• 5 779 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 576 415 inlägg
2017-10-06, 21:22
Medlem
Hej ni där.

Jag har vaknat. Finns ni när ute också?

Så här är det.
Meditation är idag är det en del av mitt liv.
Genom meditation och guider/gurus så ser jag på det här på ett helt annat sätt.
Nuet är det enda som spelar roll, Jag är vardagen, jag styr vardagen, finns bara positivt mm
Jag har blivit spirituell!

Ni som vaknat vet exakt vad jag menar.
Min fråga är om det finns flera där ute som känner lika som mig? är ni många?
Hur ser samhället på det? Träffas folk? går man kurser? ses man och snackar?

Vill gärna prata med andra som har "vaknat"
Citera
2017-10-06, 21:31
Medlem
DoyDoyys avatar
Grattis för du hittat rätt väg, men du har knappast nått Enlightenment. Sluta lura dig själv. Att förstå något logiskt och faktiskt vara den direkta erfarenheten är inte samma sak. Att bli spirituell betyder inte att man "vaknat" .

Du påstår att du nått lika långt som Buddha.

Buddha = Enlightenment
Senast redigerad av DoyDoyy 2017-10-06 kl. 21:34.
Citera
2017-10-06, 21:36
Medlem
Allt du har gjort är att skapat lite nya nervbanor i hjärnan, inget speciellt direkt. Nu kanske du upplever det som värsta grejen, men det kommer att avta med tiden.

Missförstå mig inte dock, jag säger inte att det är något dåligt att meditera och få lite uppvaknande upplevelser, men det är lätt att man tror det är något större än vad det är. Jag har sett fenomenet hos hos många människor och alla tror att de är "upplysta" och plötsligt vill sprida sina upplevelser och insikter till alla omkring dem.
Citera
2017-10-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoyDoyy
Grattis för du hittat rätt väg, men du har knappast nått Enlightenment. Sluta lura dig själv. Att förstå något logiskt och faktiskt vara den direkta erfarenheten är inte samma sak

Kanske inte, men är på god väg. Tror väldigt många där ute säger till sig själva att dom hittat det men har väldigt lång väg kvar.

Du vet inte vad jag vart med om eller hur jag lever eller tänker, så det är väldigt hastigt att du säger att jag lurar mig själv.
Citera
2017-10-06, 21:39
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoyDoyy
Grattis för du hittat rätt väg, men du har knappast nått Enlightenment. Sluta lura dig själv.

Buddha = Enlightenment

Enlightenment är väl främmande för dig till och med.. och buddha tillhör verkligen det överhuvudtaget..
Citera
2017-10-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Allt du har gjort är att skapat lite nya nervbanor i hjärnan, inget speciellt direkt. Nu kanske du upplever det som värsta grejen, men det kommer att avta med tiden.

Missförstå mig inte dock, jag säger inte att det är något dåligt att meditera och få lite uppvaknande upplevelser, men det är lätt att man tror det är något större än vad det är. Jag har sett fenomenet hos hos många människor och alla tror att de är "upplysta" och plötsligt vill sprida sina upplevelser och insikter till alla omkring dem.

Absolut. Detta har tagit mig månader att ta det här steget att faktiskt börja prata om det.
Det är säkert 5 månader sen jag började se på verkligheten annorlunda, och jag lär mig mer och mer för varje dag.

Men det är nu jag känner att jag vill gå vidare. Vill veta om det finns fler där ute
Citera
2017-10-06, 21:44
Medlem
SituationReports avatar
Det är väl härligt med lite spirituell kraft så här över helgen.

Roligt att du funnit något du upplever är spännande, inspirerande och rationellt.

Jag funderar själv på att bli lite kristen så här på kvällskvisten.

Inget kan stoppa oss att tro vad vi vill, när vi vill och hur vi vill.

Fräsht med lite Rå-Gud och cool meditativ bön. Behöver ju inte konstlas till med någon religion egentligen. Bara flyta med och låta härligheten komma till oss.
Citera
2017-10-06, 21:48
Medlem
Jag visste direkt att folk skulle bli skeptiska till det jag skrev och påstå att jag är nybörjare mm

Det var ca 2 år sen jag började meditera, det är på den vägen jag har kommit in på detta.
Jag har läst allt som Eckhar Tulle skrivit, följt gurus mm

Istället för och vara skeptiska till vem jag är eller ifrågasätta min spirituella resa, så hjälp mig istället.
Hur går jag vidare? finns det kurser? träffas man? finns det flera?
Citera
2017-10-06, 21:48
Medlem
DoyDoyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flo90flo
Absolut. Detta har tagit mig månader att ta det här steget att faktiskt börja prata om det.
Det är säkert 5 månader sen jag började se på verkligheten annorlunda, och jag lär mig mer och mer för varje dag.

Men det är nu jag känner att jag vill gå vidare. Vill veta om det finns fler där ute

Det gör det, men vi är inte så många som insätt detta och arbetar i vår vardag för att utveckla denna syn på hur livet på riktigt var menat att leva utan allt mänskligt konstruerat som är där för att enbart distrahera.
Citera
2017-10-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flo90flo

Det finns det, frågan är väl vad du vill gå vidare till?
Citera
2017-10-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Roligt att du funnit något du upplever är spännande, inspirerande och rationellt.

Inget kan stoppa oss att tro vad vi vill, när vi vill och hur vi vill.

Fräsht med lite Rå-Gud och cool meditativ bön. Behöver ju inte konstlas till med någon religion egentligen. Bara flyta med och låta härligheten komma till oss.

Tack!

precis, dok tror jag inte direkt på något religion.
jag tror mer på mig själv som driver vardagen och kan påverka det som händer.
Citera
2017-10-06, 21:53
Medlem
DoyDoyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Detta har dock ingenting med religion att göra, Buddhismen passar inte in i någon kategori av religion eller filosofi.

När folk frågade Buddha vad han lärde sig, sa han att han lärde "Hur saker är."
Han sa att ingen skulle tro på hans lärdomar ur tro, men i stället borde de undersöka för sig själva för att se om de är sanna eller inte.
Citera