Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-08, 17:37
  #13
Medlem
Utbrytarens avatar
Henrik "nazister" Arnstad säger så här i Hanif Bali-reportaget, man måste beundra Full Arnstad-varumärkesmannen (även om han mitt uppe i sin orgiastiska psykos parodierar goes Full Arnstad-varumärket på så sätt att han mest av allt biter sin egenskapade psykos i arslet när han söker profilera sig genom detta):
Citat:
Hanif Balis kampanj mot mig resulterade i en våg av mordhot, terror och föröljelse. Och inte bara mot mig.
Citera
2017-10-08, 17:57
  #14
Medlem
No-n-sences avatar
Aftonbladet och annat löst folk tror att det här påverkar Hanif negativt och att folk kommer att ta avstånd ifrån honom och ifrågasätta att partiledningen håller honom bakom ryggen.

Dessvärre förstår dom inte att många håller med honom och allt fler börjar göra det. Möjligen att M fegar ur men Hanif har nog en plats i politiken ändå.
Citera
2017-10-08, 18:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
"Nyligen hävdade historikern och antirasisten Henrik Arnstad att Bali samarbetar med nazistiska NMR."

Aftonbladet skämmer bara ut sig själva med den här "granskningen". Känns som de verkligen inte vinner något på det här utan bara kan förlora ännu mer förtroende och ansikte i samhället, om de nu hade något innan artikeln dvs. Den ideologiska bubblan på AB kan ej argumentera mot Bali under normala omständigheter i t.ex debatt utan spär bara ut sig känsloargument som nykära.


Jag håller med dig i allt du skriver, men att Aftonbladet har något mer anseende, respekt och klarsynthet att förlora...Nej nej nej !

De har sjunkit så lågt att det bara är att köra vidare. När man trodde att gränsen för komplett idioti var nådd så var de bara halvvägs, nu är de nere och gräver hos djävulen själv...men de kommer att ta sig ännu längre ner, det är bara en tidsfråga !

Anseende, respekt, moral, klarsynthet och sunt förnuft är ord som inte existerar hos dem. Finns inte EN enda "journalist" där som balanserar upp det fria ordet. Om man nu kan kalla dem för journalister förresten, förr var det en yrkesgrupp av stolta människor som var en nagel i ögat på statsmakten. Idag får de Kim jong un att rodna. Inte ens hans mest förtrogna är så hjärntvättade som de så kallade "journalisterna" är på Aftonbladet.

Jag vet att "Journalisterna" på Aftonbladet kommer att försöka dra ner Hanif Bali till sin egna träsknivå, och där försöka vinna över honom med sin erfarenhet...men de kommer misslyckas !
Citera
2017-10-08, 20:20
  #16
Medlem
Kebabfysikers avatar
Riktigt töntigt reportage.
Citera
2017-10-08, 22:44
  #17
Medlem
Hanif Bali twittrade precis om att han upplever en lavinartad ökning av följare på Twitter efter Aftonbladets artikel, plus 10 000 senaste dygnet och plus 500 senaste timman. Antalet följare är nu makalösa 66 000, och vi kan nog utgå ifrån att han kommer slå alla tiders rekord när det gäller personkryss i riksdagsvalet och därmed komma in oavsett var på valsedeln han placeras eller hur litet Moderaterna blir.
Citera
2017-10-08, 23:46
  #18
Medlem
hakro807s avatar
Undrar varför Aftonbladet glömde nämna Milos "claim to faim", hans homosexualitet och judiska påbrå. Kanske var det bara en tillfällighet. Eller skulle det förstört bilden av alternativhögern som just nynazister under annat namn?
Citera
2017-10-09, 01:13
  #19
Medlem
Är det journalister som har ändrat på grundbetydelsen av troll eller är det inte samma typ av troll som det först betydde?
Är så förvirrad när det gäller det uttrycket.

Att trolla förr innebar att man anonymt väckte reaktioner hos folk genom att driva. Exempel som jag kan komma på är folk som hoppar in i en ventrilokanal med ett soundboard och spelar upp konstiga ljud.

Men betyder troll nu att man inte har Vänsteråsikter?
Vissa säger ju att folk är troll så fort dom är anonyma men Aftonbladet skriver ju att Hanif kanske är ett troll, men han är ju inte anonym?

Beror det på vilken tidning det handlar om så det betyder olika?

Det kanske är bäst att journalister slutar använda det uttrycket eftersom att det verkar ha ändrat grundbetydelsen och det verkar variera vad det betyder beroende på vilken tidning man läser.

För övrigt slutade jag läsa efter första meningarna just för att om journalisten som skrivit det inte ens kan starta sin artikel med korrekt information så tvivlar jag på att resten är något bra
Citera
2017-10-10, 05:21
  #20
Medlem
Även om han säkert gillar det så kan inte Hanif ta åt sig hela äran själv.

Detta är bara en liten del i en kraftigt upptrappad kamp på alla plan, från S med bihang, mot allt och alla som på något sätt har någon som helst positiv vinkel på, eller för, SD.

Hanif är bara en liten bricka i ett stort spel och det är inte ens säkert att han ser det själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback