Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 11:15
  #1
Medlem
Hej!

Sitter med Linux mint och kör XFCE med Whisker menyn.

Håller på med att fixa till det grafiska användar gränssnittet, till Win 10 inspirerat...

När jag håller på med menyn genom en menyredigerare (som kommer med) så försvinner
plötsligt alla menyalternativ utom logga in/ut inställningar osv...

Alla andra program och favorit ikoner försvinner.

Har provat med att avinstallera och återinstallera Whisker, vilket inte fungerar.

Jag installerade cinnamon och dess meny i stället, men det känns irriterande att inte kunna
använda den "lättare" varianten.

Någon som vet vad som kan vara fel, eller hur man återinstallerar så det blir som från början?
Citera
2017-10-08, 14:02
  #2
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azvareth
När jag håller på med menyn genom en menyredigerare (som kommer med) så försvinner
plötsligt alla menyalternativ utom logga in/ut inställningar osv...

Alla andra program och favorit ikoner försvinner.

Har provat med att avinstallera och återinstallera Whisker, vilket inte fungerar.

Någon som vet vad som kan vara fel, eller hur man återinstallerar så det blir som från början?
Jag gissar på att någon konfiugarationsfil har blivit överskriven och "nollställd" när du lekte med menyredigeraren.

Jag vet inte var de här inställningarna sparas och om det går att återtälla på något sätt, men kanske det vore enklast att installera om XFCE?
Citera
2017-10-08, 18:28
  #3
Medlem
Forsakradochdods avatar
Hej!
Kom ihåg att göra backup på dina inställningar utifall du behöver återgå till tidigare version om något skulle bli fel. Din nuvarande config bör finnas i: /home/user/.config/xfce4/

Tar du bort Whiskermenyn och sedan lägger till den igen så nollställs alla dina favoriter etc.
Citera
2017-10-08, 21:42
  #4
Medlem
jag installerade om hela XFCE, det hjälpte inte, whiskermenyn visade inget och använde jag programmeny så låste sig hela skrivbordsmiljön vilket bara kunde åtgärdas med hårdvarureset.

men....

@user3815276
Du hade rätt: ~/.config/menus/xfce-applications.menu var helt nollstäld dvs 0 byte
jag kopierade filen från /etc/xdg/menus/xfce-applications.menu och nu verkar allt vara tillbaka som det ska.

@Forsakradochdod
Prövade aldrig din sökväg, men tackar för tipset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback