Citat:
Ursprungligen postat av
Zabriskie.Point
2. Nu vet jag inte Exakt hur reglementet säger nu för tiden, men förut (2013) så fick jag ha gamecube och gameboy med mig. Gamecube fick jag inte ha i cellen av någon anledning. Men Gameboy är fan GULD! Och massa spel såklart, Mario framförallt!
Du kan få in PS3, om du har råd att betala för 'plomberingen' (som det kallades på min anstalt iaf). Dvs, dom ska ta ut nätverkskort och plombera usb utgångarna osv osv. Har för mig att det kostade runt 1500-2000:- där jag satt.
Vanligast är väl PS1 skulle jag säga. Där behövs inte lika stora modifikationer på konsollen för att få in den eftersom den saknar nätverkskort och wifi.
Otroligt bra tråd. Önskar jag hade denna innan jag åkte in.
OBS! Detta med PS3 är endast vad jag har hört där inne, aldrig faktiskt sett någon, däremot många som har konfirmerat det. Men jag lånade en annan intagens PS1 ett antal nätter och kunde njuta av musik, spel osv inne på min cell efter låsning (var försiktiga med det för om plitarna ser det så får du en varning direkt). Men det fanns en gräns på antal skivor, jag tror det var 20 cd-skivor per intagen? Nånting sådant. Och inget piratkopierat material, allt måste vara original.
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Kul tråd! nu är jag förberedd, visst ja! jag hatar folk generellt får man sitta isolerad om man ber om detta?
Du kan säkert... Men det är inte att föredra.
Om du går till plitarna och säger att någon har mordhotat dig, och du inte vill säga vem det är, så kommer dom säkert skicka dig till isoleringen. Sen efter det skickar dom vidare dig till annan anstalt eller annan avdelning. Men tro mig, det är inget du vill. Isoleringen är mycket
mycket värre än vanlig avdelning.