Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 10:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Nazist kanske inte, men högerextrem absolut.

I den bästa av världar borde folk bli utslängda från Facebook bara för att de sprider helt felaktig dynga, men gissar att hon också hetsat mot någon folkgrupp igen.

Jag håller inte med om att hon är högerextrem. Sedan är det förstås en definitionsfråga vad som menas med begreppet.

Vad hetsar hon något för folkgrupp menar du? JÄH är knappast någon folkgrupp, snarare en grupp av får. Och Janouch har inte "hetsat" mot dem, mer kommit med högst adekvat kritik kring deras troligas nepotism och kritik/massanmälningar mot oliktänkande.
Citera
2017-10-06, 10:41
  #14
Medlem
Trolltestets avatar
Innan alla offerkoftor i tråden går bananas över hur orättvis världen är för just Dem, så kanske vi skall förtydliga vad det hela handlar om, vilket turligt nog framgår i inlägg 2 i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
"Brottet” mot ”communityreglerna” denna gång var att lyfta det faktum att en kvinna vid namn Fr*drika Joh*sson ifrågasatte ”av nyfikenhet” varför hennes bekant, en Krist*n Mårtenss*n, lajkat mitt reportage om pappan vars 13-åriga dotter gängvåldtogs av fem utländska män. Detta innebar, enligt åsiktspoliskvinnan Fredr*ka, att jag ”lyckats hetsa upp en vidrig stämning”. Responsen blev att Krist*in, som kritiserats, tackade förfärat för att hon uppmärksammats att hon ”kommit åt gillaknappen”.

Jag tog en skärmdump och publicerade kommentarerna ihop med ett sarkastiskt inlägg om gestapo."

http://katerinamagasin.se/att-varna-...ktigaste-kamp/

...

och här är (den relevanta delen i) min replik till varför detta kan ha setts som ett regelbrott:

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Med tanke på att hon namnger personerna och därmed hänger ut dem, samt då även drar nytta av att hon har såpass många följare som hon har, så tolkar nog Facebook Crew det hela som något uppviglingsliknande.
Citera
2017-10-06, 10:43
  #15
Medlem
Aha, så hon HAR brutit mot regler? Hur är reglerna formuleradet som hon har brutit mot?
Citera
2017-10-06, 10:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Innan alla offerkoftor i tråden går bananas över hur orättvis världen är för just Dem, så kanske vi skall förtydliga vad det hela handlar om, vilket turligt nog framgår i inlägg 2 i denna tråd.



...

och här är (den relevanta delen i) min replik till varför detta kan ha setts som ett regelbrott:

Men det är fortfarande bara en tolkning? Något jag tycker om en flashback är att avstängningar redovisas öppet, samt orsaken till dom
Citera
2017-10-06, 11:10
  #17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Men det är fortfarande bara en tolkning?

Ja, det är den tolkning jag kommit fram till efter alla år av kontakt med moderatorer på olika forum.
Facebooks moderatorer är i särklass de mest förvirrade och svårförståeliga moderatorer jag någonsin stött på.


Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Något jag tycker om en flashback är att avstängningar redovisas öppet, samt orsaken till dom

Jo, på det området skiljer sig Facebook och Flashback åt något enormt. De flesta svar man får från "facebook admin" är autosvar som endast marginellt faktiskt handlar om de detaljer man givit vid rapporteringen av något. Dessutom finns i princip ingen möjlighet till sk. "personlig service" dvs att man faktiskt får PRATA med en moderator. Det suger.



Jag kan även i ärlighetens namn tillägga att jag sett många komma undan med betydligt värre saker än Katerinas inlägg, varpå jag även misstänker att en hel del fulspel ifrån JÄHvlarna (samt derivat därav) har ett finger med i spelet.


Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Indirekt så är det alltså statliga SVT som har sett till att Janouch har blivit avstängd på facebook


Yep, det är vad man kan koka ned det hela till, ja.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-10-06 kl. 11:37.
Citera
2017-10-06, 11:15
  #18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Kan mycket väl vara JÄHvlarnas verk. Janouch har skrivit mycket om dem, bl a om detta med att verkar nepotism:

"Det handlar om Mina och Magnus Dennert, paret bakom nätaktivistsidan #jagärhär som i dagsläget har runt 75.000 medlemmar, oklart exakt hur många då sidan är stängd och enbart den som blir godkänd av administratörerna får vara med och leka. Gott så, om inte vore för att Magnus Dennert är anställd av SVT och vad det verkar som också har hand om SVT Opinions Twitterkonto. Han är tillika administratör i #jagärhär ihop med sin fru Mina, som grundade nätverket och har sedan dess synts flitigt i media som ”det godas” tillskyndare."

Så som hämnd för detta kan paret ha gett order om utryckningar och massanmälningar mot Janouch.

http://katerinamagasin.se/sang-med-svt/

Ja, det där JÄH är inte precis några goda änglar utan snarare ena riktiga JÄHvlar till vidriga masshatare. Åsiktsförtryck understött av regeringen! Alice Bah Kuhnke ger också sitt stöd.
Indirekt så är det alltså statliga SVT som har sett till att Janouch har blivit avstängd på facebook
Citera
2017-10-06, 11:51
  #19
Medlem
Gillar man inte Facebooks regelverk och inte vill följa det så får man väl byta Forum.
Själv gillar jag inte heller alla deras regler men passar mig att bryta mot dem,
har fått några varningar själv.
Facebook är ett privat företag och de gör det som de tycker är bäst för detta.
Det är inte så att det är PK-Folket och FI borta i Stockholm som har stängt av KJ.
Citera
2017-10-06, 11:54
  #20
Avstängd
https://www.svd.se/fortalsdom-riktar...cebook-delning

Bättre att bli borttagen från Facebook än att vara kvar och bli åtalad ?
Schultz har f ö inga invändningar mot att Facebook väljer vad man vill låta stå kvar
om jag förstått honom rätt.
Citera
2017-10-06, 12:07
  #21
Medlem
Folk har ju uttalat sig i media om hur deras inlägg har blivit borttagna bara för att den inte stöttade Amerikas populärvänster.
Citera
2017-10-06, 14:05
  #22
Medlem
Katerina har brutit mot reglerna genom att hänga ut två privatpersoner med namn och bild.

https://www.facebook.com/communityst...and-harassment

Citat:
Vi tolererar inte mobbning eller trakasserier. Du får tala öppet om olika ämnen och offentliga personer, men vi tar bort innehåll som verkar vara avsiktligen riktat mot privatpersoner i syfte att nedvärdera eller kränka dem. Detta innehåll omfattar, men är inte begränsat till:

Sidor som pekar ut och kränker privatpersoner,
Bilder som har ändrats för att kränka privatpersoner,
Foton eller filmklipp på fysisk mobbning som publiceras för att kränka offret;
Personlig information som delas för att utöva utpressning eller trakassera samt
Att upprepade gånger skicka oönskade vänförfrågningar eller meddelanden till någon.

Vi definierar privatpersoner som personer som inte har fått uppmärksamhet i nyheterna eller hos allmänheten till följd av sina handlingar eller sitt yrke.
Citera
2017-10-06, 14:36
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoisk
Katerina har brutit mot reglerna genom att hänga ut två privatpersoner med namn och bild.

https://www.facebook.com/communityst...and-harassment

Ok, jag läser och förstår. Samtidigt är det dock märkligt handlat - tycker jag - att en person läxar upp en annan person på Katerinas egen privata facebooksida för att vederbörande gillat något Katerina skrivit.

Kunde de inte ta den diskussionen via PM - eller allra helst att man låter vänner/bekanta gilla vad de vill utan att man lägger sig i.

Eller var det meningen att offentligt mobba Katerina i skydd av att vara privatperson som därför har rätt uttala sig elakt mot en offentlig person?

Undrar om en eller båda är med i JÄH? JÄH-medlemmar uppför sig ofta på det här viset. Mobbar, men håller sig inom reglerna. Som om man ändå inte skulle se hur obehagligt de agerar.
Citera
2017-10-06, 17:04
  #24
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Facebookgruppen "#JagÄrHär".

En organiserad masspostargrupp som kväver debatt genom att flooda diskussionstrådar och facebookinlägg med tusen olika personer som alla säger samma sak.

Så är det. Tillräckligt många anmälningar så viker Facebook ner sej. Det verkar funka varje gång.

Katerina är ju för skön. Hon säger samma sak som Löfven gjorde före valet. Men när han blivit statsminister får han spel och går till attack mot Katerina. Precis som sina nazistiska förfäder hatar Stefan Löfven henne för att hon har judisk bakgrund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback