Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 23:49
  #1
Medlem
Har ett litet problem med att jag ofta blir vän med folk som är väldigt sociala. Själv är jag dock inte speciellt social.

Ofta går jag inte ihop med deras andra vänner, eller så blir vi knappt ens introducerade till varandra.

Det är väl statistiskt så att det är större changs att bli vän med någon som har stort nätverk än någon som inte har det.

Problemet är bara att dessa personer sällan har tid att ses, och så är man bara en i mängden bland deras vänner.

Har en poolare t.ex. som alltid har 50+ likes på sina instagram inlägg.

Ofta är det så när man ringer upp dem att de är skittrevliga och ”fan vad kul att höra från dig” men sedan blir det bara av att vi ses kanske 4 gånger per år, villket är tråkigt sällan.

Men kanske bara så det är att vara vuxen?
Jag kompenserar genom att gå ut med folk från jobbet, men over all så blir veckorna ganska ensamma och trista för det mesta.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-10-04 kl. 00:02.
Citera
2017-10-04, 00:10
  #2
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Problemet är bara att dessa personer sällan har tid att ses, och så är man bara en i mängden bland deras vänner.
Om du inte sticker ut ur mängden bland deras vänner så känns detta utfall väldigt rimligt.

Antingen får du se till att bidra lite mer till ert utbyte - för att på så vis bli mer lockande att umgås med - eller så får du börja umgås med likasinnade människor, som kanske vill träffa dig desto oftare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback