Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-27, 22:22
  #121
Avstängd
Medelhavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Gissningsvis syftas det på kaposis sarkom. En form av hudcancer som är en relativt vanlig följdsjukdom till AIDS. Inget som alla AIDS-sjuka får men likväl ett ganska tydligt tecken på att något inte står rätt till.

Babsans kommentar om syrgasmasker får för övrigt även mig att tänka kol.


Det är ju för AIDS. Tänkte mer på HIV
Citera
2016-04-27, 23:02
  #122
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallevattenskalle
Det har väl du redan gjort så bra!

Enligt vad man kan läsa sig till får många, runt 50% utslag.

Googla hiv rash.
Citera
2016-04-28, 13:08
  #123
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag har för mig AIDS brukar visa sig först som lunginflammation, sen cancer eller liknande, ruggig sjukdom
Så vanligt är det ju inte att folk går och får lunginflammation utan speciell anledning.
AIDS fungerar så att vad som helst kan hoppa på en och till slut döda en, beroende på att aids slår ut det egna systemet för att försvara sig mot infektioner. Man tål ingenting, och sen dör man.
Citera
2016-04-28, 13:20
  #124
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Han var väl som David Bowie, experimenterade med könsroller i sitt artisteri? Båda har dock fått barn med kvinnor och legat med ett antal andra så sannolikheten att de är bög är nog rätt minimal.
Det är så här att tusentals äkta män är bögar, fast de är gifta och har barn. Oftast stannar de kvar inne i garderoben och ser till att de inte blir avslöjade, det kan kosta både karriär och äktenskap att komma ut.
I den manliga homosexuella världen finns en "rankinglista" där gifta familjefäder som ser straighta ut står högst upp, ("fjollor" längst ner).

Som ung hade jag en mycket vacker ung pojke med drag av bög som nära vän. Flera gånger fick jag "rädda" honom genom att spela flickvän/fästmö när han på partyn bokstavligen jagades av gifta män, riktiga karlakarlar med kostym och skäggstubb, såna som ingen skulle misstänka som bögar.
Citera
2016-04-28, 18:24
  #125
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Är du helt dum? På riktigt?

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...le22706923.ab?

Tror du hans "livskamrat" Henrik var en lekkompis? Han var öppet bög.
Inte säkert, "Kamrat" står det ju! Kan han ha varit kommunist ?
Citera
2016-04-28, 20:33
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det är så här att tusentals äkta män är bögar, fast de är gifta och har barn.

Förlåt min okunnighet, men klassas man inte som bisexuell om man dras till båda könen?
Bög för mig är samma som homosexuell, men jag är absolut ingen expert.
Citera
2016-04-28, 22:19
  #127
Medlem
sephines avatar
Flinckman framhöll väl aldrig sig själv inom sångens gebit men trots detta skulle Anna Books ABC kunnat fått ett nytt liv om de ansträngt sig lite mer vid produktionen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZWYkowHMaAI

Hans röst hamnar som i bakgrunden på något vis.

Var Lasse en ofrivillig kändis? Verkar ju ha varit alla annat än en linslus. After dark har roat oss svenskar i decennier men de liksom allt annat har ett slut.
Citera
2016-04-29, 01:00
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Aids är slutstadiet av hiv så självklart är det samma.

Jag kanske är lite av en besserwisser nu men du sa aids och inte hiv sätter man in behandling tidigt vid hiv så utvecklar man inte aids utan kan leva ett långt liv med knappt om ens mätbar hivinfektion.

Hurvida det går att komma tillbaks från aids har jag inte läst något om så får väl tro på sig tills vidare.

Finns flera exempel på aidssjuka som drabbades av hiv på 80-talet men lyckades med nöd och näppe hanka sig fram till 96 när de första effektiva bromsmedicinerna kom. Även vissa som vid den tidpunkten var sjuka i aids svarade bra på behandlingen, de fick tillbaka sitt immunförsvar, gick upp i vikt och lever i stort sett normalt idag.
Dessa personer blev verkligen räddade till livet i sista stund.
I P3 dokumtär berättar en 80-tals bög om att han i stort sätt var döende i aids när han fick prova denna nya medicin. Han lever ett normalt liv idag.
Citera
2016-04-30, 01:00
  #129
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy80
Finns flera exempel på aidssjuka som drabbades av hiv på 80-talet men lyckades med nöd och näppe hanka sig fram till 96 när de första effektiva bromsmedicinerna kom. Även vissa som vid den tidpunkten var sjuka i aids svarade bra på behandlingen, de fick tillbaka sitt immunförsvar, gick upp i vikt och lever i stort sett normalt idag.
Dessa personer blev verkligen räddade till livet i sista stund.
I P3 dokumtär berättar en 80-tals bög om att han i stort sätt var döende i aids när han fick prova denna nya medicin. Han lever ett normalt liv idag.

Jodå, jag känner flera stycken som idag lever helt normala liv. Många av deras vänner dog.

Men en smittad jag känner är idag mycket sjuk, där har bromsmedicinerna delvis slutat fungera. Han är sjukskriven och mår periodvis mycket dåligt. Dock är det ingen akut risk för hans liv. Skulle han däremot drabbas av en ytterligare sjukdom så är hans allmäntillstånd så dåligt att han säkert skulle få en ökad risk att dö jämfört med någon utan HIV.
Citera
2016-05-01, 12:13
  #130
Medlem
Finskpinnes avatar
Måste erkänna att jag inte haft någon koll på vem Lasse Flinckman förrän hans bortgång, men givetvis hört talas om After Dark (dock aldrig sett en show). Läste att After Dark bildades tillsammans med Roger Jönsson som dog år 1984 blott 31 år gammal. Hittar ingen information om vad Roger dog av, någon som vet?
Citera
2016-05-01, 15:13
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Måste erkänna att jag inte haft någon koll på vem Lasse Flinckman förrän hans bortgång, men givetvis hört talas om After Dark (dock aldrig sett en show). Läste att After Dark bildades tillsammans med Roger Jönsson som dog år 1984 blott 31 år gammal. Hittar ingen information om vad Roger dog av, någon som vet?
Jag har för mig att roger dog av självmord
Citera
2016-06-04, 23:24
  #132
Medlem
QueerSchilvias avatar
Christer Lindarws sjukdomvistelse för ett antal år sedan hängdes flitigt ut i pressen. "Ingen" visste vad det rörde sig om, inte ens huvudpersonen själv har kommenterat, men det spekulerades hej vilt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback