Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 01:04
  #1
Medlem
Har sprungit ett par år nu men på sista tiden har
jag stått lite stilla i utvecklingen.
Kännt mig lite seg ibland huvudvärk permanent träningsverk i benen. Springer 3-4 dar i veckan
ca 1 timme ibland intervall. Styrketräning 2 dar
i veckan tennis 3 dagar.
En del dagar dubbelträning tex löpning morgon
tennis kväll.
Ska jag ta ett break? Vill inte egentligen gillar min livstill
Citera
2017-10-06, 01:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tennisplayer
Har sprungit ett par år nu men på sista tiden har
jag stått lite stilla i utvecklingen.
Kännt mig lite seg ibland huvudvärk permanent träningsverk i benen. Springer 3-4 dar i veckan
ca 1 timme ibland intervall. Styrketräning 2 dar
i veckan tennis 3 dagar.
En del dagar dubbelträning tex löpning morgon
tennis kväll.
Ska jag ta ett break? Vill inte egentligen gillar min livstill

Löpning ihop med tennis 3ggr i veckan kan nog slita en del. Du hae ju 6-7 pass i veckan med i princip bara löpning/snabba start och stopp...
Överträning tror jag inte dock men däremot så kan du nog inte pressa benen på ett bra sätt då dom säkerligen ofta är rätt slitna.

Men hur ser ditt.löpschema ut? Många löpare springer på fel sätt vilket gör att man stannae av i utvecklingen. Mitt tips är 1 långpass, 1 intervallpass och 1 tröskelpass/fartlek i veckan...och se hur du svarar på det.
Citera
2017-10-06, 02:36
  #3
Medlem
springer oftast 10-15 km brukar ibland lägga in ett intervall pass men kanske inte tillräckligt ofta.
Orsaken att jag stått lite stilla i utveckling kanske också
är min ålder är 55
Citera
2017-10-06, 08:34
  #4
Medlem
rostigamazons avatar
Du ska nog lägga in ett par vilodagar i rad typ 3-4, så kroppen får återhämta sig lite, det är lätt att man blir övertränad.
Citera
2017-10-08, 03:03
  #5
Medlem
ta ett par dagars vila sen köra hårt igen låter bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback