Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 12:12
  #1
Medlem
Söker andra som jag, har blivit helt fanatiskt och kollar alla youtube videos jag bara kan om daytrading, jag är även med i olika grupper för daytraders.


Jag söker folk i Serige som har samma intresse, låt oss lära oss tillsammans och ta hjälp av varandra.


Är du lika nyfiken på att lära dig som jag, hör av dig så bollar och delar kundskap med varandra, desto fler desto bättre.

Mvh
Khim
Citera
2017-10-07, 12:21
  #2
Medlem
Har testat.. en sorglig och kostsam historia, men vafan.. fick ialla fall grattis på födelsedagen från avanza...

Nu tillbaka till det jag kan. Swingtrading och högavkastande aktier.


Samt cassandra oil..

Jag är en loooser jag vet....

Men detcär roligt att se alla krumbukter ao tar..

Håll er undan för caso.. den aktien är för oss hjärndöda vuxna
Citera
2017-10-07, 12:39
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Har du kollat på Patricia Hjärtner, eller tradingmamman?

Hon erbjuder aktiekurser med fokus på daytrading, swingtrading och en fördjupning inom aktiehandel samt pensionskurser.

Tradingmammans blogg
Citera
2017-10-07, 13:00
  #4
Medlem
.Horus.s avatar
Jag kör mest swingtrading, men daytradear lite ibland. Kanske man skulle göra en discord kanal för fler som är intresserad att köra tillsammans lite?
Citera
2017-10-07, 19:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Horus.
Jag kör mest swingtrading, men daytradear lite ibland. Kanske man skulle göra en discord kanal för fler som är intresserad att köra tillsammans lite?


yes vore nått, khimkung heter jag där
Citera
2017-10-07, 19:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Har du kollat på Patricia Hjärtner, eller tradingmamman?

Hon erbjuder aktiekurser med fokus på daytrading, swingtrading och en fördjupning inom aktiehandel samt pensionskurser.

Tradingmammans blogg


Jag har vart i kontakt med henne...jag vill trada på amerikanska marknaden hon viste ingen bra mäklare men jag hitta en.... jag har funderat på henners kurser dock
Citera
2017-10-07, 19:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Har testat.. en sorglig och kostsam historia, men vafan.. fick ialla fall grattis på födelsedagen från avanza...

Nu tillbaka till det jag kan. Swingtrading och högavkastande aktier.


Samt cassandra oil..

Jag är en loooser jag vet....

Men detcär roligt att se alla krumbukter ao tar..

Håll er undan för caso.. den aktien är för oss hjärndöda vuxna


Riskmanegment och disciplin är allt
Citera
2019-05-21, 18:10
  #8
Avstängd
paskaperses avatar
Jag vill bli en daytrader och skffa lite cash aight! Hur mycket startkapital bör man ha? Kan man bli miljonär snabbt om man startar med 500kr?
Citera
2019-05-21, 21:16
  #9
Medlem
Räkna med att det tar 1-2 år innan du lär dig förstå marknaden och börjar gå +.
Räkna med 500 avslut per dag.
Nöj dig med 0,5% upp per dag totalt.
Bli inte girig.

Mina råd.
Citera
2019-05-22, 08:34
  #10
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xinotaw
Räkna med att det tar 1-2 år innan du lär dig förstå marknaden och börjar gå +.
Räkna med 500 avslut per dag.
Nöj dig med 0,5% upp per dag totalt.
Bli inte girig.

Mina råd.

Nöja sig med 0,5% per dag totalt? Du förstår väl själv det orimliga i att göra en halv procent per dag i längden?
Hint: räkna hur många år det skulle ta innan man har mer pengar än det finns på jorden. . .
Gott om drömmare som vill bli daytraders.
Citera
2019-05-22, 13:12
  #11
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xinotaw
Räkna med att det tar 1-2 år innan du lär dig förstå marknaden och börjar gå +.
Räkna med 500 avslut per dag.
Nöj dig med 0,5% upp per dag totalt.
Bli inte girig.

Mina råd.
0,5%? Det blir i runda slängar 170% på ett år. Säg någon som lyckas med det. År efter år. Något enstaka år kanske men inte i längden. Jag skulle vara nöjd med 0,07% per dag.

Om vi dessutom värdesätter vår egen arbetsinsats till 8 timmar á 150 kr netto per dag så behövs ett kapital på 1,7 mille i arbete vid en avkastning på 0,07% per dag. Klarar man inte det lönar sig ett vanligt arbete bättre.

Alldeles bortsett från att statistiken talar emot nya daytraders, endast en av 6 lyckas gå plus överhuvudtaget och bland de som lyckas så har de flesta förlorat sitt kapital minst en gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback