Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 22:39
  #1
Medlem
"Ett nytt fall av matchfixning kan ha förekommit i allsvenskan. Enligt Kvällsposten erbjöds en HBK-spelare pengar inför mötet med Malmö FF förra helgen, men tackade nej.
- Jag kan bekräfta att det förekom hot inför matchen. Riktat mot en spelare i vårt lag, säger HBK:s ordförande Tony Karlsson till Fotbollskanalen."

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...t-forekom-hot/

Vad vet vi om detta? Namn? Summor? Hur gick det till och vad var man ute efter?
__________________
Senast redigerad av Squonker 2017-10-07 kl. 22:41. Anledning: Glömde att bifoga länk till källan
Citera
2017-10-07, 22:42
  #2
Medlem
JohanMattas avatar
Behövs inga mutor för att HBK ska förlora. Jag spekulerar att det är målvakten som blivit mutad att släppa in över 2.5 mål.
Citera
2017-10-08, 01:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Behövs inga mutor för att HBK ska förlora. Jag spekulerar att det är målvakten som blivit mutad att släppa in över 2.5 mål.

Kan väl inte gett så mycket? Finns dock en sak som brukar ge mer, att (ex) Malmö gör mål på straff. Målvaken orsakar själv straffen och släpper in målet.
Citera
2017-10-08, 07:24
  #4
Medlem
Limhamns avatar
Rimligtvis så är den enda i hbk som kunnat påverka resultatet i så stor utsträckning målvakten.

Oavsett skrämmande och bara att hoppas att de skyldiga åker dit för det och får ett kännbart straff.
Citera
2017-10-08, 07:36
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limhamn
Rimligtvis så är den enda i hbk som kunnat påverka resultatet i så stor utsträckning målvakten.

Oavsett skrämmande och bara att hoppas att de skyldiga åker dit för det och får ett kännbart straff.

Äh, alla sportevenemang där sponsorer är involverade är riggade showmatcher ändå. Bara ta det lugnt och gilla underhållningen
Citera
2017-10-08, 17:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Äh, alla sportevenemang där sponsorer är involverade är riggade showmatcher ändå. Bara ta det lugnt och gilla underhållningen
Det var nog en av de dummaste kommentarer jag sett någonsin!
Citera
2017-10-08, 19:57
  #7
Medlem
Polisen har hämtat in två misstänka för detta:
Citat:
Nu kan Fotbollskanalen avslöja att polisens aktionsgrupp mot organiserad brottslighet, i samarbete med enheter i region Väst, anhållit två personer för inblandning i matchfixningsförsöket.

Ett tillslag har gjorts i Halland där husrannsakningar och beslag gjorts. Enligt Fotbollskanalens uppgifter är en av personerna en lokal, av polisen tidigare känd, person.

Båda de gripna är satta på fri fot men misstankarna kvarstår.

Fredrik Gårdare, som leder polisens aktionsgrupp mot organiserad brottslighet inom idrotten, var fåordig om händelsen under lördagen:

- Vi har en insats just nu och jobbar prioriterat med det här fallet. Det är väl det jag kan säga i nuläget, annars går vi inte ut med någon information både med hänsyn till drabbade och till utredningen, sa han till Fotbollskanalen.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...ok-av-mff-hbk/
Citera
2017-10-10, 11:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Polisen har hämtat in två misstänka för detta:


https://www.fotbollskanalen.se/allsv...ok-av-mff-hbk/
Bra att det händer något! Hoppas de kan komma åt de högsta hönsen också!
Citera
2017-10-11, 22:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Bra att det händer något! Hoppas de kan komma åt de högsta hönsen också!

Tror inte att de kommer att komma åt de högsta hönsen men man kan hoppas att de gör det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback