Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 07:00
  #169
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Men vadå motbevisad? Är det fusk att vara emot både en existerande lag och ett förslag om ny lag på samma grunder?

Lite hyckleri kanske? Varför är du emot den ena men inte den andra?
Citera
2017-10-18, 13:55
  #170
Medlem
Givetvis ska det vara förbjudet, av flera enkla anledningar. En anledning är att det är svårt att identifiera vem som begår brott när man inte ens kan se ansiktet, är det en man/kvinna etc. Det andra handlar om situationer som kan uppstå när man ska legitimera sig/åka till ett annat land och passet ska visas, ska det då handla om någon form av diskriminering när kontrollanten säger till att personen ifråga måste visa ansiktet? För det tredje så är det socialt opassande. Det är helt enkelt inte social ok att dölja hela ansiktet, inte i arbetet, inte i det sociala livet överlag.

Det finns flera liknande situationer där det är helt opassande att ha en heltäckande dräkt. Jag är för allt som täcker kroppen på olika sätt men när hela ansiktet är täckt, där går gränsen. Det ställer också till x antal problem för dessa kvinnor i vardagslivet, tex när det gäller att få jobb, identifikation med mera. Givetvis ska dessa regler också implementeras i Sverige.

Det här är inte ens någon som bör diskuteras, det är egentligen bara för politikerna att klubba igenom utan att tänka innan, något man annars är väldigt bra på.
Citera
2017-10-18, 14:09
  #171
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Du verkar dock tro att det aldrig finns en gräns. Men tro det eller ej i samhällen finns det gränser (oftast det samhället bygger på). Och det kan vara något som du kallar klädesplagg.
Vill du ha ett samhälle (nästan) utan gränser så misstänker jag det finns rätt många i Afrika, men knappt värda att ens kallas samhällen. Vill du gå runt med en sopsäck så måste ju ändå samhället vara beredd på att inte gå runt med något alls. Och jag antar att dessa "samhällen" finns ex. i Afrika. Men tro mig, det är inte riktigt det samhället du är ute efter.

Man kan inte skapa ett fritt samhälle genom att tolerera de icke fria tyvärr. När det "fria" samhället inkluderar de som inte vill ha ett fritt samhälle så har det fria samhället gått åt helvete.

När det stängda och icke fria samhället öppnat för frihet så har även det gått åt skogen.

Man kan helt enkelt inte ha och äta kakan.
Och varför skulle inte det gå?
Det är ju bara nonsens du kommer med.

Det har funkat hur bra som helst att tolerera det icke fria.
De är inte många som är totalitära i Väst idag.
Då vi är den mest framgångsrika kulturen så det verkar uppenbart funka toppen.
Och vi kommer vara det länge till kan jag garantera.
Citera
2017-10-18, 21:15
  #172
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Borde man inte ha rett ut det här innan man beslutade sig för att blanda islam med väst....?

Dom som tog beslutet hade ju inte vare sig detta eller förbud mot ritualslaktat kött i åtanke. Det är knappast samma politiker som beslutade att göra Europa mångkulturellt, som idag väljer att göra vissa kosmetiska förändringar...
Citera
2017-10-18, 21:21
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Dom som tog beslutet hade ju inte vare sig detta eller förbud mot ritualslaktat kött i åtanke. Det är knappast samma politiker som beslutade att göra Europa mångkulturellt, som idag väljer att göra vissa kosmetiska förändringar...

Nej, låter rimligt.
Idag håller väl dessutom överstatliga institutioner i trådarna.
EU, som till varje pris vill driva igenom det mångkulturella experimentet även i de tidigare ockuperade öststaterna. Där håller man dock på nationell suveränitet.
Frågan är vem/vad som styr EU.
Citera
2017-10-19, 04:34
  #174
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Lite hyckleri kanske? Varför är du emot den ena men inte den andra?

Jag är emot båda, kan du inte läsa?
Citera
2017-10-19, 10:55
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag håller bara med

Förra året gjordes ett " burka" bankrån,, i kista tror jag det var.

Om ett gäng kan så kommer väl alla bankrånare börja kringgå lagen genom att klä sig burka.

Muslimska våldtäktsmän som går in sent på kvällar i damernas omklädningsrum osv, ja herregud vart ska det här islam eländet sluta.
Vore det inte för att vi står inför vår utplåning skulle jag se komiken i detta, att när mannen begår brott ikläder han sig kvinnoplagg, förr trädde rånaren nylonstrumpa över huvudet.

Vi, västerländska kvinnor, agerade inte för att skydda brottslingen i samhället.
Vi trädde/började inte trä nylonstrumpor över huvudet för att underlätta brottslingens värv, skydda hans identitet, skyddande av brottsling.
Citera
2017-10-19, 11:11
  #176
Medlem
Sjal&co-plagg i Sverige är lika lite bara ett plagg som en SS-uniform bara är ett plagg bland judar.
Att bära sjal&co är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på svenska kvinnor.

Solidaritet hos svenska kvinnor har varit en bidragande orsak till den kvinnofrid vi hade.
Sen kom hon, den icke-svenska kvinnan och spottade på oss, markerar att vi är villebråd, bussar dom på oss.
Med sin närvaro tar hon av oss våra trosor.

Hon tar av oss, svenska kvinnor och flickor, våra trosor åt sina män och pojkar.
Det är hon som initierar våldtäkten.
Ssjal&co-plaggen är hets mot svenska kvinnor.

Solidaritet bland svenska kvinnor
Min mamma sa att jag skulle gå ut och svänga lite grann. (sen byter man riktning)
Min mamma sa att jag skulle gå ut och svänga lite grann. (byt riktning)

Och sen fortsätter man så, det var inte mer med den ramsan vad jag minns, men jag minns att det var bland dom stora tjejerna jag hörde den först och sen apade jag efter.
Till ramsan går man bestämt, det var en tjej-grej.

Att vara utomhus, det var viktigt.
Varför det var viktigt, vet jag inte om det hade tänkts så mycket på.
Att det var för att man skulle må bra, känna sig bra, är mitt bestående intryck.

Korta kjolar – solidaritet
Hade alla haft korta kjolar, hade ingen kunnat säga "hon hade kort kjol".

Utan tvekan är SSjal&co-bärarna medskyldiga till våldtäkterna som sker på svenska kvinnor i Sverige.
Utan tvekan är SSjal&co-bärarna medskyldiga till att mindre begåvade, skadade, barn föds i Sverige.

Det finns en frihetskänsla i att känna vinden i håret, solen mot huden, för oss så självklar att ingen reflektion kring det ens längre fanns bland oss.
Den känslan har hon, SSjal&co-bäraren berövat oss.

#MeToo är ett exempel på hur den västerländska kvinnan agerar när en annan kvinna drabbas av sexuellt brott.
Den muslimska kvinnan agerar istället i solidaritet med mannen, hon ikläder sig skammen, förskjuter den drabbade kvinnan.

Med vår längtan efter solen mot huden, solidariteten hos svenska kvinnor, har vi skapat friska barn, vi svenska kvinnor – tillsammans.

Självklart är ssjal&co-plaggen bara toppen av isberget, den muslimska kvinnan.
Självklart har den muslimska kvinnan inget existensberättigande i Sverige.
__________________
Senast redigerad av eva88 2017-10-19 kl. 11:15.
Citera
2017-10-19, 11:27
  #177
Medlem
--Jag har designat det här plagget så att muslimska tjejer också ska kunna bli poliser, säger hon, den horspacklade ockupanten på besök i Morgonstudion, svt, tror det var i början av v.41.

Det är skrattretande hur hon så klockrent lyckas personifiera den västerländska mannens drömkvinna i en, horan – madonnan.
För den som inte vet betyder det att mannen vill att man ska vara kysk i sociala sammanhang men en välutbildad hora i sängkammaren.
Ockupanten har sjal på sig som den allra heligaste, Maria, hon som föder Guds son.
Och jag vet inte hur man skulle kunna åstadkomma en mer horaktig sminkning än den hon har.
Ockupanten optimerar sitt eget sexuella, försäljnings-, värde.


--Jag har designat det här plagget så att muslimska tjejer också ska kunna bli poliser, säger hon.
På sitt som alltid självcentrerade sätt ser hon det som ett sätt att utöka sina befogenheter, den muslimska kvinnans befogenheter.
Hon vill mer än att med helgongloria tillskansa sig kunskap i klassrummet under det att hon åser den svenska flickan utstå förtrycket, trakasserierna, som ockupanten genom sitt plagg ytterligare driver på.
Att trygghet är det nödvändiga villkoret för inhämtande av kunskap basuneras ut på mina barns skola här på Södermalm.
Det var länge sen den svenska flickan kunde känna trygghet i skolan, hade rätt till integritet.

För varje muslimsk-lyckad-kvinna som regim-media plockar fram, belyser, har svenska flickor trampats ner, förnedrats, på den muslimska kvinnans uppmaning.

Vi har inte poliser för att ge personer som vill utöva makt, förtrycka kvinnor, en arena.
Vi har poliser för att skydda våra medborgare.

Hos oss är våldtäkt ett brott, inte ett straff.
Vårt polisväsende är inte ett verktyg för att brottslingen ska kunna beskåda sitt dåd.
Den ssjal-klädda kvinnan i Sverige legitimerar våldtäkt på svenska kvinnor, som våldtagen kvinna är hon den sista jag vill möta.
Att hon får vara polis, representera lag och ordning, är ett hån mot oss.

Jag är inte bevandrad i det juridiska, vet inte i hur hög grad brottsoffer offentliggörs.
Ockuperande kvinnor vill veta vilka kvinnor som våldtas.
Hon vill äga vårt underliv, äga vårt könsrum, själv bli en sån som äger hennes.

Att tillåta ssjal-klädda poliser är att än en gång offra henne, den specifika svenska flicka/kvinna som redan offrats.
Det är att återigen offra den svenska kvinnan.

Jag tänker att frustrationen med att vara polis måste vara när brottslingen man tar fast sedan släpps, inte straffas i den utsträckning man ser rättmätigt.
Den frustrationen slipper den muslimska polisen, hon åtnjuter våldtäktens fullbordan.
__________________
Senast redigerad av eva88 2017-10-19 kl. 11:36.
Citera
2017-10-19, 15:17
  #178
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
--Jag har designat det här plagget så att muslimska tjejer också ska kunna bli poliser, säger hon, den horspacklade ockupanten på besök i Morgonstudion, svt, tror det var i början av v.41.

Det är skrattretande hur hon så klockrent lyckas personifiera den västerländska mannens drömkvinna i en, horan – madonnan.
För den som inte vet betyder det att mannen vill att man ska vara kysk i sociala sammanhang men en välutbildad hora i sängkammaren.
Ockupanten har sjal på sig som den allra heligaste, Maria, hon som föder Guds son.
Och jag vet inte hur man skulle kunna åstadkomma en mer horaktig sminkning än den hon har.
Ockupanten optimerar sitt eget sexuella, försäljnings-, värde.


--Jag har designat det här plagget så att muslimska tjejer också ska kunna bli poliser, säger hon.
På sitt som alltid självcentrerade sätt ser hon det som ett sätt att utöka sina befogenheter, den muslimska kvinnans befogenheter.
Hon vill mer än att med helgongloria tillskansa sig kunskap i klassrummet under det att hon åser den svenska flickan utstå förtrycket, trakasserierna, som ockupanten genom sitt plagg ytterligare driver på.
Att trygghet är det nödvändiga villkoret för inhämtande av kunskap basuneras ut på mina barns skola här på Södermalm.
Det var länge sen den svenska flickan kunde känna trygghet i skolan, hade rätt till integritet.

För varje muslimsk-lyckad-kvinna som regim-media plockar fram, belyser, har svenska flickor trampats ner, förnedrats, på den muslimska kvinnans uppmaning.

Vi har inte poliser för att ge personer som vill utöva makt, förtrycka kvinnor, en arena.
Vi har poliser för att skydda våra medborgare.

Hos oss är våldtäkt ett brott, inte ett straff.
Vårt polisväsende är inte ett verktyg för att brottslingen ska kunna beskåda sitt dåd.
Den ssjal-klädda kvinnan i Sverige legitimerar våldtäkt på svenska kvinnor, som våldtagen kvinna är hon den sista jag vill möta.
Att hon får vara polis, representera lag och ordning, är ett hån mot oss.

Jag är inte bevandrad i det juridiska, vet inte i hur hög grad brottsoffer offentliggörs.
Ockuperande kvinnor vill veta vilka kvinnor som våldtas.
Hon vill äga vårt underliv, äga vårt könsrum, själv bli en sån som äger hennes.

Att tillåta ssjal-klädda poliser är att än en gång offra henne, den specifika svenska flicka/kvinna som redan offrats.
Det är att återigen offra den svenska kvinnan.

Jag tänker att frustrationen med att vara polis måste vara när brottslingen man tar fast sedan släpps, inte straffas i den utsträckning man ser rättmätigt.
Den frustrationen slipper den muslimska polisen, hon åtnjuter våldtäktens fullbordan.

Visst är det så. Det är jättebra att du lyfter fram den grupp, muslimska kvinnan, som understödjer kvinnoförtrycks organisationen islam.

Jag är så himla trött på den här eviga islam soppan som dräller omkring här i landet. Vi har 85% muslimska män, men ingen ifrågasätter deras berättigande att vistas i vårat land.

Dessa skämt till män borde naturligtvis kriga, försvara sina länder, eller bygga upp dem igen. Och inte springa iväg som hariga fjompiga narrar å börja attackera civiliserat folk i fredliga länder..
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2017-10-19 kl. 15:19.
Citera
2017-10-20, 08:53
  #179
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag är emot båda, kan du inte läsa?

Jag läste fel.
Citera
2017-10-20, 09:44
  #180
Medlem
rostigamazons avatar
Nu måste även Sverige införa förbud mot burka, vi kan ju inte svika våra Nordiska grannar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback