• 41 777 online
  • 1 128 720 medlemmar
  • 58 557 833 inlägg
  • 1
  • 2
2017-10-07, 02:39
Medlem
JStarens avatar
Hejsan FB.

Tänkte att jag skulle vända mig till er snillen som kanske har koll på detta, för i mina ögon kan detta inte vara lagligt.

För ett par dagar sen så blev jag gripen av polisen misstänkt för narkotikabrott i överlåtelsesyfte. Nekade självklart och fick spendera en dag i arresten och en i häktet. Efter ett väldigt pressande förhör så släppte dom mig dryga timmen efter.
Jag erkände eget bruk men nekade överlåtelse.

5 min efter gripandet så ringer farbror blå min käre mor och säger till henne att ifall hon inte kommer hem och låser upp dörren så borrar dem in den. Skräckslagen mor får åka mitt i jobbet hem för att släppa in poliserna och en husrannsakan sker. Dem fann ingenting.

Nu till det helt sjuka.

Jag har precis flyttat in till min flickvän som precis har fått en ny lägenhet i ett riktigt bra område. Idag gick jag ut på balkongen för att röka en cigarett och fick syn på två svarta piketbussar med atenner. Givetvis civilpolis. Dem står där ett tag och känner sig rätt dumma av min iakttagelse. Jag börjar se mer och mer civilsnutar cirkulera på gården (hur osmidigt som helst) och får en obehaglig känsla.

Hur som.. Jag går ner till tvättstugan för att göra klart tvätten och ser att en kvinna och en man med konstig utstyrsel rör sig från min flickväns förråd och dem ser aningen panikslagna ut. Jag går upp igen till lägenheten och tänkte "fan jag måste ner till förrådet och se vad dem gjorde egentligen".. Alla grannars förråd hade hänglås utan min flickväns, det var helt borttaget. Man ser klart och tydligt att det rotats där inne.

Jag går upp en trappa för att ta hissen till lägenheten OCH STÖTER PÅ SAMMA JÄVLA IDIOTER och han säger "Goddag".
Kvinnan kollade ner i marken och dem gick riktigt raskt ut. Jag går ut på balkongen för att iaktta dem och ser samma snubbe sitta utanför mig och fejka ett samtal. Man ser att snubben får panik i att jag synat dem och fattat hela grejen och han börjar gå över gården i cirklar. I byggnaden mitt emot står en äldre herre och håller uppe porten samt vinkar in denna civve, och han kan nästan inte med att gå in för jag står och verkligen stirrar ut dem. Nu har dem belägrat en lägenhet mitt emot oss med nerdragna gardiner fast det är tänt i rummen.

Man ser civvar springa in och ut i trapphuset och byta pass med varandra.
Dem spanar in i lägenheten hela tiden och det känns rätt obehagligt faktiskt. Min flickvän blev förföljd av en bil så fort hon lämnade parkeringen och jag skulle testa ifall hon hade rätt och det tog inte många sekunder innan jag var skuggad av samtliga bilar som stod parkerade på gatan.

När vi hade handlat och kliver ut bilen så ser vi en sån jävla jubelidiot som går framför oss med den sämsta jävla förklädnaden jag sett. Ni som vet hur civvar ser ut ni vet. Basker på huvudet, konstig jacka och stuprör sen självklart SPLITTERNYA Nikeskor ifall "jaga bov" skulle ske.

Jag blev så provocerad att jag gick efter honom och man kunde höra hans kollegor i öronsnäckan, så nära jag var. Jag sa "Nu får ni för helvete ge er, och ni kan väl för fan åtminstonde försöka dölja er? FAN vad dåliga ni är."

Så vände han sig om och kolla på mig snabbt och fortsatte sen. Kränkt av att bli tagen på sängen.

Jag märkte att det började fatta intresse av att jag gick ner till källaren (idioterna tror ju att jag gömt något där säkert) upprepande gånger för att testa dem, och ser då att tvättstugan står öppet på ett mystiskt sätt. Magkänslan sa direkt att någon av dem vidriga jävlarna skulle stå där och jag gick in och tog honom på bar gärning.

"Oj jävlar vad du skrämde mig. Ska du också tvätta? Det är så segt att göra det på fredagar, jag sitter nämligen och spelar dator egentligen"

Med världens nervösaste röst och jag sa bara "Okej?"

Raskt går idioten ut och ett par timmar senare såg jag fanskapet cirkulera på gården med en cigg i munnen och fejka ett samtal.

Alltså kära folk. Får polisen bete sig såhär? Jag känner mig helt ärligt jävligt kränkt på privat mark och min flickvän tycker det är obehagligt som fan och hon skäms ju i det nya området som hon tycker så mycket om.

Bryta sig in i hennes förråd? Spana in i lägenheten 24/7 från en annan mitt emot? Får dem springa i trapphuset såhär på ett så obehagligt sätt? Jag funderar fan på att spela in en video.

Förstår att det låter som en film och att jag myttar men så är verkligen inte fallet. Jag har en strulig bakgrund men har aldrig hållt på med någon kriminalitet som ska resultera i sånt här förtryck. Och nej, jag är inte lättkränkt. Kom inte heller med svenssonkommentarer som "fan har man rent mjöl i påsen så vad ska man noja för?"

Det är fan inte okej att bli såhär iakttagen och inte på såna sjuka ställen som tvättstugan osv..

Nå?

Må gott!
Citera
2017-10-07, 03:14
Medlem
Två piketbussar och en massa civilpoliser? Hur många kilo säljer du på en månad?
Citera
2017-10-07, 03:18
Avstängd
Kalla dom inte dumma dom gör bara sitt jobb!
Lev som vanligt och bry dig inte.
Ja dom får hålla på så dom är poliser.
Citera
2017-10-07, 03:24
Medlem
Kent-Herberts avatar
Du får förstås berätta det som du utesluter i din berättelse. Annars är din historia inte rimlig.
Citera
2017-10-07, 04:11
Medlem
Anmäl dom lr ring aftonbladet de får inte kränka din integritet!
Citera
2017-10-07, 04:22
Medlem
framtands avatar
Världens enklaste grej att trycka upp telefonen i näsan och filma dom. Gör det jämt. Lev laglydigt. Trötta ut dom.

Lägg gärna upp filmerna här, det låter otroligt.
Citera
2017-10-07, 04:43
Medlem
Jag misstänker att du är paranoid, jag känner igen beteendet från en polare som röker på då och då. När man umgås med honom så märker man att han ser civilare överallt och tror att han är övervakad men jag ser inte vad han ser, helt sjukt.
Citera
2017-10-07, 04:53
Medlem
Det du skriver håller inte. Tror du själv att de skulle lägga så mycket krut på just dig?
Två piketbussar, du hör vad som sägs i deras öronsnäckor, vet instinktiv vad de tänker och vad de känner, en hel gata med bilar förföljer dig, tvättstugan är öppet på ett "mystiskt sätt", ett flertal män med baskrar konstiga jackor och nya skor går ute på gården, du får bara med din uppenbarelse krimarna att bli panikslagna.

Gott försök, men om du tror på det där själv är det dax för dig att uppsöka en vårdcentral, skriv ut det du skrev och visa läkaren så kommer nu få hjälp.

PS.
Lär dig de, dom och dem.
DS.
Citera
2017-10-07, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Det du skriver håller inte. Tror du själv att de skulle lägga så mycket krut på just dig?
Två piketbussar, du hör vad som sägs i deras öronsnäckor, vet instinktiv vad de tänker och vad de känner, en hel gata med bilar förföljer dig, tvättstugan är öppet på ett "mystiskt sätt", ett flertal män med baskrar konstiga jackor och nya skor går ute på gården, du får bara med din uppenbarelse krimarna att bli panikslagna.

Gott försök, men om du tror på det där själv är det dax för dig att uppsöka en vårdcentral, skriv ut det du skrev och visa läkaren så kommer nu få hjälp.

PS.
Lär dig de, dom och dem.
DS.

Haha, javafan torska TS med ett kilo heroin på fickan eller vad var det som hände?! =D
Citera
2017-10-07, 05:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag misstänker att du är paranoid, jag känner igen beteendet från en polare som röker på då och då. När man umgås med honom så märker man att han ser civilare överallt och tror att han är övervakad men jag ser inte vad han ser, helt sjukt.
Vadå säger du att span inte finns ?
Citera
2017-10-07, 06:22
Medlem
Timmervargens avatar
Civilare med pikebussar, det var diskret.

Sluta knarka så blir det nog bra.
Citera
2017-10-07, 06:44
Medlem
RadikalFails avatar
Polisen har rätt att göra vad dom vill. Det är polisen som håller ordning.

Jag tror som någon skrev att du ska lugna dig med knarket, du verkar paranoid.
Citera
  • 1
  • 2