Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 08:43
  #1
Medlem
RonPaul2008s avatar
Är intresserad av att antingen sälja via en web shop eller via Tradera/Ebay, problemet är att hitta VAD man ska sälja? Har ni någon metod för att hitta produkter att sälja eller kanske vad för typ av produkter man kan sälja?
Hade tänkt sälja hälsokostprodukter men det är det många som redan gör så vet inte om det är värt.
Citera
2017-10-07, 08:47
  #2
Medlem
sasos avatar
bara att du startar ett ämne i öppet forum och frågar detta visar din iq

ont: kinesiska elektronikvaror
Citera
2017-10-07, 09:32
  #3
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Är intresserad av att antingen sälja via en web shop eller via Tradera/Ebay, problemet är att hitta VAD man ska sälja? Har ni någon metod för att hitta produkter att sälja eller kanske vad för typ av produkter man kan sälja?
Hade tänkt sälja hälsokostprodukter men det är det många som redan gör så vet inte om det är värt.
Om du inte har någon affärsidé då skall du inte ägna dig åt affärsverksamhet, du kommer garanterat att misslyckas utan en väl genomtänkt affärsidé och affärsplan.
Av mig får du Flashback-Garanti på det.
Citera
2017-10-07, 09:35
  #4
Medlem
Lägg ner innan du har börjat, tyvärr. Har du inte klar utstakad väg hur du planerar att gå tillväga, vad du ska sälja, vad som gör dig unik så kommer det bli extremt svårt. Även om det låter hårt.
Citera
2017-10-07, 10:07
  #5
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Är intresserad av att antingen sälja via en web shop eller via Tradera/Ebay, problemet är att hitta VAD man ska sälja? Har ni någon metod för att hitta produkter att sälja eller kanske vad för typ av produkter man kan sälja?
Hade tänkt sälja hälsokostprodukter men det är det många som redan gör så vet inte om det är värt.
Antingen säljer du det som alla andra säljer och gör det bättre, till lägre kostnad eller lägre vinst.
Eller så säljer du sådant som inte finns redan. Då är ju sannolikheten väldigt låg att lyckas.
En tjänst som alla har stort behov av är att smartpfånens batterier laddas upp automatiskt.
Där är det bara själva tekniken som saknas för att kunna laddas upp via en app.
Citera
2017-10-07, 10:55
  #6
Medlem
RonPaul2008s avatar
Jag undrade hur folk får reda på vad man kan sälja och förhoppningsvis få en vinst. Efter lite mer sökning så fann jag https://www.terapeak.com som hjälper en med just det. Allt snack "lågt IQ" och "lägg ner om du inte..." kanske är lite att ta i, jag frågade efter verktyg för hur man hittar produkter som går att sälja, inte någon unik affärsidé.

Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Antingen säljer du det som alla andra säljer och gör det bättre, till lägre kostnad eller lägre vinst.
Eller så säljer du sådant som inte finns redan. Då är ju sannolikheten väldigt låg att lyckas.
En tjänst som alla har stort behov av är att smartpfånens batterier laddas upp automatiskt.
Där är det bara själva tekniken som saknas för att kunna laddas upp via en app.

Hur menade ni med att ladda batteriet automatiskt?
Citera
2017-10-07, 11:00
  #7
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Jag undrade hur folk får reda på vad man kan sälja och förhoppningsvis få en vinst. Efter lite mer sökning så fann jag https://www.terapeak.com som hjälper en med just det. Allt snack "lågt IQ" och "lägg ner om du inte..." kanske är lite att ta i, jag frågade efter verktyg för hur man hittar produkter som går att sälja, inte någon unik affärsidé.



Hur menade ni med att ladda batteriet automatiskt?
tror dom narras lite med dig!
Sälj nåt som folk vill ha, gärna nåt krångligt å dyrt! De flesta är latmaskar och köper gärna för att slippa lyfta häcken från stolen!
Citera
2017-10-07, 11:10
  #8
Medlem
kolla vad som i samhället är lönsamt att sälja och kopiera de företagens affärsidé

av din trådstart att bedöma är du inte så smart så du får kopiera, kanske på äldre dar att du kan komma på något unikt och eget.
Citera
2017-10-07, 11:26
  #9
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
tror dom narras lite med dig!
Sälj nåt som folk vill ha, gärna nåt krångligt å dyrt! De flesta är latmaskar och köper gärna för att slippa lyfta häcken från stolen!

Det är säkert lite av det ja, detta är ju Flashback .

Antingen kan jag använda ett verktyg för att se vad som säljer eller så försöker jag skapa något själv och sälja.
Funderade på att beställa en studsboll med ljudeffekter när den studsar i marken, typ "skapa olika typer av hiphop ljud". Om den urladdas så får man studsa runt med den lite tills kondensatorn laddas till fullo och kretsen inuti bollen börjar skapa ljud igen. Den skulle säkert sälja bra, alla "coola kids" studsar den i olika hastigheter och skapar musik. Eller varför inte ställa in så den låter som ett ljud hela tiden (trumma t.ex) och man samlar fler personer som ställt in sin boll med andra ljud och "spela ihop"?

Reklamen kan heta "Bounce, Bounce!" och en Kriss Kross instrumental av "Jump Jump".

Vad tycker ni om den? Jag menar om man kan sälja något som fidget spinners så kan man nog sälja vad som helst, bara man marknadsför på ett bra sätt.
__________________
Senast redigerad av RonPaul2008 2017-10-07 kl. 11:35.
Citera
2017-10-07, 11:27
  #10
Medlem
afrodisiaks avatar
Mobiltillbehör importerade från Kina. Billigt att importera, bra marginal.
Citera
2017-10-07, 11:33
  #11
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdlkjadkjlakdj99
kolla vad som i samhället är lönsamt att sälja och kopiera de företagens affärsidé

av din trådstart att bedöma är du inte så smart så du får kopiera, kanske på äldre dar att du kan komma på något unikt och eget.

En mening börjar med en stor bokstav.


Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Mobiltillbehör importerade från Kina. Billigt att importera, bra marginal.

Ja, allt som har med mobiler att göra säljer ju. Frågan är bara hur många som redan säljer samma sak. Man får nog specialbeställa med eget märke eller nått för att inte klumpas ihop med alla.
Citera
2017-10-07, 12:54
  #12
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Jag undrade hur folk får reda på vad man kan sälja och förhoppningsvis få en vinst. Efter lite mer sökning så fann jag https://www.terapeak.com som hjälper en med just det. Allt snack "lågt IQ" och "lägg ner om du inte..." kanske är lite att ta i, jag frågade efter verktyg för hur man hittar produkter som går att sälja, inte någon unik affärsidé.



Hur menade ni med att ladda batteriet automatiskt?
Vadå menas? Det står ju.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback