Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 19:57
  #1
Medlem
Har ett problem i min nya lya att det bullrar om kvällarna när jag skall sova. Hyresvärden har planer på att byta till nya fönster om 1 år. Kan man exempelvis isolera det genom att lägga ett par kartonger eller har ni några tips som kan minska ljudet?
Citera
2017-10-05, 20:01
  #2
Medlem
Nya tätlister kanske gör susen?
Se efter hur skicket på de gamla ser ut, alternativt byta ut glaset till bullerglas.

Att byta tätlist är dock betydligt mycket billigare...
Citera
2017-10-05, 20:08
  #3
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armend123
Har ett problem i min nya lya att det bullrar om kvällarna när jag skall sova. Hyresvärden har planer på att byta till nya fönster om 1 år. Kan man exempelvis isolera det genom att lägga ett par kartonger eller har ni några tips som kan minska ljudet?

Är du inne på att medels kartonger täcka fönstren och alltså offra ljusinsläppet tror jag cellplastskivor gör jobbet bättre.
Citera
2017-10-05, 22:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Är du inne på att medels kartonger täcka fönstren och alltså offra ljusinsläppet tror jag cellplastskivor gör jobbet bättre.

Dock rätt bra dyrare med cellplastskivor. Tror ni typ 4 kartonger om man tejpar ihop kommee minska ljudet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback