Fallout och Fallout 2 har fantastisk ambient som sätter stämningen perfekt. Men det är ju mer ljud än musik. Även om jag inte är ett superfan av Halo så får jag ge dom att musiken är grym. Mass Effect 1-3 har också fantastisk musik.
Medal of Honor spelen har alltid haft bra musik och hög kvalitet.
Jag skule nog säga att MOHAA har det bästa musiken i serien.
Red Dead spelen har också bra musik.
Nobuo Uematsus tidigare verk såsom Aerith's theme (FF VII) och To Zanarkand (FF X) är mäktiga, men efter att jag spelade bloodborne så finns det inget som slår Ludwig's theme från dlc:t.
Japaner är överlägsna på detta. Uematsu som ovan skriver är gudomlig. Vill gärna lyfta fram och tipsa om hans verk i lost odyssey. Ett underskattat spel som inte fick den uppmärksamheten det förtjänade. Lika bra som hans klassiska Final Fantasy verk.
Nier. Både gestalt/replica och automata är helt fantastiska. Okabe stod för den.
Persona spelen har grymma soundtracks.
Lyfter gärna fram uedas spel också. Som last guardian eller shadow of the colossus.
För er som mött Sif vet ni att musiken (och bossfighten) dynamiskt ändras
när Sif är nära att dödas av spelaren.
Det blir inte alls lika kul att slå ihjäl den stora, haltande hunden då, mer som att avliva ett husdjur. En fenomenal gut-punch och twist på de "vanliga" bossfighterna.
Gällande Gwyn är musiken väldigt avskalad och melankolisk, en perfekt avslutning på spelet som symboliserar att
man dödar den sista källan som håller den nuvarande tidsåldern ("Age of Fire") vid liv (så till vida inte spelaren förlänger denna genom att offra sig själv).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!