Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 15:22
  #1
Medlem
När jag läser om kandidatprogram så läser jag ofta att man brukar ha en del valfria kurser.
Såg en där det fanns tre luckor där man kan välja valfria kurser på vardera 15hp utöver examensarbetet. Kan jag då välja vad som helst? Till och med kurser inom ett annat ämne som t.ex. astronomi under det sista året?
Citera
2017-10-07, 15:31
  #2
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det beror på vad du läser för kandidatprogram. I normalfallet brukar dom valfria kurserna bestå av ett antal kurser på samma institution. Läser du in en fil.kand kan du läsa vilka kurser du vill så länge du får högskolepoäng för dom.
Citera
2017-10-07, 15:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Det beror på vad du läser för kandidatprogram. I normalfallet brukar dom valfria kurserna bestå av ett antal kurser på samma institution. Läser du in en fil.kand kan du läsa vilka kurser du vill så länge du får högskolepoäng för dom.

Om jag läser naturvetenskapligt. Kan jag då välja mellan kurser från alla naturvetenskapliga programmen?
Citera
2017-10-07, 15:50
  #4
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Om jag läser naturvetenskapligt. Kan jag då välja mellan kurser från alla naturvetenskapliga programmen?

Det brukar finnas information om vilka kurser man får välja till. Fråga studievägledaren annars!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback