Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 16:53
  #1
Avstängd
Hej jag spelar CS:GO varje vardagskväll efter universitetet
Ett odödligt spel imo jag tycker e skoj

Köpte en polares 144hz nyligen och jäklar vad mjukt det blev

Min FPS är dock inte stabil
har fps_max 400
ligger 220-320 typ

Jag har:
i7 - 4790k @ 4 GHz
GTX 970
16 GB 2333 Mhz ram
hybrid disk

Min disk är nog lite seg 80 % ledigt dock, men det ska ju inte påverka
CSGO är ju ett processor spel

Nog måtte min i7-4790 k kunna spotta ut stabil FPS?
Jag köpte en kylare för 300 spänn som fick ner tempen till max 60 grader i witcher 3 på max...

Allt verkar på topp.
Kan inte förstå det här

Jag spelar inte på hög upplösning ens
allt på low/turned off
1310x1048
Citera
2017-10-06, 16:58
  #2
Medlem
Nasiphes avatar
Som om 220 kontra 320 fps skulle spela någon roll. Driver du eller? När det handlar om så höga fps så är den väldigt instabil och hoppar hela tiden.
Citera
2017-10-06, 17:19
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nasiphe
Som om 220 kontra 320 fps skulle spela någon roll. Driver du eller? När det handlar om så höga fps så är den väldigt instabil och hoppar hela tiden.

fast på 144hz spelar det ju en del roll
vill ju gärna ha det dubbla hertzen
skulle den gå under kommer det ju uppfattas som input lag
d.v.s 130 fps på 144hz skärm
går typ aldrig så lågt men man vill ju ha en marginal
Citera
2017-10-06, 17:27
  #4
Medlem
Nasiphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murpendurpen
fast på 144hz spelar det ju en del roll
vill ju gärna ha det dubbla hertzen
skulle den gå under kommer det ju uppfattas som input lag
d.v.s 130 fps på 144hz skärm
går typ aldrig så lågt men man vill ju ha en marginal

So what? Det handlar på sin höjd om några milisekunder. Din ISP kommer att fluktuera i responstid mer än vad din dropp i fps någonsin kommer att göra. Men om du är en sådan fps-fascist så skaffa en 7700k, men skulle få mer utav en 240hz skärm.
Citera
2017-10-06, 17:40
  #5
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murpendurpen
Nog måtte min i7-4790 k kunna spotta ut stabil FPS?
Varje tillkomst, bortfall eller förändring av grafikobjekt eller spelhändelse ger skillnad i belastning och därav förändras fps.
Sålänge du har olåst fps och spelet belastar processor/grafikkretsar olika från stund till annan så blir fps aldrig stabilt.
Om du vill komma upp i högre fps krävs kraftfullare hårdvara, men fps kommer fortsatt fluktuera med belastningen om du inte sätter ett maxtak som datorn alltid klarar av att nå upp till.
Citera
2017-10-06, 23:33
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Varje tillkomst, bortfall eller förändring av grafikobjekt eller spelhändelse ger skillnad i belastning och därav förändras fps.
Sålänge du har olåst fps och spelet belastar processor/grafikkretsar olika från stund till annan så blir fps aldrig stabilt.
Om du vill komma upp i högre fps krävs kraftfullare hårdvara, men fps kommer fortsatt fluktuera med belastningen om du inte sätter ett maxtak som datorn alltid klarar av att nå upp till.

400 är taket å den klarar inte att hålla den
Citera
2017-10-07, 00:19
  #7
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murpendurpen
400 är taket å den klarar inte att hålla den
Det är ditt tak, inte datorns. Sänk till nåt datorn klarar så blir det en stabil fps.
Ska datorn nå upp till 400 och i nuläget bara klarar 220-320 så får du helt enkelt byta ut en del av innehållet i den, det har t.ex kommit ut en ny processor som heter 8700k, den kan kanske ta dig närmare målsnöret, men inga garantier att den heller ligger 100% stadig på så fnattig bildfrekvens.
Citera
2017-10-07, 00:24
  #8
Moderator
memymos avatar
Ditt grafikkort klarar inte att prestera över den fpsn

Har samma grafikkort och det presterar på samma nivå som ditt. Och då har jag sämmre CPU än vad du har.

Men sänkte jag min max fps till ca 200 där omkring så var nivån på 200 mer stabil än när jag hade det på 400 för då kunde jag sjunka till 150.

Cpun har inte den påverkan som du tror på fpsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback