Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-06, 13:36
  #25
Avstängd
OvanligtSpeciells avatar
Update är att jag sov som vanligt men vaknade upp minst 3 gånger och då var mitt hjärta antingen i hög takt eller så bara kände jag mig uppstressad och andningsproblem.
När jag lade mig igår kände jag mig dock normal i flera timmar så.

Den vårdcentralen jag går till som förövrigt är skit kräver bokning vid 8 så den blir det inget på, fortsätter det eller blir värre kanske jag går till helgmottagning på akuten.

Det som dock jag inte förstår är varför jag ligger och liksom inte vågar andas djupt för att jag tänker (inte tänker direkt) utan väldigt undermedvetet på hjärtat. Så det blir grunda andetag.

Jajaj vi får se.

http://survivingantidepressants.org/...ro-withdrawal/

Denna tråden är pretty much min situation.
Det kan ju vara pillerna som spökar ännu en gång, dock inte haft någon panikattack genom dessa 2 åren, men det som alltid är genomgående för alla utsättningssymptom har varit att de har tagit mig på sängen. Så det kanske är det trots alllt
__________________
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-06 kl. 13:40.
Citera
2017-10-14, 19:33
  #26
Avstängd
OvanligtSpeciells avatar
Kan väl följa upp det här.

Efter 1 veckas ständig on och off koppling av ett nervöst läge/ångest/panikångest och domningar både här och där så drog jag slutsatsen att mitt parallella nedtrappande av omeprazol var det som spökade.
Detta insåg jag igår då jag helt enkelt började fokusera kring magen och att s kapa lugn, som alla väl vet är stress och magen något som inte går ihop.

Stod på 20mg vilket jag trappade ner till 7mg för 4 veckor sedan och sedan 1 vecka snart står jag på 0mg.

Hoppas innerligt att jag kommer bli helt fri från detta, studierna säger att personer även utan besvär innan debörjade knapra får utsättningssymptom som vida kan överskrida de initiala besvären. Själv tog jag det för upplevt obehag, gjorde lite hobbykopplingar då jag en gång faktiskt fått diagnos på magkatarr.
Men fri från Big Pharma blir man inte lätt.

Håll tummarna!

Enda frågan jag har kvar nu är om domningar som uppstått av dålig andning kan ha skapat permanenta skador?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback