Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-14, 11:10
  #13
Medlem
Hupats avatar
[quote=hannes.muller|62595203]
Citat:
Ursprungligen postat av streetsmart

Ja, det är väl sättet att använda det på som skiljer.

Men borde det inte funka med en sådan här burk? Om man är utomhus och inte har tillgång till folie. Med ett "munstycke" in i hålet eller munnen vid det och en hand vid toppen för att reglera lufttillförseln?

Alltså: Jag är själv inte det minsta intresserad av droger. Har tyvärr sett dessa förstöra eller hålla på att förstöra människors liv i min omgivning genom livet däremot. Människor jag tyckt mycket om. Själva handhavandet, rent praktiskt och tekniskt, är jag okunnig om.

Trevligt av dig att svara och tack för det!
Munstycke i form utav ett papper? Njaa.. borde ju vara enklare utan ett papper.
Har själv rökt hasch i ett glas, men det var otroligt slösaktigt och inte värt alls. Har svårt att tänka mig att någon skulle vilja röka heroin ur en redbull. Vore enklare att skura ut en bit från den isf och elda underifrån.
Citera
2017-12-14, 11:40
  #14
Medlem
FuGeeLalas avatar
Spekulerar kring om det kan vara ett försök till att förminska doften vid ev. cannabisrökning iom. pappersbiten. Ta ett bloss, andas ut röken i burken, pappret agerar som ett filter.
Skumt att använda något sånt utomhus dock.
Citera
2017-12-14, 13:27
  #15
Medlem
[quote=Hupat|62605909]
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Munstycke i form utav ett papper? Njaa.. borde ju vara enklare utan ett papper.
Har själv rökt hasch i ett glas, men det var otroligt slösaktigt och inte värt alls. Har svårt att tänka mig att någon skulle vilja röka heroin ur en redbull. Vore enklare att skura ut en bit från den isf och elda underifrån.

Jo men med den här konstruktionen kan man ju elda under burkkanten (som då fungerar likt en aluminiumfolie) och ha röken som uppstår vindskyddad så man kan dra in allt rök genom hålet.

En sak kan jag säga om den här lekplatsen i fråga. Det är nästan aldrig några barn/föräldrar där och nästan aldrig några andra heller. Att oroa sig för haschdoft som en annan kommenterare spekulerar i tror jag är uteslutet.
Citera
2017-12-25, 16:10
  #16
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller

Jo men med den här konstruktionen kan man ju elda under burkkanten (som då fungerar likt en aluminiumfolie) och ha röken som uppstår vindskyddad så man kan dra in allt rök genom hålet.

En sak kan jag säga om den här lekplatsen i fråga. Det är nästan aldrig några barn/föräldrar där och nästan aldrig några andra heller. Att oroa sig för haschdoft som en annan kommenterare spekulerar i tror jag är uteslutet.

Nä, horse röker man på folie. Pulvret smälts ned och bildar en olja som man låter flyta fram över en bit folie och sedan drar man i sig röken. Man måste hela tiden se sin droppe för att kunna reglera lågan och lutningen för att optimera sitt rökande för att inte spilla iväg dyra pengar. Jag har inte sett konstruktionen du har hittat men jag är 100% säker på att ingen med vana skulle få för sig att röka horse med en burk
__________________
Senast redigerad av CoopCola 2017-12-25 kl. 16:13.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback