Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 15:34
  #1
Medlem
Hej Flashback!

Jag ska iväg med mitt fotbollslag på en så kallad botresa (där alla böter som truppen samlat på sig under säsongen går) och vi ska iväg nu 19-22 oktober.

Då resemålet är hemligt så har jag trots allt Mina funderingar på vad för typ av resemål vi ska till har jag ju redan (Krakow förra året).

Problemet är bara att jag inte vill ta utav Mina semesterdagar eller ta permission från jobbet om det nu skulle bli en till baltikum-resa, men ryktena i omklädningsrummet snackar både Barcelona,Amsterdam och Madrid också, och det hade ju naturligtvis varit grymt och värt att ta ledigt


Han har ju bokat resan redan i februari när vi som anmälde skulle på botturen, så mitt namn borde ju således finnas på någon passagerarlista. Även om den inte ges ut till allmänheten vad jag förstod så borde väl ändå jag kunna få veta om någon har köpt en biljett åt mig som passagerare den aktuella dagen??
Citera
2017-10-05, 15:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieSheen123
Även om den inte ges ut till allmänheten vad jag förstod så borde väl ändå jag kunna få veta om någon har köpt en biljett åt mig som passagerare den aktuella dagen??

Nej, den enda (förutom myndigheter etc etc) som har tillgång till den informationen är den som köpt resan.
Citera
2017-10-05, 16:09
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieSheen123
Hej Flashback!

Jag ska iväg med mitt fotbollslag på en så kallad botresa (där alla böter som truppen samlat på sig under säsongen går) och vi ska iväg nu 19-22 oktober.

Då resemålet är hemligt så har jag trots allt Mina funderingar på vad för typ av resemål vi ska till har jag ju redan (Krakow förra året).

Problemet är bara att jag inte vill ta utav Mina semesterdagar eller ta permission från jobbet om det nu skulle bli en till baltikum-resa, men ryktena i omklädningsrummet snackar både Barcelona,Amsterdam och Madrid också, och det hade ju naturligtvis varit grymt och värt att ta ledigt
?

1. Baltikum är ju mycket najsare än t.ex. Madrid, och Barcelona lär inte vara superhett just nu med tanke på kaoset.

2. Ta ledigt, sen om det visar sig vara ett skittråkigt ställe så "missar" du bara flyget med flit. Vips så behöver du inte följa med.
Citera
2017-10-06, 00:16
  #4
Moderator
Neksnors avatar
Det är inte säkert att flygbolaget vet att du ska med på resa, så det kan vara svårt att informera dig. Köper du en resa så brukar det räcka att du anger dina (köparens/betalarens) uppgifter samt namn på de olika resenärerna. Så flygbolaget vet antagligen bara att någon CharlieSheen123 ska med, men inte vilken. Inom EU brukar det räcka, men till exempelvis UK och USA ska passagerarinfo skickas innan avresa, det kan ofta fixas på avresedagen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2878968

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback