Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 21:10
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Återkom till det här inlägget efter letande. Tycker det är så klockrent och välskrivet.
Det är ok om man kommer från ett liv som är en skithög.
Varför skulle man vilja leva ett liv där man gick runt och DOLDE sina känslor hela tiden? Känslor suktar eftar uttrymmer, eftar att få utlevas i handling.

Det finns en annan väg. Att ta sina känsor under kontroll. precis som du sätter dig på en häst och styr det starkare djuret dit du vill. Du kan på samma sätt tygla dina känslor, leva ut dem och även visa dessa för kivnnor. Kvinnor älskar när män visar RÄTT känslor. Kvinnor älskar män som har sådan kontroll över sina känslor att han inte LÅTER sig påverkas av skitsaker, som inte är hjälplös och lägger sitt liv i hennes händer. Kvinnor avskyr mjäjkiga män som inte kan ta hand om dem, och deras (våra) barn. Att visa känslor som avslöjar sådana attribut skrämmer iväg kvinnor.

Maskuliniteten i Svergie är död och det är därför vi tror att kvinnor avskyr män som visar känslor.
Citera
2018-07-20, 23:41
  #170
Medlem
Roidberts avatar
Stämmer mycket bra. Det bästa sättet för en man att göra slut på ett förhållande är att säga "jag älskar dig".
Citera
2018-07-21, 00:01
  #171
Medlem
3dls avatar
Helvete vad folk överanalyserar och håller tillbaka med nån bisarr emotionell millimeterrättvisa. När ska ni hinna leva lite?
Citera
2018-07-21, 00:53
  #172
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus
Det är ok om man kommer från ett liv som är en skithög.
Något säger mig att du lever i samma skithög. Se ditt dravel nedan t ex.

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus

Varför skulle man vilja leva ett liv där man gick runt och DOLDE sina känslor hela tiden? Känslor suktar eftar uttrymmer, eftar att få utlevas i handling.
Men det kommer till en kostnad. Flertalet män vill inte ta denna kostnaden. (Kostnaden är att bli bortvald).

Men jag håller med dig. Klart känslor ska levas ut. Annars så finns risken att det förgör dig. MEN DET KOMMER TILL EN KOSTNAD.

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus

Det finns en annan väg. Att ta sina känsor under kontroll. precis som du sätter dig på en häst och styr det starkare djuret dit du vill. Du kan på samma sätt tygla dina känslor, leva ut dem och även visa dessa för kivnnor. Kvinnor älskar när män visar RÄTT känslor.
Precis det jag skriver för fan. Det är ett jävla minfält om vilka känslor som är okej att visa. Denna väg du beskriver tar majoriteten utav män, det är vad dom lär sig när dom växer upp.

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus

Kvinnor älskar män som har sådan kontroll över sina känslor att han inte LÅTER sig påverkas av skitsaker, som inte är hjälplös och lägger sitt liv i hennes händer.

Precis det jag skriver för fan. Mannen ska ha kontakt med sina känslor men inte agera på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus

Kvinnor avskyr mjäjkiga män som inte kan ta hand om dem, och deras (våra) barn. Att visa känslor som avslöjar sådana attribut skrämmer iväg kvinnor.
Som jag har skrivit förfan.

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus

Maskuliniteten i Svergie är död och det är därför vi tror att kvinnor avskyr män som visar känslor.

Hela ditt inlägg har handlat om att kvinnor väljer bort män som visar känslor. Nu skriver du att det är något män tror att kvinnor ogillar?

Säg mig, varför förnekar du att du lever i samma skithög som mig?
Citera
2018-07-21, 00:55
  #173
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Stämmer mycket bra. Det bästa sättet för en man att göra slut på ett förhållande är att säga "jag älskar dig".

Ja, faktiskt.
Citera
2018-07-21, 01:02
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Tack.

Jag börjar mer och mer tro att kvinnor inte kan hantera en man med känslor. Kanske lider de av en sådan avgrundsdjup brist på självförtriende och god tro om sig själva att de inte kan föreställa sig att någon gillar dem.

Det blir ohanterligt för dem och omanligt för oss. Inte är det konstigt att så många män visar sig oberörda och känslokalla när de söker kvinnlig kontakt. Manlighet ska liksom vara en rak linje enligt kvinnor medan kvinnan ska tillåtas vara en sinuskurva.

Kan bara hålla med. Det är som om de har en tävling, lyckas de göra mannen känslosam/kär så har de vunnit och går vidare.

De förhållanden jag lyckats med (2-10 år långa), är de jag varit känslokall i. Men hur roligt är det egentligen, det blir ganska tråkigt.
Citera
2018-07-21, 01:17
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Jag väntar bara på ett inlägg från en typisk cuck, white knight eller kalla de efterblivna vad ni vill där det är mitt fel att jag visar känslor. Åh visa inte några känslor då så är problem solved.

Hur länge ska man förtrycka sina känslor då? Varför ska jag inte tillåtas visa känslor? Kvinnor gör aldrig avkall på sina känslor så varför ska jag göra det?

För det är helt uppenbart att kvinnor inte är tillräckligt mogna (Amen dejta mogna kvinnor då? säger cucken) och mottagliga för mäns känslor.

Så fort man har visat sig känslosam, känslomässigt investerad, berörd, älskande, gillande så verkar det fötställa en själv i ett underläge. En beroendeställning till henne där hon får makten över ens välmående som hon till varje pris inte kan hantera utan börjar förakta.

Jepp, får du känslor så är du i beroendeställning och är du i beroendeställning så är du svag. Kvinnor hatar svaga män.

Objektifiering är ju något som fungerar bra, även om kvinnor säger att de inte gillar det. Drama är också bra, det älskar kvinnor, det ska vara av och på hela tiden. Väldigt omoget och destruktivt. Men det verkar vara det som fungerar.
Citera
2018-07-21, 14:12
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Något säger mig att du lever i samma skithög. Se ditt dravel nedan t ex.

Men det kommer till en kostnad. Flertalet män vill inte ta denna kostnaden. (Kostnaden är att bli bortvald).

Men jag håller med dig. Klart känslor ska levas ut. Annars så finns risken att det förgör dig. MEN DET KOMMER TILL EN KOSTNAD.

Precis det jag skriver för fan. Det är ett jävla minfält om vilka känslor som är okej att visa. Denna väg du beskriver tar majoriteten utav män, det är vad dom lär sig när dom växer upp.


Precis det jag skriver för fan. Mannen ska ha kontakt med sina känslor men inte agera på dom.

Som jag har skrivit förfan.



Hela ditt inlägg har handlat om att kvinnor väljer bort män som visar känslor. Nu skriver du att det är något män tror att kvinnor ogillar?

Säg mig, varför förnekar du att du lever i samma skithög som mig?

Kanske inte var tydlig nog med budskapet, som lyder:

Kvinnor ogillar inte män som visar sina känslor. Kvinnor(och män för den delen) ogillar män som visar känslor som skvalrar om att de är oattraktiva.

Hos de som saknar maskulinitet, de vars känslor pekar på innehavarens oattraktivitet. Dessa drar slutsatsen att kvinnor ogillar att män visar känslor. Detta för att undvika finna fel i sig själv (shit jag är en mes).

Där vi tänket olika är där du säger "mannen ska ha kontakt men inte agera på dem"

Jag skulle påstå att man alltid agerar utifrån sina känslor. Denna tesen stärks av att folk som får synapserna kapade till amygdalan inte kan ta några beslut alls.

Motivationen att inte visa känslor är också en känsla. Du kan inte "inte visa känslor" Då visar du att du har känsla som motiverar ett döljande av känslor.

Det handlar om att tygla känslorna, inte förtrycka. Precis som att första steget att behandla alkoholism är att erkänna att man har dessa känslor för alkoholen. Gör man inte detta kan man inte tycka problemet.

Angående skithögen så kan jag väl inte påstå att jag alltid lever som jag lär heller. Jag jobbar däremot med det för allt jag kan
Hoppas det blev tydligare.
__________________
Senast redigerad av SnyggLinus 2018-07-21 kl. 14:16.
Citera
2018-07-21, 16:02
  #177
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Stämmer mycket bra. Det bästa sättet för en man att göra slut på ett förhållande är att säga "jag älskar dig".
Beror nog mest på vem mannen som säger det är.
Citera
2018-07-22, 11:44
  #178
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Beror nog mest på vem mannen som säger det är.

Hur menar du?
Citera
2018-07-22, 16:53
  #179
Medlem
snabelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor

Dom äldre damerna som knullat runt och misslyckats i flera år, börjat bli slitna av all sprit och kuk, trånar avundsjukt när andra lägger upp bilder på Insta på sina bebeisar..dom damerna är inte lika svåra.

Men vill man verkligen ha en 30-35 åring som misslyckats i alla relationer? Alternativt en 2-3 barns-mamma med 2 olika pappor till barnen? Nej tack.


Dessa två undviker man som pesten.
Citera
2018-07-22, 17:43
  #180
Medlem
Det finns mycket att kommentera här. Ligger du med tjejerna på första dejten? Det låter som det - eller i alla fall att du ligger med dem tidigt. Tips: sluta med det om du vill ha ett långsiktigt förhållande. Du verkar locka till dig tjejer som inte är ute efter något seriöst. Då är det ju inte förvånande att de säger upp kontakten när du börjar visa känslor.

Det kan också vara så att du inte nödvändigtvis uttrycker dina känslor för tidigt i dagar eller månader, men att du uttrycker dina känslor innan du har gått igenom andra steg med kvinnan. Hon vill kanske att du ska bevisa din attraktivitet innan hon är beredd att tala om känslor. Om du inte har visat mycket av dig själv, finns det inte så mycket att känna tillbaka. Vad vet tjejen om dig innan du uttrycker dina känslor? Vet hon vad du är ute efter? Vet hon dina livsmål? Har hon fått en komplett bild av din huvudsakliga person? Vet hon vem det är som säger "jag gillar dig"?

Har du frågat vad dessa tjejer är ute efter? Vet du vad det är för personer? Det tycker jag du borde göra innan du börjar utveckla känslor.

Fundera också på hur du uttrycker känslor. Någon skrev om skillnaden mellan att säga något som att man vill att personen ska säga tillbaka och att bara säga något för att man vill. Det var bra råd. En annan sak är att inte säga något som om kvinnan är svaret på alla dina problem och som att hon bedriver någon form av välgörenhet genom att umgås med dig. Våga lita på att du är bra för henne och visa det när du uttrycker dina känslor. Se skillnaden mellan "jag vet inte vad jag skulle göra utan dig" och "du gör mitt liv mycket bättre". Kvinnor gillar självsäkerhet och stabilitet.

De gillar också committment, vilket är anledningen till att din TS inte är korrekt. När kvinnor letar efter en stabil partner som inte ska överge en för första bästa flirt, vill de så klart ha någon som är beredd att satsa på förhållandet och som är fäst vid en. De vill dock inte ha någon som blir svartsjuk för ingenting, eftersom det begränsar ens frihet, skapar bråk och framför allt, visar att mannen känner sig underlägsen. De vill inte ha någon som betonar sin underlägsenhet på något sätt. Du verkar tro att du gör det genom att uttrycka dina känslor, vilket får mig att tro att det faktiskt är så - du kanske säger saker på ett sätt som indikerar att du känner dig underlägsen kvinnan. Lösningen är i så fall att skaffa bättre självförtroende.

När kvinnor letar efter en kk eller ett ONS, gäller andra regler. Då kanske man vill ha en nonchalant man, som egentligen hade kunnat få bättre, för det visar att man är på toppen av vad man kan attrahera. Om det är en sådan person dina kvinnor söker efter, är det inte konstigt om de tappar intresset när du uttrycker känslor.

Jag är inte särskilt insatt i Fifty Shades of Grey (har vänner som har läst böckerna och berättat), men jag har förstått att det handlar om en attraktiv man som blir besatt av en medelmåttig kvinna. Kvinnan försöker avvisa honom, men han kan inte släppa henne. Till slut kan hon inte låta bli honom heller och de startar ett förhållande. I slutändan förändrar hon honom från en gränslös man till någon man kan ha ett fungerande förhållande med. Att han dominerar henne visar att han är självsäker och kompetent, men själva utmaningen för kvinnan är ju att tränga in i hans känsloliv och förändra honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback