-10-09, 20:05
  #15
Moderator
memymos avatar
Lägger denna i Relaterat istället.

Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2017-10-09, 23:04
  #16
Medlem
Webbianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturish
Där lär du ha feting fel Bf1 är ett mjölka pengar spel så det skriker om det. Får spysmak bara tanken av hur kasst BF1 är och hur bra det Kunde varit, Med så många nya FPS spel vågar(?) dom inte hitta på något eget/nytt, Istället ren kopia från föregående spel med lite nya modeller och påhittade vapen i BF1.

En ny kopia av bf1/bf3 nästa år är väl knappast något att se fram emot? Vad tror du är så speciellt med just det nya BF?

Jag skrev att det var populärt, säkert mer så än andra BF-spel. Jag har inte skrivit något är speciellt med det nya BF. Vad fan är det för fel på dig? Jag har inte ens spelat BF1.

Jag kan säga att Bieber var populär men det innebär inte att jag sitter och lyssnar på honom.
Citera
2017-10-11, 20:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Så du menar att ditt uttalande "Syftar såklart till BF 2, 3, 4 och Hardline" alltså inte ska inkludera BF2, möjligt att jag skriver och stavar som en nyanländ, men jag kan tyvärr inte tolka dina meningar om du själv skriver dom som en SFI deltagare, bättre lycka nästa gång!

Shit happens
Citera
2018-02-15, 23:16
  #18
Medlem
Tekniskt sätt så borde de komma ett bf4 i slutet av 2018? Alltså efter sommaren någon gång. Alt så kommer de till våren 2019. Sista DLC till bf1 släpps om några dagar så de borde vara på G.

Hoppas innerligt på att det blir ett andra världskrigs spel!!! Hade varit så jäkla grymt. Tänk båtstriderna i stilla havet. Alt köra tyska "STUKA" bombplan
Citera
2018-02-15, 23:22
  #19
Avstängd
ilpobres avatar
Nej, det hoppas jag inte. BF är mer utvattnat än Stilla Havet. Enda som skulle få mig att köpa ett nytt är om de skulle införa biologisk krigsföring/tredje världskrig-simulering. Att de skulle släppa ett spel om andra världskriget är otroligt fantasilöst och enbart i syfte att konkurrera med CoD:WWII. Battlefield slutade vara bra efter 3:an.
Citera
2018-03-30, 18:04
  #20
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Nej, det hoppas jag inte. BF är mer utvattnat än Stilla Havet. Enda som skulle få mig att köpa ett nytt är om de skulle införa biologisk krigsföring/tredje världskrig-simulering. Att de skulle släppa ett spel om andra världskriget är otroligt fantasilöst och enbart i syfte att konkurrera med CoD:WWII. Battlefield slutade vara bra efter 3:an.

BF1-floppade, bara för att de ville plocka COD-idioter och sannolikt flickor.

BF4 lever och fungerar fortfarande bra att spela. COD-fikusarna som inte ens har kognitiv kapacitet att t.ex. hantera en recon-roll är lätta att känna igen.
Likaså de som bara lyfter tp-hkp´n och tippar(dödar alla i), i stället för att bedriva kollektiv slagfältstrafik.

Varumärket står och faller sannolikt med BF V.
Kör de på seriösa incitament och seriös teknisk nivå, behåller de sin gamla seriösa spelarbas.
Satsar de som i fallet BF1, på låg teknisk nivå för att vara populärt lättskjutningsspel, tappar de sin seriösa bas och BF V är dött på servrarna efter bara 6 månader.
Citera
2018-03-30, 18:23
  #21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
BF1-floppade, bara för att de ville plocka COD-idioter och sannolikt flickor.

BF4 lever och fungerar fortfarande bra att spela. COD-fikusarna som inte ens har kognitiv kapacitet att t.ex. hantera en recon-roll är lätta att känna igen.
Likaså de som bara lyfter tp-hkp´n och tippar(dödar alla i), i stället för att bedriva kollektiv slagfältstrafik.

Varumärket står och faller sannolikt med BF V.
Kör de på seriösa incitament och seriös teknisk nivå, behåller de sin gamla seriösa spelarbas.
Satsar de som i fallet BF1, på låg teknisk nivå för att vara populärt lättskjutningsspel, tappar de sin seriösa bas och BF V är dött på servrarna efter bara 6 månader.

Detta.

Jag saknar verklligen BF3 (och även 4). Kör de framtid eller något historiskt den här gången blir det inte ens ett köp. Köpte BF1, men tacka fan för att jag inte köpte något season pack eller liknande.
Citera
2018-03-30, 19:00
  #22
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Detta.

Jag saknar verklligen BF3 (och även 4). Kör de framtid eller något historiskt den här gången blir det inte ens ett köp. Köpte BF1, men tacka fan för att jag inte köpte något season pack eller liknande.

BF3 är min sentida favorit och jag gillar fortfarande BF4... Visst, jag har hela kånkarången. Men har spelat väldigt lite BF1. Jag har t.ex. allt DLC-innehåll till BF1, men aldrig spelat alla kartor.

Min njutning ligger i att ha ett fungerande lagspel, eller för den delen fallerande då det motsatta laget fullständigt kör över en p.g.a. just bättre fungerande squads.
Roligast är att se hur man failar, anpassa sig efter det och göra något åt saken och vända den uppenbara förlusten till en tight vinst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback