Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 20:49
  #157
Medlem
Mooons avatar
Gäller detta i alla förhållanden eller enbart dina?


Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
... Kvinnor ogillar män som visar sig känslosamma. ..
Citera
2017-10-09, 20:54
  #158
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Gäller detta i alla förhållanden eller enbart dina?
Ja det gäller ALLA kvinnor och speciellt du. Nu behöver du aldrig mer fråga någon om detta någonsin i någon tråd.
Citera
2017-10-09, 21:50
  #159
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
I juli kom jag ut ur en lång relation på 4 år och ungefär 8 månader. Men det här jag berättar här har hänt långt innan. I juli träffade jag en kvinna som jag senare träffade flera gånger och nu nyligen ytterligare en.

När jag sa att jag jag uppskattar hennes sällskap så har det varit svalare från hennes sida och jag är övertygad om att vi skulle fortsätta ses om jag inte yttrat de orden då ingen kvinna tycks kunna hantera känslor.

Då behöver det inte ens ligga mycket känslor i uttalandet (jag uppskattar ditt sällskap). Det där kan man säga utan någon större tyngd men hon valde att dra sig tillbaka.

Ska man lyssna på hennes uttalanden så har hon sagt att jag är den bästa älskaren som hon har varit med vilket inte är några småord med tanke på att hon är 40.

Ok.. Tror inte du förstått den kvinnan riktigt då
Backa bandet: "jag uppskattar ditt sällskap" är knappast svallande känslor, tvärtom rätt distanserat och kyligt att säga. Speciellt när ni varit så nära varandra. Haft det så intimt. Lyssna själv hur det låter. Rätt styltigt och formellt som hon är en kollega som du skrattat lite med på konferensen. Tycker du det är romantiskt eller känslofyllt, då är det där problemet ligger.

Skulle snarare säga att din trådstart borde handla om att du visar alldeles för svala känslor och alldeles för sent och till fel person


Men det är bara mina två cent som man brukar säga.
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2017-10-09 kl. 22:04.
Citera
2017-10-09, 22:02
  #160
Medlem
Katzyns avatar
Det beteendet beror väl rätt solklart på att damerna inte är det minsta intresserade av någon romantik med dig. Det hade de inte varit även om du hade spelat "hård" och "kall" istället. Hur reagerar du själv när en kvinna du är helt ointresserad av visar känslor för dig?
Citera
2017-10-09, 22:02
  #161
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Men inte till någon av de tre senaste (varav en av kvinnorna har jag haft relation med i 4 år och 8 månader) har jag sagt att jag gillat dem. Jag har hållit mina känslor om att jag gillat dem för mig själv och bara haft sex och låtsas som ingenting. Trots att jag har massa känslor.

Ok fast har du känslor så visa dom på något sätt. Menar inte att du ska storböla framför dom och kyssa deras fötter. Du ska inte tappa greppet. Men glöm det här med kvinnor si och män så, bara för en stund. Finns hur många känsliga män som helst. Så vitt jag vet är många i relationer.

Är du en sentimental person kommer en kvinna märka det rätt snart och håller du det inne är det "värre" än att du visar det eftersom det grundar sig i rädsla. Den rädslan kommer de känna av. De kommer tänka: varför försöker han dölja att han är en känslosam person eller sina känslor för mig?
Citera
2017-10-10, 01:27
  #162
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Ja det gäller ALLA kvinnor och speciellt du. Nu behöver du aldrig mer fråga någon om detta någonsin i någon tråd.

Psssst Mooon är en snöflinga.

Pssssst
Citera
2017-10-10, 10:53
  #163
Medlem
ChrisChans avatar
Har aldrig haft så villiga tjejer efter mig som när jag dateade 3st samtidigt och inte brydde mig nämnvärt ifall någon av dem skulle visa sig ointresserad. Min nuvarande tjej blir alltid mer villig och efterhängsen när jag är upptagen med annat och inte har lika mycket tid för henne (till en viss gräns, får motsatt effekt om jag är FÖR upptagen en period).


Brukar besöka horor för att få ner mina egna känslor, eller snarare känslomässiga beroende, gentemot tjejen. Hur sjukt det än kan låta tror jag det varit bra för vårt förhållande (hon vet inget om detta).

Fy fan vad vriden människan är ändå...
Citera
2017-10-18, 23:01
  #164
Medlem
Beror inte det här på en idé som är fel i grunden, att män ska visa sina känslor för en mottagande kvinna?

En kvinna mår väl rimligen bäst om hon ser att mannen uttrycker liknande känslor som hon själv har, eller som åtminstone känns hälsosamma?

Min tolkning av reaktionerna du fått är en fingervisning att du är introvert. Du är fångad i dig själv, vilket en normalt funtad kvinna ser intuitivt kan sprida sig från din emotionella onanism till andra tråkigheter.
Citera
2017-10-19, 14:30
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Ok fast har du känslor så visa dom på något sätt. Menar inte att du ska storböla framför dom och kyssa deras fötter. Du ska inte tappa greppet. Men glöm det här med kvinnor si och män så, bara för en stund. Finns hur många känsliga män som helst. Så vitt jag vet är många i relationer.

Är du en sentimental person kommer en kvinna märka det rätt snart och håller du det inne är det "värre" än att du visar det eftersom det grundar sig i rädsla. Den rädslan kommer de känna av. De kommer tänka: varför försöker han dölja att han är en känslosam person eller sina känslor för mig?
Ärligt talat så kysste jag hennes fötter, slickade dem rebt och sög på dem samtidigt som jag var i henne. Bästa som finns. En sann älskare älskar hela henne. 😉

Däremot har jag ångest från helvetet. Alltid när jag träffar en toppenkvinna så råkar jag sumpa det på något konstigt sätt. Medan hon måhända har känslor och hör av sig, ställer in, hör av sig osv så förstår jag inte att det kan vara rn del i hennes känslostormar som jag uppfattar som tveksamt intresse.

När hon tvekar och jag går vidare så hör hon av sig och då upplever jag det som att jag sviker henne och blir arg. När jag blir arg så skiter hon i mig utan att ha förståelse eller se sin del i hur hon behandlar mig.

Jag vägrar vara kvinnors reserv och sätter ner foten direkt.

Dock har jag extremt lätt för att förlåta medan kvinnor har det svårt att förlåta.

För tillfället har jag dåligt samvete.
Citera
2017-10-19, 22:28
  #166
Medlem
ZedLeppelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Ärligt talat så kysste jag hennes fötter, slickade dem rebt och sög på dem samtidigt som jag var i henne. Bästa som finns. En sann älskare älskar hela henne. 😉

Däremot har jag ångest från helvetet. Alltid när jag träffar en toppenkvinna så råkar jag sumpa det på något konstigt sätt. Medan hon måhända har känslor och hör av sig, ställer in, hör av sig osv så förstår jag inte att det kan vara rn del i hennes känslostormar som jag uppfattar som tveksamt intresse.

När hon tvekar och jag går vidare så hör hon av sig och då upplever jag det som att jag sviker henne och blir arg. När jag blir arg så skiter hon i mig utan att ha förståelse eller se sin del i hur hon behandlar mig.

Jag vägrar vara kvinnors reserv och sätter ner foten direkt.

Dock har jag extremt lätt för att förlåta medan kvinnor har det svårt att förlåta.

För tillfället har jag dåligt samvete.
Sumpar du det för att du är för på i början?
Citera
2017-10-20, 04:35
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZedLeppelin
Sumpar du det för att du är för på i början?
Kan vara så. Ibland kan jag få känslor och då är det praktiskt taget över.
Citera
2018-07-20, 20:28
  #168
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Att som man visa sina känslor är ett minfält.

Oavsett vad kvinnor säger om att fler män ska visa sina känslor så handlar det mer om att skilja agnarna från vetet. Vilka är pojkarna och vilka är männen bland pungdjuren. Det är så att säga ett "shit test".

Att inte visa för mycket känslor gör att du har större chans att träffa en partner och att hålla förhållandet vid liv.

Här kommer ett viktigt tips: Mannens känsloyttringar får aldrig någonsin matcha eller bli mer än kvinnans känsloyttringar i förhållandet.

En man ska ha kontakt med sina känslor, men aldrig bli påverkad av dom eller agera på dom. Det är så reglerna är om du ska ha en någorlunda chans att bilda familj.

Väljer du att agera och leva ut dina känslor så förminskas dejtingmarknaden för dig enormt lite beroende på om du vill bilda familj osv osv.

Du ska veta också att det kan äta dig inombords att inte leva ut dina känslor. Det kan förgöra dig så att säga. Men det är priset man får betala om man vill finna en partner.
Återkom till det här inlägget efter letande. Tycker det är så klockrent och välskrivet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback