Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 21:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoyDoyy
Det gör det, men vi är inte så många som insätt detta och arbetar i vår vardag för att utveckla denna syn på hur livet på riktigt var menat att leva utan allt mänskligt konstruerat som är där för att enbart distrahera.

Bra tack. Det är lite det jag vill veta, om ni finns där ute. Själv har jag vart väldigt mycket i mig själv och följer min resa i vardagen och försöker ta vara på detta nuet. Men funderat senaste veckorna om det finns andra, och är "vi" många där ute?

Finns det kurser man kan gå? eller hur kommer man i kontakt med andra spirituella?
Det är därför jag skickade ut detta på flashback. Vet inte var jag ska vänta mig
Citera
2017-10-06, 22:00
  #14
Medlem
DoyDoyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flo90flo
Bra tack. Det är lite det jag vill veta, om ni finns där ute. Själv har jag vart väldigt mycket i mig själv och följer min resa i vardagen och försöker ta vara på detta nuet. Men funderat senaste veckorna om det finns andra, och är "vi" många där ute?

Finns det kurser man kan gå? eller hur kommer man i kontakt med andra spirituella?
Det är därför jag skickade ut detta på flashback. Vet inte var jag ska vänta mig

Finns forum där dessa saker diskuteras.
Citera
2017-10-06, 22:42
  #15
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flo90flo
Bra tack. Det är lite det jag vill veta, om ni finns där ute. Själv har jag vart väldigt mycket i mig själv och följer min resa i vardagen och försöker ta vara på detta nuet. Men funderat senaste veckorna om det finns andra, och är "vi" många där ute?

Finns det kurser man kan gå? eller hur kommer man i kontakt med andra spirituella?
Det är därför jag skickade ut detta på flashback. Vet inte var jag ska vänta mig

Jadå, vi finns här, jag i alla fall, som har vaknat spirituellt.

Du får dock räkna med många bittra och oförstående svar av andra här, det är trots allt Flashback. Din frågeställning är intressant i alla fall, jag har tänkt i liknande banor. För min egen del är det väldigt få människor jag känner samhörighet med. Jag har alltid känt mig ganska annorlunda, och det har inte precis blivit bättre av att distansen till sig själv har ökat eftersom man läser andra människor ännu bättre nu och verkligen inser hur många som är helt omedvetna om sig själva, det minskar känslan av samhörighet ännu mer.

Att komma i kontakt med andra som har förstått hur allting hänger ihop borde ju därför vara en ganska bra förutsättning för att finna människor som man kan känna samhörighet med.

Men var man hittar dom.. ja du! Bra fråga. Sällsynta är dom i alla fall.
Citera
2017-10-06, 22:49
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flo90flo
Istället för och vara skeptiska till vem jag är eller ifrågasätta min spirituella resa, så hjälp mig istället.
Hur går jag vidare? finns det kurser? träffas man? finns det flera?

Vattumannens bokhandel i Stockholm är ju lite av en träffpunkt för andligt intresserade men finns ju lite olika andliga organisationer i Sverige och världen som säkert kan inspirera.
Citera
2017-10-06, 23:28
  #17
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flo90flo
Hej ni där.

Jag har vaknat. Finns ni när ute också?

Så här är det.
Meditation är idag är det en del av mitt liv.
Genom meditation och guider/gurus så ser jag på det här på ett helt annat sätt.
Nuet är det enda som spelar roll, Jag är vardagen, jag styr vardagen, finns bara positivt mm
Jag har blivit spirituell!

Ni som vaknat vet exakt vad jag menar.
Min fråga är om det finns flera där ute som känner lika som mig? är ni många?
Hur ser samhället på det? Träffas folk? går man kurser? ses man och snackar?

Vill gärna prata med andra som har "vaknat"

Vilket komplicerat liv man skulle ha om det du säger är sant... Ingen tanke på morgondagens utgifter, bry dig då inte om dagens förväntade inkomster. Så aldrig i dina relationer för du kan inte skörda senare idag iallafall... Lär dig inga nya färdigheter för du kommer inte ha nytta av dem förrens imorgon...

Bullshitresonemang utan grund hela jävla trådstarten...

Istället för meditation kunde du studera något relevant som tex rättstavning.
Citera
2017-10-06, 23:32
  #18
Medlem
qwertyyyyyys avatar
Hej jag vill gärna skicka meddelande till dig jag är en ung kvinna som håller på med mycket andligt arbete. Jag är mycket glad över att du har vaknat upp mer och mer och det finna alltid mycket att lära sig.

Det fösta som hände mig var när jag var 16 år jag insåg precis som dig att jag påverkar min egen verklighet jag började tänka positivt och såg möjligheter istället för problem. Jag provade att meditera för första gången men det var långt ifrån regelbundet.

Det viktigaste är meditation och bra tankar och energi jag är inte perfekt själv ibland får jag brottas med mina dåliga sidor. Med de flesta andra människor har jag svårt att kommunicera om de inte är lika öppna som jag jag försöker lära mig att prata om mer världsliga ting eller gå ner på deras nivå i samtalen för att kunna nå olika typer av människor. Många är inte öppna för ämnet alls och kan inte kommunicera på det sättet jag hade önskat. Det kan vara ganska ensamt att vara sån här och jag har alltid känt mig före min tid på många olika sätt. Kring människor som inte är som mig kan jag stänga ner mig själv tyvärr men när jag känner att folk är likasinnade kan jag slappna av och vara mig själv. Men även detta är något jag jobbar på.

Att meditera varje dag går lite upp och ner just nu jag jobbar för tillfället och vill spara pengar till att resa och utbilda mig i olika saker tex. yoga och naturmedicin. En väldigt stor sak hände mig för några månader sedan det var att jag började se energier alltså människors energier då ser jag dem som ljus eller mörker och i olika delar av kroppen det blixtrar till och de är alltid övergående och kan alltid ändras snabbt. Hur bra jag ser dem beror på mitt eget tillstånd den dagen.

Jag är långt ifrån uppvaknad enligt mig själv jag vaknar lite för varje dag men det är för mig en pågående resa som jag har tålamod med. Mitt långsiktiga mål är att hjälpa världen och göra något bra för planeten och oss människor och det har jag en liten vision om men det är inget jag vill dela med mig öppet om just nu.

Vem som helst får gärna skicka meddelande till mig om ni vill diskutera.
Öppna upp hjärtat <3 <3 <3
Tack för mig
__________________
Senast redigerad av qwertyyyyyy 2017-10-06 kl. 23:35.
Citera
2017-10-07, 00:30
  #19
Medlem
Jag har inte ens somnat än.
Citera
2017-10-07, 00:34
  #20
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag har inte ens somnat än.

Du är väl i dvala och oförmögen kanske skulle gå till sömns?
Citera
2017-10-07, 00:36
  #21
Medlem
Varangians avatar
Allt är ett. Fy fan vad vaken jag är. Rymdkram.
Citera
2017-10-07, 00:36
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du är väl i dvala och oförmögen kanske skulle gå till sömns?
Är det fortfarande metaforer vi använder oss av?
Jag anser mig vara vaken. Kanske för vaken, till och med?
Citera
2017-10-07, 00:39
  #23
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är det fortfarande metaforer vi använder oss av?
Jag anser mig vara vaken. Kanske för vaken, till och med?

Funkar det sjätte sinnet?
Citera
2017-10-07, 00:41
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Funkar det sjätte sinnet?
Vet ej. Tror inte det, beroende på vad du menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback