Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 14:58
  #1
Medlem
berlinlondons avatar
Hej!

Som rubriken antyder vill jag diskutera om andra märkt av någon skillnad av att ta Ashwagandha eller någon annan ayurvedisk ört?

Ashwagandha betyder på sanskrit "stark som en häst" så vitt jag vet, och ska vara både adaptogen och förbättra din sömn och därmed din återhämtning och livskraft samt höja libidon. I mitt fall tar jag det fram för allt för att bli mer harmonisk och få mer livskraft och libido. Men kan inte påstå att jag känner någon märkbar skillnad efter att dagligt tagit en ganska rejäl dos i snart fyra veckor. Det som är det svåra med örter kan vara att till skillnad från experimentell modern kemisk medicin vars effekter oftast är mycket påtagliga kan det vara svårt att veta örtens mer subtila effekter. En annan aspekt är att jag kanske hade legat i sängen och höstdeppat nu om jag INTE hade tagit min dos Ashwagandha.

Hur som helst undrar jag om någon annan har märkt av effekt av Ashwagandha eller kanske Brahmi eller någon annan ayurvedisk ört.
Citera
2017-10-04, 15:01
  #2
Medlem
St-Sixtuss avatar
När jag är trött brukar jag smörja in hela kroppen med alkalisk kvacksalva.

Mycket uppiggande på alla sätt och fungerar garanterat.
Citera
2017-10-04, 15:05
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
När jag är trött brukar jag smörja in hela kroppen med alkalisk kvacksalva.

Mycket uppiggande på alla sätt och fungerar garanterat.

När jag måste sova dricker jag fermenterad sockerrörssaft, det gör att man somnar snabbt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback