Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 18:34
  #1
Medlem
LulzSecs avatar
Jag är kund hos Avanza , när jag loggar in så ser jag att jag har två konto ..

ett konto för aktie och fonder

och ett Investeringssparkonto

investeringssparkonto är värd ungefär 10000 och jag är i akut behov av dem pengarna.

När jag försöker sälja men andel då får jag meddlandet "Det är inte tillåtet att blanka detta värdepapper."

så hur gör jag för att sälja min andel o ta ut pengarna ?
Citera
2017-10-04, 18:39
  #2
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
Jag är kund hos Avanza , när jag loggar in så ser jag att jag har två konto ..

ett konto för aktie och fonder

och ett Investeringssparkonto

investeringssparkonto är värd ungefär 10000 och jag är i akut behov av dem pengarna.

När jag försöker sälja men andel då får jag meddlandet "Det är inte tillåtet att blanka detta värdepapper."

så hur gör jag för att sälja min andel o ta ut pengarna ?
Meddelandet brukar komma om man försöker sälja mer än man äger. T.ex kanske du redan lagt säljorder och försöker lägga samma igen. De flesta fonder tar några dagar från orderläggning tills pengarna är på kontot och man kan ta ut dem.
Citera
2017-10-04, 18:49
  #3
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Meddelandet brukar komma om man försöker sälja mer än man äger. T.ex kanske du redan lagt säljorder och försöker lägga samma igen. De flesta fonder tar några dagar från orderläggning tills pengarna är på kontot och man kan ta ut dem.

Herregud jag kikade på det och det du sa stämde , tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback