Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 19:44
  #1
Medlem
Jag har bara en snabb fråga, är det möjligt att dela wi-fi via wi-fi? Jag har testat o slå av vanliga mobilnätet o satt på flyplansläge och då är jag ju ansluten till wi-fi men då blir ”internetdelning” grå och går ej att trycka på? Måste väl gå på nåt vis? Vill ej dela min vanliga mobilsurf.

Fridens
Citera
2017-10-04, 19:48
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Vad är det för "internet" du ska dela, och till vad och i vilket syfte?
Citera
2017-10-04, 19:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instaabil
Jag har bara en snabb fråga, är det möjligt att dela wi-fi via wi-fi? Jag har testat o slå av vanliga mobilnätet o satt på flyplansläge och då är jag ju ansluten till wi-fi men då blir ”internetdelning” grå och går ej att trycka på? Måste väl gå på nåt vis? Vill ej dela min vanliga mobilsurf.

Fridens

Nä det går inte utan då får ge wi-fi lösenordet till den du vill ska komma in på ditt wi-fi nätverk. Duh
Citera
2017-10-04, 19:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad är det för "internet" du ska dela, och till vad och i vilket syfte?

Det är ett wi-fi nätverk och jag ska dela det till min smart-tv. För att komma in på wifin så måste man lixom efter man connectat o kmr in i webbläsaren skriva in användarnamn o lösen där och hittar ej nåt sätt för o kringå det på tvn. Mvh
Citera
2017-10-04, 19:59
  #5
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Du vill alltså ansluta din TV till ditt trådlösa nätverk? Vad har då din telefon med detta att göra?

Någonstans i TV:ns menyer hittar du anslutning till nätverk, där anger du vilket nätverk du vill ansluta till och anger lösenordet för det nätverket.
Citera
2017-10-04, 20:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Du vill alltså ansluta din TV till ditt trådlösa nätverk? Vad har då din telefon med detta att göra?

Någonstans i TV:ns menyer hittar du anslutning till nätverk, där anger du vilket nätverk du vill ansluta till och anger lösenordet för det nätverket.

Det finns inget lösenord det är öppet, man behöver inte slå in lösen och användarnamn förens man får upp webbläsaren, då slår man in det. Och det är ej möjligt med tvn. Förklarar helt efterblivet ursäkta.
Citera
2017-10-04, 20:54
  #7
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instaabil
Det finns inget lösenord det är öppet, man behöver inte slå in lösen och användarnamn förens man får upp webbläsaren, då slår man in det. Och det är ej möjligt med tvn. Förklarar helt efterblivet ursäkta.
Om du har ett öppet nätverk behöver du inte ange lösenord för att ansluta, men varför har du ett öppet nätverk? Vad är det du försöker göra i webbläsaren?
Citera
2017-10-04, 22:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instaabil
Jag har bara en snabb fråga, är det möjligt att dela wi-fi via wi-fi? Jag har testat o slå av vanliga mobilnätet o satt på flyplansläge och då är jag ju ansluten till wi-fi men då blir ”internetdelning” grå och går ej att trycka på? Måste väl gå på nåt vis? Vill ej dela min vanliga mobilsurf.

Fridens

Nej, du kan endast dela ut din 3G/4G uppkoppling, inte wifi till wifi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback