Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 20:27
  #13
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Nej det var bara ett motexempel på påståendet att civilisation och kärnfamilj alltid går hand i hand.

Det var inte menat som ett generellt hyllande av Islam.

Således så var det Ottomanska riket icke civiliserat.
Citera
2017-10-07, 20:29
  #14
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasiphe
Du bara utgår ifrån att progressivitet är något bra utan att kunna ge mig en anledning till varför.

Knappast en fråga om semantik, ordet progression kan inte missuppfattas.

"Progress (history), the idea that the world can become increasingly better in terms of science, technology, modernization, liberty, democracy, quality of life, etc. "

https://en.wikipedia.org/wiki/Progress
Citera
2017-10-07, 20:31
  #15
Medlem
Nasiphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Knappast en fråga om semantik, ordet progression kan inte missuppfattas.

"Progress (history), the idea that the world can become increasingly better in terms of science, technology, modernization, liberty, democracy, quality of life, etc. "

https://en.wikipedia.org/wiki/Progress

Högst subjektivt vad man definierar som progression. All förändring är inte progression och till det bättre. Bara det passar er agenda, då är det progression och något gott.
Citera
2017-10-07, 20:34
  #16
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasiphe
Högst subjektivt vad man definierar som progression. All förändring är inte progression och till det bättre. Bara det passar er agenda, då är det progression och något gott.

Förstår att du är obstinat eller bara trollar, men "er agenda" råkar vara den officiella beskrivningen av ordets innebörd.

Du ska kanske göra en egen lista med ord och dess synonymer så de som försöker kommunicera med dig kan avkoda ditt hemliga språk bara?
Citera
2017-10-07, 21:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Äktenskapsbalken borde ersättas mot en möjlighet att bilda en slags partnerskap, tänk bolagsliknande, med fritt antal parter som ska leva i gemensamt hushåll.

Sambolagen borde ryka i samma veva.

Avvecklar vi dessutom de juridiska könen helt i lagstiftningen skulle vi ta ett stort kliv mot en rättvisare värld.

Vad tycker ni?

Oja allt har blivit så mycket bättre med lösmynthet och förlorad moral. Tex att kvinnor får barn med flera olika män, män får barn med ännu fler olika kvinnor, kärnfamiljerna har bytts ut till alla möjliga och omöjliga konstellationer och många barn känner inte ens sina halvsyskon eller kanske de saknar en förälders ex och sina före detta "plastsyskon". När problem uppkommer i relationen byts partnern ut och folk gifter sig och skiljer sig och k.....r runt istället för att kämpa för kärleken. Kärlek det viktigaste av allt har bytts ut mot "KK;s" och egoistisk individualism.
Människor tror sig kunna styra universum med teknikens under och har tappat kontakten med naturen.
Jämställdhet har gått över i extremism och killar blir mer feminina till sättet, tjejerna mer maskulina till sättet, och vi är alla förlorare pga det. Sjukt.
Det var bara några exempel av hundratals.
Progressivt? Nej.
Såna som ni gillar ord som "hen" och har ingen moral och vill utplåna etiska gränser, mycket vill ha mer vill ha allt men tappar i slutet hela stycket.
Degeneration? Ja.
Citera
2017-10-07, 21:18
  #18
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbjork5
Oja allt har blivit så mycket bättre med lösmynthet och förlorad moral. Tex att kvinnor får barn med flera olika män, män får barn med ännu fler olika kvinnor, kärnfamiljerna har bytts ut till alla möjliga och omöjliga konstellationer och många barn känner inte ens sina halvsyskon eller kanske de saknar en förälders ex och sina före detta "plastsyskon". När problem uppkommer i relationen byts partnern ut och folk gifter sig och skiljer sig och k.....r runt istället för att kämpa för kärleken. Kärlek det viktigaste av allt har bytts ut mot "KK;s" och egoistisk individualism.
Människor tror sig kunna styra universum med teknikens under och har tappat kontakten med naturen.
Jämställdhet har gått över i extremism och killar blir mer feminina till sättet, tjejerna mer maskulina till sättet, och vi är alla förlorare pga det. Sjukt.
Det var bara några exempel av hundratals.
Progressivt? Nej.
Såna som ni gillar ord som "hen" och har ingen moral och vill utplåna etiska gränser, mycket vill ha mer vill ha allt men tappar i slutet hela stycket.
Degeneration? Ja.

Tråkigt att du känner så.

Själv ser jag det så här, vi måste ena landet. För att kunna göra det krävs ett större mått av individuell frihet än det gjorde 1939.

Vi måste se att ryssen och usa båda kan hota vår tillvaro mer än bögar och slampor kan göra. Därför måste vi sluta fred med dessa.

Jag tror kärleken mellan man och kvinna är stark och den överlever de förändringar jag föreslår.
__________________
Senast redigerad av Ratoz 2017-10-07 kl. 21:21.
Citera
2017-10-07, 22:02
  #19
Medlem
Det är inte 1939 nu.
Det är 2017 och individualismen har skapat ett androgynt samhälle som bara kan läkas av att ta många steg tillbaka.
Avarter som hens och liknande påhitt söndrar detta land,
Må vi svenskar välja att dö för ryssens hand hellre än att gå under i moraliskt förfall.
Citera
2017-10-08, 00:12
  #20
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbjork5
Det är inte 1939 nu.
Det är 2017 och individualismen har skapat ett androgynt samhälle som bara kan läkas av att ta många steg tillbaka.
Avarter som hens och liknande påhitt söndrar detta land,
Må vi svenskar välja att dö för ryssens hand hellre än att gå under i moraliskt förfall.

Så talar en sann femtekollonare.
Citera
2017-10-08, 16:36
  #21
Medlem
Ratozs avatar
Är det ingen feminist som vill delge sina tankar på ämnet?
Citera
2017-10-08, 17:44
  #22
Medlem
Får be om ursäkt till dem som läst mitt senaste inlägg här igår, de två sista raderna var onödiga och sanslöst dumt skrivet.
Ja tycker det är synd att så många fina gamla typiskt svenska ideal verkar va på nedgång, å det står jag för.
Men texten med "ryssen" står ja absolut inte för !!!!!
Har en dålig förmåga att börja läsa trådar som gör mej irriterad å lessen å sen blir man arg och frustrerad å så kastade ja ner den idiotmeningen som "slutkläm". Å nu vet ja inte va ja ska skriva mer utom att ja e svensk å förblir svensk å att Sverige är sverige är sverige.
Vet att ja har lätt att bli triggad av vissa åsikter å därför bör ja låta bli att läsa trådar med rubriker som ja vet triggar igång ilska å besvikelse, mitt fel
Ska ta en välbehövlig paus från flashback nu eftersom ja verkar ha svårt att föra fram mina åsikter på ett sansat sätt Må väl alla å låt oss alla ta väl omhand det som faktiskt ÄR bra med sverige.
Har tyvärr förmågan att ofta se det ja inte gillar å glömma det som e bra (när ja blir arg) å att kasta iväg ord ja absolut inte menar bara för att "vinna" diskussioner.
Nej usch ska inte skriva svar på något hädanefter. Inte läsa trådar med triggande rubriker heller !

/mvh från en snäll men klumpig sverigepatriot
Citera
2017-10-08, 17:53
  #23
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbjork5
Får be om ursäkt till dem som läst mitt senaste inlägg här igår, de två sista raderna var onödiga och sanslöst dumt skrivet.
Ja tycker det är synd att så många fina gamla typiskt svenska ideal verkar va på nedgång, å det står jag för.
Men texten med "ryssen" står ja absolut inte för !!!!!
Har en dålig förmåga att börja läsa trådar som gör mej irriterad å lessen å sen blir man arg och frustrerad å så kastade ja ner den idiotmeningen som "slutkläm". Å nu vet ja inte va ja ska skriva mer utom att ja e svensk å förblir svensk å att Sverige är sverige är sverige.
Vet att ja har lätt att bli triggad av vissa åsikter å därför bör ja låta bli att läsa trådar med rubriker som ja vet triggar igång ilska å besvikelse, mitt fel
Ska ta en välbehövlig paus från flashback nu eftersom ja verkar ha svårt att föra fram mina åsikter på ett sansat sätt Må väl alla å låt oss alla ta väl omhand det som faktiskt ÄR bra med sverige.
Har tyvärr förmågan att ofta se det ja inte gillar å glömma det som e bra (när ja blir arg) å att kasta iväg ord ja absolut inte menar bara för att "vinna" diskussioner.
Nej usch ska inte skriva svar på något hädanefter. Inte läsa trådar med triggande rubriker heller !

/mvh från en snäll men klumpig sverigepatriot

Må väl.
Citera
2017-10-08, 18:32
  #24
Medlem
Ratozs avatar
Vad fyller egentligen juridiska kön för funktion? Räcker det inte med de biologiska?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback