Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 16:21
  #1
Medlem
Hebrs avatar
Jag har 30gb surf i månaden på min lur, och eftersom att nätverket där jag befinner mig i nu läget inte vill samarbeta tänkte jag höra med er huruvida det är möjligt att spela med telefonens nät som uppkoppling.

Är införstådd med att dessa 30gb troligtvis lär förbrukas relativt fort (beroende på spel) men tänkte ändå höra från er som kört samma grej. Hur mycket eller lite kan man tänkas hinna spela innan datan är använd?

Spelet jag lirar är HoN. Tacksam för svar!
Citera
2017-10-05, 16:45
  #2
Medlem
Faktumed att det drar inte så mycket som man tror. Eftersom all grafik redan är nerladdad så är det inte alls stora mängder att ladda. Jag spelade själv på mobilsurf för några år sen när jag väntade på min router.

Skulle säga att det drog mellan 10-25 MB per match (Jag spelade League of legends). Det borde vara samma för hon.

Du kan alltså spela över 1000 matcher utan att överskrida datan.
__________________
Senast redigerad av Jeppegra 2017-10-05 kl. 16:49.
Citera
2017-10-05, 16:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Jag har 30gb surf i månaden på min lur, och eftersom att nätverket där jag befinner mig i nu läget inte vill samarbeta tänkte jag höra med er huruvida det är möjligt att spela med telefonens nät som uppkoppling.

Är införstådd med att dessa 30gb troligtvis lär förbrukas relativt fort (beroende på spel) men tänkte ändå höra från er som kört samma grej. Hur mycket eller lite kan man tänkas hinna spela innan datan är använd?

Spelet jag lirar är HoN. Tacksam för svar!

Koppla via USB eller via WIFI. Dela internet.

Alternativt GOOGLA SKITEN.

ps. Du kanske kan spela ca 24 timmar per dag med 30gb/mån.
Citera
2017-10-05, 17:35
  #4
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppegra
Faktumed att det drar inte så mycket som man tror. Eftersom all grafik redan är nerladdad så är det inte alls stora mängder att ladda. Jag spelade själv på mobilsurf för några år sen när jag väntade på min router.

Skulle säga att det drog mellan 10-25 MB per match (Jag spelade League of legends). Det borde vara samma för hon.

Du kan alltså spela över 1000 matcher utan att överskrida datan.

Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Koppla via USB eller via WIFI. Dela internet.

Alternativt GOOGLA SKITEN.

ps. Du kanske kan spela ca 24 timmar per dag med 30gb/mån.

Tack för svar hörrni. Det flyter strålande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback