Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 02:40
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Du behöver ta med samtliga kvinnor i Sverige och samtliga negresser i Bergen för att göra en jämförande uppskattning av sannolikheten att de är prostituerade eller vistas illegalt i landet.

Antal prostituerade i Sverige uppskattas till totalt ca 250 personer.
http://www.lansstyrelsen.se/stockhol...tlaggning.aspx
Om vi konservativt antar att det bara finns kvinnliga prostituerade så innebär det att sannolikheten att random vit svensk kvinna förr var prostituerad är ca 250/3000000 vilket är ca 1 på 12 000.

Andelen av de negerkvinnor som drev omkring tidigare i Bergen tidigare var åtminstone över 50% (kanske 100%) enligt den text jag citerade.

Till skillnad från negerkvinnorna i Bergen, som samtliga skickats tillbaka enligt texten, så finns nästan alla vita svenska kvinnor kvar i Sverige. När det dyker upp en ny negress i Bergen är det inte helt orimligt antagande av polisen att sannolikheten är mycket hög >50% att negressen både är prostituerad och illegalt vistas i landet. Samtidigt är det ett rimligt antagande att sannolikheten att de andra nordiska vita kvinnorna skulle vara prostituerade och illegalt vistas i Norge ungefär 1 på 12 000. Den logik du använder i din frågeställning baseras på att det inte skulle vara någon skillnad på denna så din jämförelse felar med ca en faktor 10 000.

När du väl svalt doktrinen om att det bara är hudfärgen som skiljer, är enda sättet ha något att säga att snabbt förtränga både relevans, fakta och logik.

Det hjälpte alltså inte att läsa en gång till, okej.
Samtliga negerkvinnor har inte skickats iväg från Bergen, det finns fortfarande en hel del negresser där. t.o.m. en hel del som inte är prostituerade.
Problemen med främst gatuprostitution och trafficking gällande nigerianska kvinnor är några år sedan i tiden, nu är det främst Rumänska nätverk som står för tiggeri, gatuprostitution och stölder.
Har man skickat bort alla afrikanska prostituerade från bergen och alla vita kvinnor som är luder är kvar i Sverige så är det väl med det resonemanget, mer anledning att kolla de vita kvinnorna i Sverige. Eller trodde man kanske att Kawesa var ett osannolikt, nigerianskt eftersläntar-luder man glömt att skicka ut?
Citera
2017-10-13, 05:28
  #170
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det hjälpte alltså inte att läsa en gång till, okej.
Samtliga negerkvinnor har inte skickats iväg från Bergen, det finns fortfarande en hel del negresser där. t.o.m. en hel del som inte är prostituerade.
Problemen med främst gatuprostitution och trafficking gällande nigerianska kvinnor är några år sedan i tiden, nu är det främst Rumänska nätverk som står för tiggeri, gatuprostitution och stölder.
Har man skickat bort alla afrikanska prostituerade från bergen och alla vita kvinnor som är luder är kvar i Sverige så är det väl med det resonemanget, mer anledning att kolla de vita kvinnorna i Sverige. Eller trodde man kanske att Kawesa var ett osannolikt, nigerianskt eftersläntar-luder man glömt att skicka ut?
Jag läste det du skrev som första svar på mitt inlägg, men du läste uppenbart inte det jag skrev eller citerade. Nu vill du ändra på det jag först kommenterade "Nu ser man väldigt sällan negrer av Fi-ledarens typ i Bergen.". Och du anger varken ungefärligt antal som finns kvar eller källa som kan styrka ditt påståendd.

Det kanske inte räckte med att förtränga, behöver du hitta på också eller har du källa?

Om det finns så få negrerkvinnor kvar i lilla Bergen, kanske färre än det finns poliser, då är det rimligt att anta att polisen känner igen dem och upptäcker när en ny negress dyker upp som inte talar norska. Och som redan påpekats i tråden är traffickingbekämpning prioriterat i Norge och de är flitiga med utlänningskontroller.
Citera
2017-10-13, 05:42
  #171
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det hjälpte alltså inte att läsa en gång till, okej.
Samtliga negerkvinnor har inte skickats iväg från Bergen, det finns fortfarande en hel del negresser där. t.o.m. en hel del som inte är prostituerade.
Problemen med främst gatuprostitution och trafficking gällande nigerianska kvinnor är några år sedan i tiden, nu är det främst Rumänska nätverk som står för tiggeri, gatuprostitution och stölder.
Har man skickat bort alla afrikanska prostituerade från bergen och alla vita kvinnor som är luder är kvar i Sverige så är det väl med det resonemanget, mer anledning att kolla de vita kvinnorna i Sverige. Eller trodde man kanske att Kawesa var ett osannolikt, nigerianskt eftersläntar-luder man glömt att skicka ut?
Om det nu skulle vara så som du skriver, varför skulle polisen kolla svenska vita kvinnorna för prostitution när de inte är mer misstänkta än random vit norsk kvinna?

Du inledde själv med "Prostitution är väl inte olagligt i varken Norge eller Sverige?" och baserade sedan ditt resonemang på det men nu ska alltså polisen kolla de som enligt dig gör något lagligt.

Om Kawesa varit ett eftersläntarluder hade hon talat norska.
Citera
2017-10-13, 10:30
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag läste det du skrev som första svar på mitt inlägg, men du läste uppenbart inte det jag skrev eller citerade. Nu vill du ändra på det jag först kommenterade "Nu ser man väldigt sällan negrer av Fi-ledarens typ i Bergen.". Och du anger varken ungefärligt antal som finns kvar eller källa som kan styrka ditt påståendd.

Det kanske inte räckte med att förtränga, behöver du hitta på också eller har du källa?

Om det finns så få negrerkvinnor kvar i lilla Bergen, kanske färre än det finns poliser, då är det rimligt att anta att polisen känner igen dem och upptäcker när en ny negress dyker upp som inte talar norska. Och som redan påpekats i tråden är traffickingbekämpning prioriterat i Norge och de är flitiga med utlänningskontroller.

Du förstår alltså inte vad du läser, okej.
Ser de att hon inte talar norska?
Är det att hon talar Svenska som är problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Om det nu skulle vara så som du skriver, varför skulle polisen kolla svenska vita kvinnorna för prostitution när de inte är mer misstänkta än random vit norsk kvinna?

Du inledde själv med "Prostitution är väl inte olagligt i varken Norge eller Sverige?" och baserade sedan ditt resonemang på det men nu ska alltså polisen kolla de som enligt dig gör något lagligt.

Om Kawesa varit ett eftersläntarluder hade hon talat norska.

Det är väl ändå vanligare med vita Svenska luder än vita norska luder i Sverige?
Jo, de är språkbegåvade de där afrikanskorna.
Citera
2017-10-13, 11:29
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Otroligt. Betalar folk för att ha sex med afrikanska fnask? Varför inte dra en Tarzan, helt gratis. Det måste ju vara minst 318 gånger bättre.
Jo, men det är också att du är svensk.

Jag tänker att om det plötsligt uppstod en hord, säg 1000, svenska prostituerade kvinnor på Malmskillnadsgatan, kanske med tillägget att dessa svenska kvinnor såg ut och var som innan påverkan från invandringen, dvs inte överviktiga, utan självskadebeteende.

Så tror jag ändå inte att svenska män skamlöst hade rusat dit, blivit kunder, i sån utsträckning att ännu fler prostituerade svenska kvinnor hade kommit dit.

Jag vet inte, men jag tror att norska sexköpare var/är lika marginaliserade som svenska.

Av vad jag har fått mig delgivet så har svarta män här väldigt hög status i sina hemländer.
Så självklart är det dom som har tagit hit/varit dragplåstret för svarta prostituerade kvinnor, det är dom och araberna som är köparna, det är dom icke-norska männen som är sexköparna.
Den enstaka norska sexköparen bidrar nog inte alls till anstormningen.

Det ökade antalet sexköpare i Sverige beror självklart på mångkulturen.
Citera
2017-10-13, 11:39
  #174
Medlem
Kawesa är sannerligen priviligierad.

Ponera att hon mördar nån i Sverige, vittnen finns.
Svenska polisen skickar ut internationell efterlysning, signalement svensk kvinna.
Ingen kommer stoppa Kawesa, ingen kommer se det som en möjlighet att hon är den svenska kvinnan.

Skulle däremot jag mörda nån, svenska polisen skickar ut internationell efterlysning, signalement svensk kvinna.
Då kommer Kawesa obstruera, kräva att hon också ska stoppas, hon är minsann också svensk.

Att detta medfört/medför brottsoffer rör henne inte i ryggen.
Citera
2017-10-13, 11:56
  #175
Medlem
Kawesa ser det som en självklarhet att hon ska räddas först, är viktigast att rädda.

Från hennes Facebook:
Victoria Kawesa: Precis. Ärendet är inte prioriterat fick jag veta. Det kommer ta över en månad innan de handlägger ärendet, vilket för mig framstår som en livsfarlig passivitet. Jag hoppas på att säkerhetsåtgärder sätts in. Inväntar.
(Tidigare såg jag svordomar haglandes över polisen och samhället i stort men dom är borttagna nu.)

Hon kräver att polisen ska lägga resurser på henne, själv kan hon inte ens visa dom sin legitimation utan att extra resurser måste aktiveras, det kunde vara så att hon skulle spränga stället hon sprang in på.

Är hon mordhotad kan hon ju hjälpa polisen.
Jag blev mordhotad för över 20 år sen. Nu minns jag inte om jag reste utomlands en vecka mycket pga av hotet eller om det redan var planerat, men jag minns att polisen och jag pratade om var jag skulle befinna mig, kan inte tänka mig annat än att det var en fördel för dom att jag höll mig borta en tid.
Citera
2017-10-14, 15:02
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Kawesa ser det som en självklarhet att hon ska räddas först, är viktigast att rädda.

Från hennes Facebook:
Victoria Kawesa: Precis. Ärendet är inte prioriterat fick jag veta. Det kommer ta över en månad innan de handlägger ärendet, vilket för mig framstår som en livsfarlig passivitet. Jag hoppas på att säkerhetsåtgärder sätts in. Inväntar.
(Tidigare såg jag svordomar haglandes över polisen och samhället i stort men dom är borttagna nu.)

Hon kräver att polisen ska lägga resurser på henne, själv kan hon inte ens visa dom sin legitimation utan att extra resurser måste aktiveras, det kunde vara så att hon skulle spränga stället hon sprang in på.

Är hon mordhotad kan hon ju hjälpa polisen.
Jag blev mordhotad för över 20 år sen. Nu minns jag inte om jag reste utomlands en vecka mycket pga av hotet eller om det redan var planerat, men jag minns att polisen och jag pratade om var jag skulle befinna mig, kan inte tänka mig annat än att det var en fördel för dom att jag höll mig borta en tid.

Det är ju en hel del märkligt med detta "mordhot", är det någon som vet om eftersök har gjorts ifrån vilken IP-adress som har använts för att posta hotet ?
Facebook för ju loggar över allt som händer,
Metadata kan ju finnas i bilden som har postats, och vilken kamera som använts mm

Vidare så påstår Viktoria Kawesa att hotet skulle vara först skickat till Cicilia Sedvall (#TGVS), men på Sedvalls FB-sida finns inget noterat om något hot ?

I första hand så ska ju VK naturligtvis anmäla detta till Polisen, men också till Facebook och rapportera hotet

Varför skulle MGM gå ut med bild på sig själv, och sitt riktiga namn, till och med tfn-nr går att hitta på personen som avses

VK är inte partiledare längre så varför skulle hon ha ett personligt skydd kring sig ?
Nästan alla partiledare som avgått har ju blivit fråntagen sitt personliga skydd, det bara är så ju...

Här är två bra norska kommentarer ifrån hennes FB-sida ang det norska Politiet :

Citat:
Marit Wallén: Nå har det seg slik at i Norge og i Sverige er befolkningen opprinnelig hvite, ikke sant? I Uganda og i Somalia er vel befolkningen opprinnelig svarte, er du enig? I Norge og i Sverige, ja i hele Europa så har vi de seneste årene hatt en enorm invandring fra land som f.eks. Somalia, afghanistan og andre fra tredje verden. Mange av disse kommer uten verken pass eller andre ID-handlinger, ja visse vet ikke engang sitt eget navn, og ej heller når eller hvor de er födt. Som du sikkert vet så har også flere blitt utsatt for terror .. og i mange tilfeller har disse blitt utfört av nettopp så kallet fargede personer. Dermed ikke sagt at alle fargede er terrorister. Har du da ingen respekt for, eller la meg si forståelse for at man må ha en viss kontroll på hvem som beveger seg runt om kring? Som politiker burde du väre den förste til å forstå disse enkle forhold, da du faktisk skal forsvare ditt land, som nu mer er Sverige ikke sant? Det er jo ikke slik at alle kjenner nettopp deg, så jeg må stille deg spörsmålet..: Om du er fra , f.eksempel Somalia, og om det en dag dukket opp 600 000 hvite i din by ... skulle du synes at det ville väre rart? Hadde du da ropt "rasist" etter hver eneste hvit du traff et eller annet sted i Somalia? Hva ville du ha tenkt om disse hvite brente ner hyttene eller skolene i byen din, hadde det värt greit å ikke sjekke hvem de var? Som du sikkert forstår hjelper det lite at du er svensk i Norge, og faktum er at du er ikke en "kjendis" i Norge Kawesa, det er mulig du tror deg väre det i Sverige, men her i landet tviler jeg på at politiet er särlig opptatt av hvem du egentlig er, foruten det faktum at du er svart og derfor muligens en utlending uten rett til å väre her. ... Du ble utsatt for en helt ordinär kontroll, akkurat som visse nordmenn også blir utsatt, men .. vi skriker ikke höyt for den delen.... Vi er glade for at politiet gjör jobben sin ... det burde politiet i Sverige også gjöre ... kontrollere identiteter på innvandrerne ... for egen befolknings sikkerhets skyld....Godt jobba av politiet vårt.

Citat:
Marit Wallén: Nei, du kan ikke forveksle misstanker med rasisme. Det er nå en gang slik at enhver statsborger i Norge plikter å bære ID-handlinger, og alle nordmenn vet det.Det er høyest normalt at hvem som helst kan bli stoppet på gaten i Norge dersom det finnes misstanke om noe galt. Det kan være for eksempel misstanke at man har drukket for mye, og så viser det seg at man lider av MS. Fornedrende? Ja visst, men i Norge må man altså følge loven. Din venninne hadde ID-handlinger som hun frivillig viste fram og da mistet de interessen for henne .... Du derimot, hadde ikke ID-handlinger og dessuten protesterte du ... Vet du at min datter fikk 8 000 i bøter når hun spurte hvorfor de stoppet henne og ikke tyvene som sprang av gårde, når hun ble frastjålet veska si... Hun er helt hvit og norsk. Jeg finner det merkelig at de ikke fulgte etter deg når du sprang, men du hadde nok flaks, at du hadde en venninne som sannsynligvis forklarte situasjonen for dem. Før du reiser rundt i utlandet, spesielt ettersom du ikke har den vanlige hudfarge som de fleste skandinaver har, så må du nok sjekke loven i det landet du besøker .. slik at du f.eks. kan vise legitimasjon.... Du får ganske enkelt akseptere fakta .. du gjorde feil.

Äntligen någon vettig kommentar om vad som gäller där i Norge - Viktoria Kawesa har helt enkelt inte begripit att i andra länder så gäller andra lagar, och att man i Norge måste uppvisa ID om man blir tillfrågad. Det är så i många många andra länder som detta också gäller. Man kan mycket väl tänka sig att VK kan bli bötfälld i norsk domstol för att inte ha visat ID, dvs att åklagaren tittar på detta så småningom
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2017-10-14 kl. 15:14.
Citera
2018-03-21, 00:56
  #177
Medlem
THE-HYPNOTOADs avatar
Vilken idiot feminist fjant!
Ska det vara så jävla svårt att visa lägg?
Tack att ni nu visade norrmännen att vi är minsann idioter vi svenskar!
Citera
2018-03-21, 02:59
  #178
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Norge har med sina hårdare invandrarkontroller stoppat Viktoria Kasewa på gatan i Bergen och bett att få se ID.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sve...ering/68755828

- Bilen bremset rett foran meg. En ung kvinne hoppet ut og tok fram legitimasjon som viste at hun var fra utlendingspolitiet, og ba om å få se ID-kortet mitt, sier Kawesa til Dagbladet.

- Jeg stilte spørsmål om hvorvidt det var raseprofilering.

- Jeg var redd for at jeg skulle bli pågrepet og kastet inn i bilen, så jeg løp inn i bygget og låste døra.

Med sitt yrke; lede FI, som kanske inte är ett stort parti, men väldigt inflytelserikt, så representerar hon också Sverige och dess parlamentariska system.

Hon ska nu gå vidare med en anmälan. Kan detta utlösa en diplomatisk kris mellan länderna?

Personligen tror jag inte att Norge backar, de vill minska invandringen.
Nej. Hon representerar inte Sveriges parlamentariska system på något sätt. Lägg av!
Ge inte FI den statusen.
Dessutom lämnade hon sin post som ledare förra året. Häng med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback