Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 19:14
  #1
Medlem
Undrar hur lang tid efter att man inhandlat kott i mataffaren man maste lagga det i kylakapet igen. Ar det 2 timmar som galler?

Jag var och handlade en massa biffar men det blur tyvarr 4 timmar efter inkop som jag kan lagga de i kylskapet. Ar det bara att kasta?
Citera
2017-10-04, 19:22
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Beror på hur varmt det var och hur köttet var förpackat. 4 timmar är nog lugnt. Det är ju inte högsommar direkt.
Citera
2017-10-04, 19:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Beror på hur varmt det var och hur köttet var förpackat. 4 timmar är nog lugnt. Det är ju inte högsommar direkt.


Tror du att TS har en gammal bil som saknar AC? Temperaturen är väl den samma i alla bilar oavsett årstid!
Citera
2017-10-04, 19:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Tror du att TS har en gammal bil som saknar AC? Temperaturen är väl den samma i alla bilar oavsett årstid!

Om bilen är på kanske.

Testa sitt i en bil en varm sommardag när bilen är avstängd.

Sedan testar du på vintern.
Citera
2017-10-04, 19:34
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Undrar hur lang tid efter att man inhandlat kott i mataffaren man maste lagga det i kylakapet igen. Ar det 2 timmar som galler?

Jag var och handlade en massa biffar men det blur tyvarr 4 timmar efter inkop som jag kan lagga de i kylskapet. Ar det bara att kasta?

Du behöver inte vara orolig.
In med dom i kylen när du kommer hem.
Citera
2017-10-04, 19:52
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Undrar hur lang tid efter att man inhandlat kott i mataffaren man maste lagga det i kylakapet igen. Ar det 2 timmar som galler?

Jag var och handlade en massa biffar men det blur tyvarr 4 timmar efter inkop som jag kan lagga de i kylskapet. Ar det bara att kasta?

Beror ju på temperaturen.
Citera
2017-10-04, 19:56
  #7
Medlem
När hade du tänk att laga det?
Imorgon borde det inte vara problem, men längre tid ska du inte spara det.
Luktar det ok. Så är det lugnt
Citera
2017-10-04, 21:19
  #8
Avstängd
kött är ju så finurligt att det börjar ruttna så fort det skärs bort från den döda kroppen, så nej, det håller inte alls.
Citera
2017-10-05, 07:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Tror du att TS har en gammal bil som saknar AC? Temperaturen är väl den samma i alla bilar oavsett årstid!
Dummaste jag har hört, har du någonsin suttit i en bil tro?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback