Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 01:35
  #1
Medlem
Hallå Flashback!

Jag har besvär i min nedre rygg. Gick då till en person som fixade till becknet så att det blev rakt men jag har fortfaranade ont i ryggen och denna smärta som jag känner har jag egentligen haft under en lång period. Men nu kan jag knappt gå ibland och för någon dag sen kunde jag knappt lyfta en stång.
Nu kan jag det dock men har en smärta i nedre ryggen...
Skall jag kanske ta ett besök till denna person igen eller bör jag besöka en kiropraktor eller naprapat eller vad som nu är bäst?

Sedan så har jag en jätte konstig smärta i vänstra armbågen nu, har gaft det i en vecka och det verkar inte lösa sig av sig själv. Gör t.ex. ont och göra triceps pushdowns och gjorde nu nyss någon armhävning och båda gångerna ja försökte så knäckte det till i armbågen/ kanske i triceps.
Vad kan problemet vara och vad ska jag ta mig till? Är ganska handikappad just nu kan ej träna....
Citera
2017-10-05, 04:31
  #2
Medlem
Freebss avatar
Klart du ska gå tillbaka till denna begåvade personen som fixade dig!

Annars kan du alltid komma till mig. Har svart bälte i karate & kan sparka tillbaka din ryggrad i rätt riktning.

Vart fan tror du själv att du ska gå?
Citera
2017-10-05, 07:29
  #3
Medlem
Kiropraktik är ska man helst undvika. Bara bluff.

Ryggen vet jag inte, gå till en ordentlig fysioterapeut. Googla "tricep tendonitis" för armbågen och kolla symptomen. Kan annars vara en början på tennis/golf armbåge.
Citera
2017-10-05, 11:18
  #4
Medlem
Besök läkare för ryggen så dom kan remitera dig rätt.... Kan vara början på diskbråck..... Då måste du sluta träna tills det är fixat... bråck är inget att leka med min vän... Du kan bli sjukhusliggande i ett halvår om du inte kollar detta nu.

Armbågen är nog bara överansträngning.. vila den en vecka och se om det går över...
Citera
2017-10-05, 12:54
  #5
Medlem
ingetbranicks avatar
Kolla om du har nån kiropraktor, naprapat eller fysioterapeut med OMT-utbildning (OMT=ortopedisk manuell terapi) i närheten som är ansluten till försäkringskassan så gör det inte lika ont i plånboken. Det är en himla skillnad på att betala vanlig patienttaxa ā 200 kr och de 700-800 som många naprapater och kiropraktorer tar. Då har du råd att testa dig fram tills du hittar rätt person för jobbet.

Självklart kan du gå till en idrottsläkare också, men väntetiden brukar vara lång och de hänvisar dig ändå ofta till en fysioterapeut e.d. Men har du ont i nedre delen av ryggen KAN det ju vara diskbråck också, och då kan du behöva röntga för att få en diagnos vilket kräver remiss från läkare.
Citera
2017-10-05, 15:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Klart du ska gå tillbaka till denna begåvade personen som fixade dig!

Annars kan du alltid komma till mig. Har svart bälte i karate & kan sparka tillbaka din ryggrad i rätt riktning.

Vart fan tror du själv att du ska gå?

Vad menar du? Är svaret självklart eller vad?
Citera
2017-10-05, 15:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kolla om du har nån kiropraktor, naprapat eller fysioterapeut med OMT-utbildning (OMT=ortopedisk manuell terapi) i närheten som är ansluten till försäkringskassan så gör det inte lika ont i plånboken. Det är en himla skillnad på att betala vanlig patienttaxa ā 200 kr och de 700-800 som många naprapater och kiropraktorer tar. Då har du råd att testa dig fram tills du hittar rätt person för jobbet.

Självklart kan du gå till en idrottsläkare också, men väntetiden brukar vara lång och de hänvisar dig ändå ofta till en fysioterapeut e.d. Men har du ont i nedre delen av ryggen KAN det ju vara diskbråck också, och då kan du behöva röntga för att få en diagnos vilket kräver remiss från läkare.

Tack för svaren! Ska kolla upp det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback