• 42 266 online
  • 1 139 232 medlemmar
  • 59 015 790 inlägg
2017-10-07, 18:55
Medlem
jag har i en månads tid haft fruktansvärd ångest över vilken människa jag är, dom som hjälper mej vill ge mej medicin men jag vill inte ha den för jag kommer ju tänka samma och jag vill bara tänka som vanligt

hur kan det bli såhär.....jag älskar den människan jag är men har en del grejer i min hjärna jag skäms över.....alltså riktigt skäms.......jag upptäckte detta för en månad sen, jag har inte ens tänkt på det innan

när jag lyssnar på musik tycker jag de är bekvämare att sitta och tänka och jag ligger i min säng nästan hela tiden och bara tänker hur jag ska reparera allting jag gjort

jag vill ha tips och gärna om fler är i samma situation
Citera
2017-10-07, 19:22
Medlem
GreatVoids avatar
Jag förstår inte vad du menar när du säger ångest. Har du panikångest?

Jag förstår heller inte varför du mår så dåligt över tankar. Är det något du kommer göra i handling?
Citera
2017-10-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Jag förstår inte vad du menar när du säger ångest. Har du panikångest?

Jag förstår heller inte varför du mår så dåligt över tankar. Är det något du kommer göra i handling?
jag vet inte om det är ångest för jag kan inte sånt.

jag beter mej på ett själviskt sätt, det hände en grej för en månad sen när jag fick hjärnsläpp. jag bara struntade i en människa när jag borde varit snäll, min hjärna tänkte inte för 5öre

jag fått sjuk ångest för jag förlorade massa människor på detta, jag tror det är ångest iaf
Citera
2017-10-07, 19:39
Medlem
Ett hårt träningspass, musik du mår bra av, god läsning.
Citera
2017-10-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realcross
Ett hårt träningspass, musik du mår bra av, god läsning.
får försöka....jag bara tänker att jag vill reparera det på nått sätt....ska försöka mer och bara släppa det och hitta nya människor
Citera
2017-10-07, 23:24
Medlem
Har du gjort något du anser vara fel mot någon du tycker om, såpass allvarligt att du förlorat flera runt dej du tycker om tipsar jag på att du på något sätt iallafall ska prata med personen och be om ursäkt. Förklara att du vet att du gjort fel, du vet det skadat personen och att du förstår om det tar tid att förlåta. Säg att du e jätteledsen för att det blivit såhär och att om du kunde få det ogjort hade du gjort det. Du kommer med största sannolikhet må bättre efteråt då de förstår att du inte sårar folk och bara går vidare som ingenting. Om de förlåter eller inte kan man kanske inte påverka i detta nu men då har du "gjort rätt för dej" och kommer att må bättre själv. Detta förutsätter ju att du inte gjort något ev allvarligt brott mot personen. Lycka till
Citera
2017-10-07, 23:39
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siralejandro

jag älskar den människan jag är men har en del grejer i min hjärna jag skäms över.....alltså riktigt skäms.......jag upptäckte detta för en månad sen, jag har inte ens tänkt på det innan

Vad är det du skäms över då? Sitter bara i ditt eget huvud kanske?
Citera
2017-10-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Vad är det du skäms över då? Sitter bara i ditt eget huvud kanske?
jag är riktigt självisk och det är en människa jag inte tycker om......det blir bara elakt mot alla runt mej.......jag försöker att bry mej och jag gör ju det litegrann men personligheten så blir det bara mej själv
Citera
2017-10-08, 21:47
Medlem
Kakap0s avatar
Ta en dag i taget.
Undvik inte folkmassor, SÖK efter dem.
Ut o handla mat varje dag, inte mycket så du kan fortsätta ha en anledning att gå ut varje dag.

Jag har haft EXTREM ångest, enda lösningen är att söka sig till folkmassor och folk, dina vänner är dina bästa vänner
Citera
2017-10-09, 00:11
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Ta en dag i taget.
Undvik inte folkmassor, SÖK efter dem.
Ut o handla mat varje dag, inte mycket så du kan fortsätta ha en anledning att gå ut varje dag.

Jag har haft EXTREM ångest, enda lösningen är att söka sig till folkmassor och folk, dina vänner är dina bästa vänner

Ett bra råd. En av de mest kända personer som led av ångest och näst intill personifierade den var Ingmar Bergman. Han hade ett rigoröst inrutat liv som omöjliggjorde för honom att gå omkring och grubbla och låta ångesten ta över. Även om han gillade att vara ensam så sysslade han hela tiden med något. Bergman visste också att om han inte träffade eller talade med någon på två dagar så blev det mycket samtal den tredje dagen.

Många författare och de med intellektuella arbeten har ett ensambehov och arbetets art kräver också i regel mycket ensamhet. När de blir äldre och barnen är vuxna och att man kanske är skild och vännerna faller ifrån leder det ofta till att de utvecklar depression och ångest.
Citera