Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-11, 20:23
  #13
Medlem
PiusXIIIs avatar
Om inget annat funkar, gå upp i stället. Läs, se på TV, sätt dig framför datorn eller vad som helst. All distraktion är bättre än att ligga och vända sig i sängen med sådana tankar.
Citera
2017-10-12, 19:28
  #14
Medlem
Larvfotens avatar
Testa att somna till ASMR? Beror kanske på vad man känner sorg för men det finns lite allt möjligt inom det. Är jag ensam kan det vara skönt att lyssna på ett hjärta som dunkar t.ex. Eller någon som viskar positiv saker om dig. Det finns hörlurar som är gjorda för att sova med som gör det hela ännu bättre.
Citera
2017-10-18, 00:00
  #15
Medlem
Min dotter har haft precis samma problem...svårt o somna o då kommer ångest som brev på posten..inte få tillräcklig sömn( lr ingen alls)...supertrött på jobbet...stresskänsligare...sjukt pissigt humör...ond cirkel av allt
Hon gick till slut till dr..fick atarax, som inte hjälpte ett skit!
Samma visa i några månader till...
Gick till dr o fick Theralen i kapselform. Funkar kanon! Ingen oro om kvällar o somnar gott
Så sök hjälp, den finns o få
Citera
2017-10-20, 17:36
  #16
Medlem
exquisitelys avatar
Tor det är en kedja av orsaker. Mår man dåligt har man inte sällan svårt at sova vilket leder till en ond cirkel; man förknippar kväll/natt och säng med dålig sömn. Man vet att nu stundar ännu en sömnlös natt, vilket utlöser mer stress och ångest.

Dagtid kan det vara hyfsat lät att hålla de dystra tankarna skingrade med hjälp av studier, arbete, telefonsamtal, ärenden osv. Men när man ensam på kvällen ligger i ett tyst, mörkt rum så kan ångesten enkelt smyga sig på.
Citera
2017-10-20, 17:46
  #17
Medlem
Jag har inte mycket att tillföra mer än att spring en sväng innan du skall gå och lägga dig eller ta en promenad i rask takt så somnar du förhoppningsvis fortare. Jag hoppas att det löser sig för dig.
Citera
2017-10-23, 00:32
  #18
Medlem
TobiasBeechers avatar
Nu är jag så deprimerad så jag är ofta trött och somnar snabbt. Jag rör även mycket på mig vilket medför att min kropp önskar att vila. Dock hatar jag är klockan närmar sig 23 och man ska lägga sig, då måste jag upp till ännu en morgondag i mitt bordelineliv. Utåt sett är jag en charmig och rolig person som spelar teater i skolan och på jobbet, men när jag kommer hem ser jag mitt alter ego springa runt och slå sönder lägenheten och bara skrika för att få ut sina frustrationer. När jag ska lägga mig vet jag att morgondagen blir lika känslomässigt åt helvete som denna dagen.
Citera
2017-10-25, 01:24
  #19
Medlem
Jag har haft grova sömnproblem och det har lättat lite nu då jag sover i snitt 5-6 timmar iställer för 4-5 timmar innan jobbet.

Mitt tips till dig och alla andra med sömnproblem är att:

1 - Lägg dig inte på sängen under dagen o vila, du kommer få in en inställning att sängen används för att sova och inte vila.

2 - Släck ner så mörkt du kan i rummet när du ska sova.

3 - Ha på lite lugn, harmonisk och drömmig musik på låg volym om du kan (Sök på "Celtic relaxing music 3 hours" på Youtube t.e.x.

4 - Skit it om du inte somnar, du ligger i din säng och har det lugnt och skönt och behöver egentligen inte oroa dig. Det finns hur mycket folk som helst som sover för lite, du är inte ensam där i sängen och kan inte sova 😉

Detta har hjälpt mig och det kan vara värt ett försök iallafall 🙂 följ alla punkter och se om det funkar bra.

Lycka till!
Citera
2017-10-25, 01:25
  #20
Medlem
Har väckarklockan på 8.15 och ska lägga mig mig nu när dokumentären är klar.

Godnatt folket!
Citera
2017-10-25, 02:57
  #21
Avstängd
bitamin-CEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impregneraren
Tjena

Har den senaste månaden haft väldigt svårt att sova som i majoriteten av gångerna resulterat i att jag börjat gråta. Det är inte att själva gråten i sig som är problemet utan jag oroar mig över är själva tankeverksamheten som drar igång VARJE natt innan jag ska sova. Hamnar i ngn form av cirkel/tunnelseende så fort dessa negativa tankar börjar ta form varje natt (vilket nog lett till gråtandet).

Mina dagar kan vara problemfria/gå som de ska dvs skola, jobb, umgås med familj/vänner o s v tills jag ska sova. Själva stunden där jag gör mig redo för imorgon och att jag faktiskt måste sova har blivit rejält ångestfylld för mig. Har ett överlag ganska problemfritt liv med enstaka orosmoment (skola, familj, prestationsångest). Har kunnat hantera mina vardagsproblem tidigare men detta är första gången jag faktiskt måste handskas med att inte kunna/vilja sova.

Är det fler som upplever samma? Varför är det alltid nattetid som allting kryper fram?
En liten kvälls-joint med marijuana gör susen. 😊
Citera
2017-12-01, 21:42
  #22
Medlem
japanskbruds avatar
läs det här högt 10 gånger varje kväll:

La ilaha il Allah. Muhammed rasul Illaha
Citera
2017-12-05, 22:09
  #23
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Får själv grov ångest när jag ska sova och ibland känns det som det kommer tankar och man vill vara vaken lite till..
Citera
2017-12-07, 00:26
  #24
Medlem
Läste det här precis: http://nouw.com/karl_dueme/tips-om-d...ska-s-32200553 faktiskt ganska bra läsning om man inte kan sova. Är också inne i en dålig period så sökte runt massor ska själv testa det här nu. Man ser liksom inte fram emot att gå och lägga sig för att man börjar tänka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback