Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 09:22
  #1
Medlem
Alltså nu har det hänt så många gånger att jag förpassar det till en universell naturlag. Varje gång kvinnan får veta att man tycker om henne eller visa på minsta lilla antydan till att ha känslor så blir hon genast ointresserad (och ja, jag är säker på att det beror på det).

Ska jag ens behöva fråga om det finns någon som känner till det? För mig står det utom tvivel att kvinnor föraktar män som visar känslor eller som hyser känslor för dem.

De kvinnor jag får känslor för vill inte ha nåt med mig att göra och de som jag inte får känslor för är som obehagliga stalkers som är fast som klister på mig.

Det dök upp en tråd alldeles nyligen om att killen backar när han får känslor. Undra varför? Jo för att om kvinnan får nys om att han har känslor så ses han som vek. Allt snack om att det är fint med kärleksfulla män är just bara bullshit. För mig är det numera så glasklart att kvinnor är inget annat än uppenbara lögnare.

Man trivs extremt bra med varandra, allt går bra, hon vill ses igen, hon planerar träff, jag förtrycker mina känslor och så fort man säger en så liten sak som att man gillade henns sällskap så är kontakten avslutad.

"Det finns undersökningar som visar att vår svartsjuka bygger på olika saker. Vi kvinnor är rädda för att han ska bli förälskad"

Så vad är det att vara rädda för? Att han blir förälskad? Det ska vara nåt fint trodde jag men män får enligt lvinnor inte bli förälskade. Man ska vara känslokall, stå stabilt som en ek i all väder medan kvinnan lutar sig mot en och bla bla bla barnprat som kvinnor aldrig växer upp ifrån.
__________________
Senast redigerad av normallekman 2017-10-08 kl. 09:24.
Citera
2017-10-08, 09:53
  #2
Medlem
citymormors avatar
Vad pratar vi för ålder? 18-25?

Dom äldre damerna som knullat runt och misslyckats i flera år, börjat bli slitna av all sprit och kuk, trånar avundsjukt när andra lägger upp bilder på Insta på sina bebeisar..dom damerna är inte lika svåra.

Men vill man verkligen ha en 30-35 åring som misslyckats i alla relationer? Alternativt en 2-3 barns-mamma med 2 olika pappor till barnen? Nej tack.

Vill du verkligen ha en relation med en tjej så fortsätt vara ärlig, deras förlust om dom beter sig som idioter. Sjunk inte till deras nivå.
Citera
2017-10-08, 09:53
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Kanske du är för snabb med att uttrycka dina känslor, och gör det på ett framfusigt sätt, som skrämmer den gemene kvinnan.
Citera
2017-10-08, 10:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Kanske du är för snabb med att uttrycka dina känslor, och gör det på ett framfusigt sätt, som skrämmer den gemene kvinnan.
Jaha ok, hur är lagom takt då? "individuellt" kommer du säga då, vilket gör svaret diffusare.

Det går inte att generalisera brukar man säga men det gör det visst. Kvinnor hatar män som är känslosamma.

Vill man avsluta en relation så kan man öppet säga att man älskar henne och låta hennes natur ha sin gång. Snart blir hon ointresserad och hittar på diverse anledningar till att gå vidare.

Varför kan kvinnor inte erkänna att de hatar män som är känslosamma? Det är äckligt hur mycket de ljuger.
Citera
2017-10-08, 10:07
  #5
Medlem
Ash-hadus avatar
Byt marknad, svenska tjejer är så jävla cringe nuförtiden.
Säger inte att det är alla, men de som är värda något går åt fort som fan.
Citera
2017-10-08, 10:08
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Jaha ok, hur är lagom takt då? "individuellt" kommer du säga då, vilket gör svaret diffusare.

Det går inte att generalisera brukar man säga men det gör det visst. Kvinnor hatar män som är känslosamma.

Vill man avsluta en relation så kan man öppet säga att man älskar henne och låta hennes natur ha sin gång. Snart blir hon ointresserad och hittar på diverse anledningar till att gå vidare.

Varför kan kvinnor inte erkänna att de hatar män som är känslosamma? Det är äckligt hur mycket de ljuger.

Lagom takt? Beror ju på omständigheterna - hur väl man känner varandra och hur länge man har träffats.
Citera
2017-10-08, 10:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Lagom takt? Beror ju på omständigheterna - hur väl man känner varandra och hur länge man har träffats.
Alltifrån 1 månad till 2 år. 1 månad förstår jag är märkligt att säga att man älslar någon, men att säga att man uppskattar hennes sällskap efter 1 månad är inget konstigt, då har man hunnit umgås några gånger.

Kan man heller inte säga att man gillar henne efter 2 år så är det fel person. Det hela är så glasklart. Man umhås med henne länge, börjar fatta tycke för varandra och det känns bra men så fort de bevingade orden om att man gillar henne yttras ja då får man börja på ny tjej.
Citera
2017-10-08, 10:25
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Alltifrån 1 månad till 2 år. 1 månad förstår jag är märkligt att säga att man älslar någon, men att säga att man uppskattar hennes sällskap efter 1 månad är inget konstigt, då har man hunnit umgås några gånger.

Kan man heller inte säga att man gillar henne efter 2 år så är det fel person. Det hela är så glasklart. Man umhås med henne länge, börjar fatta tycke för varandra och det känns bra men så fort de bevingade orden om att man gillar henne yttras ja då får man börja på ny tjej.

Där håller jag helt med dig.
Citera
2017-10-08, 10:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Där håller jag helt med dig.
Tack.

Jag börjar mer och mer tro att kvinnor inte kan hantera en man med känslor. Kanske lider de av en sådan avgrundsdjup brist på självförtriende och god tro om sig själva att de inte kan föreställa sig att någon gillar dem.

Det blir ohanterligt för dem och omanligt för oss. Inte är det konstigt att så många män visar sig oberörda och känslokalla när de söker kvinnlig kontakt. Manlighet ska liksom vara en rak linje enligt kvinnor medan kvinnan ska tillåtas vara en sinuskurva.
Citera
2017-10-08, 10:59
  #10
Medlem
Jag väntar bara på ett inlägg från en typisk cuck, white knight eller kalla de efterblivna vad ni vill där det är mitt fel att jag visar känslor. Åh visa inte några känslor då så är problem solved.

Hur länge ska man förtrycka sina känslor då? Varför ska jag inte tillåtas visa känslor? Kvinnor gör aldrig avkall på sina känslor så varför ska jag göra det?

För det är helt uppenbart att kvinnor inte är tillräckligt mogna (Amen dejta mogna kvinnor då? säger cucken) och mottagliga för mäns känslor.

Så fort man har visat sig känslosam, känslomässigt investerad, berörd, älskande, gillande så verkar det fötställa en själv i ett underläge. En beroendeställning till henne där hon får makten över ens välmående som hon till varje pris inte kan hantera utan börjar förakta.
__________________
Senast redigerad av normallekman 2017-10-08 kl. 11:13.
Citera
2017-10-08, 11:16
  #11
Medlem
MLEs avatar
Det är du som bara är intresserad av de som inte är intresserad tillbaka.

Det kanske blir som en "tävling ", en utmaning. Och det är det som är det intressanta. Och när du inte "vinner ", då är det tjejerna som det är fel på, de "fungerar " inte, som"dom ska". Då prövar vi med lite skuldbeläggande, skammen..
Citera
2017-10-08, 11:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Det är du som bara är intresserad av de som inte är intresserad tillbaka.

Det kanske blir som en "tävling ", en utmaning. Och det är det som är det intressanta. Och när du inte "vinner ", då är det tjejerna som det är fel på, de "fungerar " inte, som"dom ska". Då prövar vi med lite skuldbeläggande, skammen..
Härkomdenja.

De som jag är intresserad av är visst intresserade av mig fram tills det att man säger att man gillar dem eller ger den minsta lilla vink om att man fattar tycke för dem. Då är de som jag var intresserad av inte längre intresserade. Då handlar det knappast om att jag är intresserad av de som "inte är intresserad tillbaka".

Uppenbarligen är de intresserade fram tills det att de får veta att man har känslor för dem.

Vet kvinnor inte om att en man kan ha känslor? Vad är de rädda för?

Nej. Det är alldeles bergsäkert att kvinnor föraktar män som har känslor för dem. Snacket om att kvinnor vill ha en man som gillar dem är bullshit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback