Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 23:30
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
De två värsta som jag vet är:

*De som aldrig kan ta tag i sina arbetsuppgifter, de skickar bara det vidare som en hetpotatis till en annan via mail varje gång, personen kan maila typ hela avdelningen istället för att bara lyfta luren och ringa ett samtal

*Personen som alltid går med en pärm, de går runt med pärmen för det ska se ut som de ska göra något viktigt men de bara dagdriver runt på kontoret. Såg en som gick med samma pärm en hel förmiddag utan att gå på ett enda möte eller använda pärmen

Personen kanske har studerat denna underbara tråd, (FB) "Att leka kontor" (om att slappa på jobbet /mod)
Citera
2017-10-08, 23:31
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerman
Personen kanske har studerat denna underbara tråd, (FB) "Att leka kontor" (om att slappa på jobbet /mod)

Hade inte sett den, kommer nog få tics i nacken när man känner igen sakerna.
Citera
2017-10-08, 23:33
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Hade inte sett den, kommer nog få tics i nacken när man känner igen sakerna.

Hah säkerligen, många finurliga förslag på sysslor man kan fördriva tiden med Just den taktiken du beskrev finns beskrivet fast det då gällde en bibba papper istället för pärm!
Citera
2017-10-09, 00:15
  #124
Medlem
CXQHs avatar
Jag stör mig på alla som inte är precis som mig.
Citera
2017-10-09, 14:50
  #125
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Jag stör mig på alla som inte är precis som mig.
Du har alltså ingen tvillingbror (annars skulle du störa dig på denne också).
Citera
2017-10-09, 15:15
  #126
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
Alla paragrafryttate som tar allt så jävla seriöst..
Många företag, inklusive det jag själv jobbar på, lyder under en massa regler och lagar på grund av att de är noterade på börsen. Här passar det med paragrafryttare för utan dessa riskerar företag dryga böter.

Jag själv försöker få cheferna att inse hur illa det kommer gå om de inte håller koll på den kommande Dataregistreringslagen, upp till 20 miljoner Euro eller 4% av företagets globala vinst kan de bli tvingade till att betala.


Tillbaks till idioter på jobbet - för mig är det nog de där invandrarna som låtsas om att de förstår vad man säger men så fort man vänder ryggen så gör de något fel igen. Tröttsamt som fan, om du inte förstår eller kan så ska du förhelvete fråga efter hjälp istället för att gissa dig till hur du ska göra.

Vi hade en inhyrd turk för ett år sedan som drog ut nätverkskabeln till en server och dödade effektivt en jävla massa jobb. Istället för att fråga hur han skulle koppla in kablarna antog han att det inte skulle vara någon fara att dra ut en nätverkskabel.
Citera
2017-10-09, 17:05
  #127
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Du har alltså ingen tvillingbror (annars skulle du störa dig på denne också).

Ska jag vara ärlig stör jag mig lite på mitt eget beteende också.. Hmm.
Citera
2017-10-09, 17:19
  #128
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Ska jag vara ärlig stör jag mig lite på mitt eget beteende också.. Hmm.
Att störa sig är livets drivkraft. Det är inget absolut, utan alltid något relativt. Vi kommer alltid att störa oss, det har vi alltid gjort. Det är våra hjärnors favoritsysselsättning. Men det har ju satt människor på Månen och uppfunnit varmkorv, så det funkar uppenbarligen på outgrundliga vägar.
Citera
2017-10-09, 17:20
  #129
Medlem
ReiseReises avatar
Folk som hatar sitt jobb och är allmänt bittra utan att försöka göra det bästa av det. Tål inte folk som är 100% seriösa och samtidigt så bittra att dom skulle hoppa från en bro när som helst.
Citera
2017-10-09, 17:32
  #130
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Att störa sig är livets drivkraft. Det är inget absolut, utan alltid något relativt. Vi kommer alltid att störa oss, det har vi alltid gjort. Det är våra hjärnors favoritsysselsättning. Men det har ju satt människor på Månen och uppfunnit varmkorv, så det funkar uppenbarligen på outgrundliga vägar.

Så är det. Direkt det kom två människor så blev det slagsmål mycket handlar väl att ge och ta, visst kan man störa sig hur mycket som helst på vissa individer men jobbet ska göras, bara se förbi alla olikheter.
Citera
2017-10-09, 17:54
  #131
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Så är det. Direkt det kom två människor så blev det slagsmål mycket handlar väl att ge och ta, visst kan man störa sig hur mycket som helst på vissa individer men jobbet ska göras, bara se förbi alla olikheter.
Slagsmål vid pumpen, precis! Evolutionen har skapat oss för det. Det är som en kärleksakt. För människor är knytnävsslagsmål bara socialt umgänge. Många älskar det. Finns t.o.m. massor av sportevenemang där folk njuter av det. För (ur)människor är outrustade för att skada varandra allvarligt, utan tillverkade föremål. Rovdjur har huggtänder och vassa klor och enorm muskelstyrka. Ett rovdjur dödar när det vill. En människa som slår sina lilla knytnävar mot sin rivals kropp är bara lite retsam för att showa off inför de runtomstående. Som sällan blir imponerade ändå, så det är mest bara slöseri med kalorier och näsben.

Civilisationen har tyvärr gjort den mentaliteten liiite mer farlig med moderna vapen.

Jag slår vad om att en ärlig enkät bland poliser skulle visa att de stör dig mer på varandra än på "buset". Ju närmare två personer är varandra, desto mer stör de sig på varandra. Bara tillfällig romantisk övervälvning kan överkomma det för en stund.
Citera
2017-10-09, 18:41
  #132
Medlem
Fris avatar
Eftersom jag är allmänläkare på en vårdcentral (det är därför jag har så mycket tid att tillbringa här på Flashback, när de inte bannlyser mig) så stör jag mig på mina patienter, för jag har redan sparkat all outhärdlig personal.

"- Välkommen till Doktor Fris vårdcentral, fröken! 8-))
- Hejsan! Jo, jag tror jag har fått musarmbåge för...
- Det räcker så tack. Nu börjar vi undersökningen. Fröken kan ta av sig.
Ja, alla kläder! Jag är doktor som i läkare, inte nån skräddare. Gör som jag säger så får du valuta för patientavgiften. Nej, inte så, Långsammare!"
__________________
Senast redigerad av Fri 2017-10-09 kl. 18:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback