Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 17:01
  #49
Medlem
Brunbeverns avatar
Din premiss stämmer inte. Ska vi diskutera utifrån angiven premiss som ett antagande, så finns det inte så mycket att komma med ändå förutom negativa kommentarer om kvinnor. Så säger som följande skribent:

Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad är det som ska diskuteras? Är det meningen att de som läser ska ha en åsikt om detta eller vill du bara att alla ska hålla med dig och tycka att du har rätt?
Citera
2017-10-08, 18:21
  #50
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Feminister har sagt åt dom att lämna hemmet och inte göra sådana saker längre. med andra ord så har dagens kvinnor tappat kunskapen om hur man lagar mat. dom äldre kvinnorna lagar bara bättre och bättre medans dagens kvinnor går bakåt (inte alla såklart)
Märkligt. Den största delen feminister jag någonsin har träffat har varit genuint intresserade av att laga mat.

Och TS: Tröttsam trådstart. Det är olika. Min gillar, frun till en av mina bröder gillar inte.
Citera
2017-10-09, 21:21
  #51
Medlem
jingleb3lls avatar
Idag så är ju tid en bristvara. Därför är det inte konstigt att framförallt unga föredrar färdig micromat framför matlagning
Citera
2017-10-09, 21:50
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jingleb3ll
Idag så är ju tid en bristvara. Därför är det inte konstigt att framförallt unga föredrar färdig micromat framför matlagning

Det finns hur mycket tid som helst. Sanningen är den att folk är lata.
När jag va liten tog mamma hand om mig och mina syskon, en gård, tvättade och städade samt lagade frukost och mat varje dag.
Världen har inte förändrats mer än att folk helt enkelt är för bekväma och hellre vill göra andra saker.
Tid finns men man vill helt enkelt inte.
Citera
2017-10-10, 02:27
  #53
Medlem
Svenska kvinnor är urkassa på det mesta.
Citera
2017-10-22, 22:12
  #54
Medlem
Denosynliges avatar
Matlagning är väl ändå en grundläggande kunskap som alla bör kunna? Oavsett kön.
Som vuxen ska man vara självständig och kunna ta hand om sig själv och laga sin egen mat, det går inte leva på mikromat och skräpmat i längden. Orimligt dessutom att förvänta sig att någon annan ständigt ska laga maten åt en.

Upplever dock att det är minst lika många män som kvinnor som inte har denna grundläggande kunskap.

Jag gjorde slut med en flera år äldre man jag var tillsammans med när jag var yngre (var strax över 20 års åldern då medan han närmade sig 30) bland annat pga bristande matlagningskunskaper . Hans föräldrar bodde i närheten och hans mamma ringde alltid när det var middagsdags och då traskade han bara över.
När vi skulle laga mat hemma hos mig så visste han inte hur man hackade en lök och blev så upprörd över att jag fick visa honom hur man gör att han var tvungen att gå ut på en promenad. Han kunde inte ens steka hamburgare, dom var råa i mitten.
Han var sladdbarn och jag misstänker väl att han alltid fick allt serverat.

Mitt tips till honom var att be hans morsa att ringa redan när hon skulle börja med middagen och att han då fick gå dit och se på hur hon gör och hjälpa till, annars lär man sig ju inte om man bara dyker upp när maten är färdig för att äta den.

Själv är jag utbildad kock.
Citera
2017-10-22, 22:18
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigtSinne
Svenska kvinnor är urkassa på det mesta.
Nu tycker jag att du generaliserar. Jag t ex är bra på mycket, inte bara matlagning Vad är du bra på då? Annat än att generalisera?
Citera
2017-10-22, 22:21
  #56
Medlem
Ytterligare en god tradition som vänstern har förstört. Husmodern.
Citera
2017-10-23, 16:10
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Nu tycker jag att du generaliserar. Jag t ex är bra på mycket, inte bara matlagning Vad är du bra på då? Annat än att generalisera?
Ja jag generaliserar. Det måste man för att hitta ett samband. Annars skulle vi inte kunna slå fast hur tigrar rör sig, vad dom äter, deras vikt & längd. Att generalisera skulle vara något dåligt är ett hjärnvirus från kommunister som måste tas död på.

Jag är bra på att försöka riva mitt hår i ren frustration över Sverige situation, jag är även bra på att rulla och röka jointar.
Citera
2017-10-23, 16:23
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigtSinne
Ja jag generaliserar. Det måste man för att hitta ett samband. Annars skulle vi inte kunna slå fast hur tigrar rör sig, vad dom äter, deras vikt & längd. Att generalisera skulle vara något dåligt är ett hjärnvirus från kommunister som måste tas död på.

Jag är bra på att försöka riva mitt hår i ren frustration över Sverige situation, jag är även bra på att rulla och röka jointar.
Jag svarade dig med glimten i ögat..... Jag river också mitt hår över situationen i Sverige och jag är allt annat än kommunist.
Citera
2017-10-23, 16:49
  #59
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Det finns hur mycket tid som helst. Sanningen är den att folk är lata.
När jag va liten tog mamma hand om mig och mina syskon, en gård, tvättade och städade samt lagade frukost och mat varje dag.
Världen har inte förändrats mer än att folk helt enkelt är för bekväma och hellre vill göra andra saker.
Tid finns men man vill helt enkelt inte.

Tanken har genuint aldrig slagit dig att din mamma offrade saker för att hinna med allt det där? Sömn, nöjen, stilla meditation? Obegripligt hur du kan vara så otroligt självupptagen att du inte tror att det fanns annat din mamma kunde ha gjort än att passa upp på dig.
Citera
2017-10-23, 17:15
  #60
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigtSinne
Ja jag generaliserar. Det måste man för att hitta ett samband. Annars skulle vi inte kunna slå fast hur tigrar rör sig, vad dom äter, deras vikt & längd. Att generalisera skulle vara något dåligt är ett hjärnvirus från kommunister som måste tas död på.

Jag är bra på att försöka riva mitt hår i ren frustration över Sverige situation, jag är även bra på att rulla och röka jointar.
Du är bra på att slöa och med gapande käft kräva att andra ska göra allt åt dig eller? LÄR ER LAGA MAT SJÄLVA! Jag är man och kan mest laga enkelt men min kvinna är sjukt bra kock. Tvärtom för en bror. Då får man liksom kompromissa och fördela sysslor eller käka nudlar och snabbpizza eller svälta. Enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback