Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-03, 22:38
  #1
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ja vem/vilka tycker ni skall få priset 2018 och varför?


Skall man påverka prisnämnden så gäller det att börja diskutera i tid.

Citera
2017-10-04, 10:47
  #2
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag menar att Donald Fagen från bandet Steely Dan borde få priset. Han har en unik förståelse för musik och gör saker i sitt låtskrivande som ingen annan inom populärmusiken klarar av.
Citera
2017-10-04, 10:56
  #3
Medlem
Tom Petty borde fått det istället för Patti smith. Nu är det försent.
Citera
2017-10-04, 13:34
  #4
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Tom Petty borde fått det istället för Patti smith. Nu är det försent.

Vad har det med något att göra att hon vann priset 2011? Borde han fått det istället för alla som vunnit priset genom åren?
Citera
2017-10-04, 16:34
  #5
Medlem
Ähh jag kommer alltid att vara bitter över att nollan P Smith fick musikpriset.
Citera
2017-10-04, 20:35
  #6
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Gucci Mane och Migos borde tillsammans få Polarpriset 2018 och Nobelpriset i Litteratur 2018 (för sin tidslösa lyrik):

Gucci Mane - I Get The Bag feat. Migos
https://www.youtube.com/watch?v=uo14xGYwWd4


Migos - Slippery feat. Gucci Mane
https://www.youtube.com/watch?v=Hm1YFszJWbQ


__________________
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-10-04 kl. 20:40.
Citera
2017-10-04, 22:45
  #7
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Tom Petty borde fått det istället för Patti smith. Nu är det försent.

Tom Petty var bra, men han var ändå en tämligen ordinär popartist. Patti Smith var som jag ser det ett rent PK-val.

Priset borde gå till någon som höjer ribban och gör något nytt.
Citera
2017-10-04, 23:06
  #8
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Polarpriset delas ut med motiveringen "för betydande insatser inom musiken och/eller musiklivet, eller för insatser som bedöms kunna bli av stor betydelse för musiken eller musiklivet, och skall kunna avse alla områden inom eller med nära anknytning till musiken"

Går man efter detta, så har jag en kandidat - Black Sabbath.
Citera
2017-10-04, 23:15
  #9
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Tom Petty var bra, men han var ändå en tämligen ordinär popartist. Patti Smith var som jag ser det ett rent PK-val.

Priset borde gå till någon som höjer ribban och gör något nytt.

Patti Smith är dock bra mer ikonisk än till exempel Petty. Att bortförklara hennes insatser med att det är ett PK-val känns enbart som trams. Ge mig en bra motivering till att det du påstår stämmer, och klyschor som att hon är kvinna, gillad av vänstern och dylikt duger inte.
Det låter mer som att du har dålig koll.


On-t: Black Sabbath är helt klart en bra kandidat. Ett av de band som betytt mest för rockmusik från 70 och framåt.
Citera
2017-10-04, 23:28
  #10
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Patti Smith är dock bra mer ikonisk än till exempel Petty. Att bortförklara hennes insatser med att det är ett PK-val känns enbart som trams. Ge mig en bra motivering till att det du påstår stämmer, och klyschor som att hon är kvinna, gillad av vänstern och dylikt duger inte.
Det låter mer som att du har dålig koll.


On-t: Black Sabbath är helt klart en bra kandidat. Ett av de band som betytt mest för rockmusik från 70 och framåt.

Kan inte se att Patti Smith har gjort något som förnyar musiken. Black Sabbath är väl ett av de band som skulle kunna bli det första riktiga hårdrockband som fick priset.
Citera
2017-10-04, 23:42
  #11
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Kan inte se att Patti Smith har gjort något som förnyar musiken. Black Sabbath är väl ett av de band som skulle kunna bli det första riktiga hårdrockband som fick priset.
Vad har det med PK att göra? Du framstår som obildad när du slänger ur dig sånt där. Läs till exempel motivering till varför hon fick priset.
Det är okej att inte gilla en artist, men du låter tröttsam och drar ned diskussionen med PK-tramset.

Led Zeppelin lirade hårdrock och de vann redan 2006.
Citera
2017-10-04, 23:59
  #12
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Vad har det med PK att göra? Du framstår som obildad när du slänger ur dig sånt där. Läs till exempel motivering till varför hon fick priset.
Det är okej att inte gilla en artist, men du låter tröttsam och drar ned diskussionen med PK-tramset.

Led Zeppelin lirade hårdrock och de vann redan 2006.

Och du verkar okunnig när det gäller musik. Led Zeppelin är inget typiskt hårdrockband. Inget sådant band har fått Polarpriset ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback