Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-28, 20:36
  #49
Medlem
Förlåt, har haft mycket att stå i. Jag gick vidare till transportstyrelsen som öppnade ett ärende angående bilen och dom konstaterade att den var min och den är sedan dess överskriven. Detta var första steget, sen polis. ( om man nu inte vill vara våldsam ) Jag tyckte det var värt ett försök med transportstyrelsen först.
Att inte köpa bilar av babbar är en sak. Att inte köpa bil av babbe bilhandlare trodde jag var en annan sak. Läxa lärd. Faktum är dock att han försökte faktiskt aldrig lura mig ( hur sjukt det än låter ) Men det är ju fruktansvärt vad lite ansvar dom tar. Mångkultur är nyttigt och vi är alla människor, ingen skillnad alls.
Vet ni vad det roligaste är? 1 timme efter jag kört därifrån ringer han upp och säger att min inbytes bil är trasig. Han ställer frågan : " Det var bensin va? " jag vet att jag lämnade den med nästan tom tank. Lägg 1+1 vad som hände där.
Försäkring har jag haft hela tiden, jag pratade med länsförsäkringar och dom sa att jag fick ha försäkringen men jag kommer inte få ut nått ifall jag inte kan bevisa att det är jag som äger bilen.
Trollar? Ge mig en anledning till att ljuga för er.
Tack för er tid!
Citera
2018-01-31, 13:13
  #50
Medlem
HeltCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmekarN1
Förlåt, har haft mycket att stå i. Jag gick vidare till transportstyrelsen som öppnade ett ärende angående bilen och dom konstaterade att den var min och den är sedan dess överskriven. Detta var första steget, sen polis. ( om man nu inte vill vara våldsam ) Jag tyckte det var värt ett försök med transportstyrelsen först.
Att inte köpa bilar av babbar är en sak. Att inte köpa bil av babbe bilhandlare trodde jag var en annan sak. Läxa lärd. Faktum är dock att han försökte faktiskt aldrig lura mig ( hur sjukt det än låter ) Men det är ju fruktansvärt vad lite ansvar dom tar. Mångkultur är nyttigt och vi är alla människor, ingen skillnad alls.
Vet ni vad det roligaste är? 1 timme efter jag kört därifrån ringer han upp och säger att min inbytes bil är trasig. Han ställer frågan : " Det var bensin va? " jag vet att jag lämnade den med nästan tom tank. Lägg 1+1 vad som hände där.
Försäkring har jag haft hela tiden, jag pratade med länsförsäkringar och dom sa att jag fick ha försäkringen men jag kommer inte få ut nått ifall jag inte kan bevisa att det är jag som äger bilen.
Trollar? Ge mig en anledning till att ljuga för er.
Tack för er tid!

Tycker gott du kan hänga ut bilfirman också ! Såna skojare orkar ingen med, alla här på flashback vet vad som gäller när det gäller kamelfösare och bilförsäljning men om nån stackare kan googla sig till tråden så kanske du lyckas avstyra en till blåsning
Citera
2018-01-31, 15:13
  #51
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmekarN1
Förlåt, har haft mycket att stå i. Jag gick vidare till transportstyrelsen som öppnade ett ärende angående bilen och dom konstaterade att den var min och den är sedan dess överskriven. Detta var första steget, sen polis. ( om man nu inte vill vara våldsam ) Jag tyckte det var värt ett försök med transportstyrelsen först.
Att inte köpa bilar av babbar är en sak. Att inte köpa bil av babbe bilhandlare trodde jag var en annan sak. Läxa lärd. Faktum är dock att han försökte faktiskt aldrig lura mig ( hur sjukt det än låter ) Men det är ju fruktansvärt vad lite ansvar dom tar. Mångkultur är nyttigt och vi är alla människor, ingen skillnad alls.
Vet ni vad det roligaste är? 1 timme efter jag kört därifrån ringer han upp och säger att min inbytes bil är trasig. Han ställer frågan : " Det var bensin va? " jag vet att jag lämnade den med nästan tom tank. Lägg 1+1 vad som hände där.
Försäkring har jag haft hela tiden, jag pratade med länsförsäkringar och dom sa att jag fick ha försäkringen men jag kommer inte få ut nått ifall jag inte kan bevisa att det är jag som äger bilen.
Trollar? Ge mig en anledning till att ljuga för er.
Tack för er tid!


Nja,på ett eller annat sätt försöker dom alltid luras,sen om det går eller inte är en annan sak.
Du hade tur tror jag.
En seriös bilhandlare hade ALDRIG behövt ringa och fråga vilken bränsle det ska vara i bilen. Man behöver inte vara raketforskare för att kolla innanför tankluckan! =)

Skönt att allt löste sig!
Ha skoj med bilen.

//Också Audi-åkare =)
Citera
2018-01-31, 15:36
  #52
Medlem
Följt tråden ett tag och skönt för TS att det gick vägen!

Har själv lärt mig en läxa av det jag läst och blir aldrig någonsin ens samtal med någon utlänning för min del. Samt är det en vit handlare blir det fortfarande inget om företaget ägs av ett icke-svenskt namn.

Så bra tips i tråden för oss andra.

Grattis till TS för en trevlig bil i slutändan.
Citera
2018-01-31, 15:42
  #53
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltCP
Tycker gott du kan hänga ut bilfirman också ! Såna skojare orkar ingen med, alla här på flashback vet vad som gäller när det gäller kamelfösare och bilförsäljning men om nån stackare kan googla sig till tråden så kanske du lyckas avstyra en till blåsning

Problemet med att hänga ut firmor är att det ger absolut noll nytta för alla som läser. Ingen vet om det TS skriver är sant, och om folk började "hänga ut företagen" hela tiden skulle det inte dröja länge innan företag sätter det här i system, smutskastar sina konkurrenter med mera.

Den här pöbelmentatliteten med högafflarna i högsta hugg är inte bara ociviliserad, den är faktiskt ganska korkad om du tänker på det.

Nu tvivlar jag inte på TS historia, men att ta fram en trovärdig historia är inte svårt om man faktiskt vill skada ett företag.
Citera
2018-01-31, 16:18
  #54
Medlem
Finns många som borde syssla med annat än bilförsäljning
Citera
2018-01-31, 19:24
  #55
Medlem
LasseFranGnestas avatar
[quote=peller|61993557]
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Japp, att köpa bil av MENA är helt uteslutet, det enda man köper av MENA är på sin höjd ett kilo clementiner.[/QUOT

Om man nu mot förmodan skulle hitta någon inkvoterad babbelur som nasar bil hos en firma som säljer nybil,och inte bara begegnat så skulle jag nog vilja påsta man kan handla rätt säkert.
Givetvis så ska man ju försöka få fatt i en ickebabbe som säljare,men om det absolut inte går så...

Nybilshandlare har helt andra krav från generalagenten och tillverkaren för att få sälja nytt,så rena blåsningar där kan man glömma direkt. Inte sagt något inte kan bli fel,men då kommer firman fixa detta och snabbt. De vill inte riskera bad-will gentemot GA.

Men dessa handlare har ju enbart nytt eller max något år gamla bilar,ocxh oftast enbart av de märken de säljer nytt

Skrutthandlare som enbart säljer begagnat måste man verkligen kolla upp.
Babbeluringar som säljare Glöm den firman

Smarta babbelurer som ska lura kafir ser till att det är vitt på golvet. Men direkt man gör en koll på vem som står bakom bolaget så ser man.

Fattar inte vem som köper 7-8-9år gamlabilar hos nasare. Har ni inga pengar så ni måste ha finans? och dessutom så usel kredit ni måste ta handlarns och inte banklån?
Beg bil mer än 5år gammal köper man privat i min värld.


Man kan inte få garantier på samma sätt hos privata handlare. sen är det gött att bilen är rekondad osv.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback