Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 20:30
  #505
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Hur gick detta till???
Han är ju inte muslim.
Detta måste väl FB kunna svara på.

Ingen kommer att svara. Eftersom peddosvennar tillhör det normala. Därav att ingen upprörs.

Till skillnad mot om det vore en muslimsk förövare. Det är ju upprörande. Eftersom det tillhör ovanligheterna.
Citera
2018-02-27, 14:09
  #506
Medlem
BarryHeros avatar
Är 1,5 år ett normalstraff för den här typen av brott i Sverige? Eller fick han någon slags straffrabatt? Elle är det till oh med ovanligt långt?
Citera
2018-02-27, 16:52
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Är 1,5 år ett normalstraff för den här typen av brott i Sverige? Eller fick han någon slags straffrabatt? Elle är det till oh med ovanligt långt?

Minimistraffet för våldtäkt mot barn är 2 års fängelse. Straffvärdet för hans brott angavs av tingsrätten till 2 år och fyra månader men med den sk "ungdomsrabatten" nedsattes hans straff till 18 månader.

Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Var killen oskuld när han åkte till USA för att träffa flickan? Jag var oxå helt värdelös på brudar när jag var 19 men inte fan gick jag på 12 åringar för det.Jag misstänker starkt ett mentalt förståndshandikapp hos honom.

Mellan raderna i domen kan man läsa att han var helt färsk, rent sexuellt. Tror också din misstanke är riktig ang hans mentala status. Han hade varit deprimerad och hade ätstörningar. Fann tröst hos sin nyfunna vän. Trodde från början att hon var 18 men fortsatte kontakterna även efter att han fick reda på hennes verkliga ålder.

I min mening en helt riktig dom från Vänersborgs Tingsrätt i vad som framstår som en sorglig historia.
__________________
Senast redigerad av StripperVicar 2018-02-27 kl. 16:57.
Citera
2018-03-01, 17:31
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StripperVicar
Minimistraffet för våldtäkt mot barn är 2 års fängelse. Straffvärdet för hans brott angavs av tingsrätten till 2 år och fyra månader men med den sk "ungdomsrabatten" nedsattes hans straff till 18 månader.



Mellan raderna i domen kan man läsa att han var helt färsk, rent sexuellt. Tror också din misstanke är riktig ang hans mentala status. Han hade varit deprimerad och hade ätstörningar. Fann tröst hos sin nyfunna vän. Trodde från början att hon var 18 men fortsatte kontakterna även efter att han fick reda på hennes verkliga ålder.

I min mening en helt riktig dom från Vänersborgs Tingsrätt i vad som framstår som en sorglig historia.

Kan du lägga ut domen?
Citera
2018-03-01, 23:27
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burningbridges
Kan du lägga ut domen?

Jag har den på min iPhone som pdf. Verkar inte som man kan ladda upp till minfil.org direkt från telefonen. Om någon presenterar en bra lösning så kan jag absolut dela med mig av domen.
Citera
2018-03-02, 06:22
  #510
Medlem
Konstigt att de amerikanska nyhetsmedier som skrev om fallet ännu inte har tagit upp den fällande domen!?
Citera
2018-03-06, 19:50
  #511
Medlem
Dom finns här https://minfil.org/19R8Kedbb3/V_ners...2018-02-26.pdf

Och som jag gissade tidigare i tråden, inte direkt ett peddo som jagar barn. Var mer frågan om en ensam desperat oskuld som blivit kär i första bästa tjej som gav honom uppmärksamhet.


Citat:
Okcupid är en internetsida för vuxna med en åldergräns på 18 år, en ålder som NN
berättat att hon angav i samband med att hon skapade sin profil. Simon Apell har
bekräftat detta och berättat att han trodde att NN var 18 år fram till att NN den 22
juli 2017 eller kort dessförinnan berättade att hon egentligen var 12 år gammal.
Simon Apell har berättat att detta vållade honom mycket stor vånda, något som
stöds av åberopad korrespondens mellan Simon Apell och en av hans vänner.
Simon Apell har i den korrespondensen, daterad bl.a. den 22 juli 2017, tydligt gett
uttryck för sin bestörtning över denna nya information om NNs ålder och att han
haft full insikt att det var fel av honom att fortsätta ha kontakt med NN. Simon
Apell har berättat att han trots denna vetskap inte kunde släppa taget om NN och att
kontakterna fortsatte på samma sätt som tidigare.

Citat:
Allt detta har bekräftats av Simon Apell, som dessutom har berättat att
han inte hade haft några sexuella kontakter tidigare i sitt liv och att han inte
upplevde något sådant behov. Han har vidare berättat att han tyckte att det var
jobbigt att NN var så sexuell och att han inte kände sig helt bekväm med detta

Citat:
NN har berättat att hon och Simon Apell ganska kort efter ankomsten till
hotellrummet och på hennes initiativ hade sex, såväl vaginalt som oralt. NN har
även berättat att hon och Simon Apell hade mycket sex under de dagar de
tillbringade i hotellrummet. NN har också berättat att hon lockade Simon Apell till
att ha sex med henne och att hon hela tiden var den pådrivande. Simon Apell har
bekräftat att de hade vaginala samlag vid i vart fall tre tillfällen och att de även
försökte ytterligare två gånger samt att de hade oralsex. Han har bekräftat NNs
uppgifter att NN var den drivande. De har också framkommit att Simon Apell inte
använde kondom vid något av samlagen, trots att det fanns kondomer i rummet.
Simon Apell har uppgett det var kondomer som hans mamma hade packat ner i hans
väska, och att hans mamma inte kände till vem han skulle träffa. Simon Apell har
även tillagt till NNs uppgifter att han och NN under de första timmarna tillsammans
bara umgicks och åt av det godis m.m. som han hade haft med sig från Sverige.
Citera
2021-01-24, 14:00
  #512
Medlem
Steff83s avatar
Någon som vet hur det gått för honom i livet efter detta?
Citera
2022-12-10, 17:26
  #513
Medlem
annanmedlemss avatar
Någon som har en uppdatering? Har han återfallit på något sätt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback