Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 18:45
  #1
Avstängd
ska köpa en mtb till mitt vänsbarn, han har storlek s på cyckel och jag tänkte mig någon stans från 3000- 6000 kanske lite mer men jag går inte över 7 000 snälla hjälp mig så jag kan få denna kille att bli glad👍 vet inte så mycket mer men han sa att han byger jumps om det hjälper.
Citera
2017-10-05, 19:12
  #2
Medlem
Bulkninjas avatar
Är det inte en BMX han är ute efter då om han leker i hopp?

Kolla bikediscount.de om du vill få mycket för pengarna.
Då får ganska precis vad du betalar för, så det är bara frågan vilken typ av cykel han är ute efter, och hur stor han är
Citera
2017-10-07, 18:14
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Är det inte en BMX han är ute efter då om han leker i hopp?

Kolla bikediscount.de om du vill få mycket för pengarna.
Då får ganska precis vad du betalar för, så det är bara frågan vilken typ av cykel han är ute efter, och hur stor han är


Tack för tipset glömde siga att jumpsen är gjorda av jord som han hoppar lite på men han vill ha en tolig cyckel så den inte går ipaj
Citera
2017-10-08, 18:40
  #4
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbus7
Tack för tipset glömde siga att jumpsen är gjorda av jord som han hoppar lite på men han vill ha en tolig cyckel så den inte går ipaj

Då skulle jag se till att det är bra ram på cykeln (Gary Fischer, Trek, Cannondale m.fl) och 6061 aluminium istället för 7005 med tanke på "hur" det går sönder om den belastas för hårt (för höga drops/hopp etc).

Tyvärr är MTB's i den här prisklassen tokigt tunga (och ofta olämpliga för hård terrängcykling) fortfarande, även om det blivit bättre de senaste 15-20 åren så du idag kan få en ny cykel under 13 kg för ca 7000:- om du väljer rätt (vilka kostade kring 10000-12000:- för 15-20 år sedan. I prisbilden 5000-7000:- får du en sweet pendlarcykel i de flesta fall.

Mina förslag:

http://www.gooutdoors.co.uk/calibre-...n-bike-p343871

https://www.canyon.com/sv/mtb/grand-...on-al-4-9.html

Ett annat tips är att rikta in dig på begagnade 26" hardtails som säljs på blocket, du kan ha tur och hitta något riktigt bra/prisvärt för under 6000:- där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback