Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 17:15
  #1
Medlem
ChrisChans avatar
Brukar vanligtvis sälja på Tradera men har nu även gett mig in på ebay. Problemet är att ett nytt konto som mitt är hårt begränsat på ett sätt som gör det meningslöst att sälja där i någon form av vinstsyfte. Jag upptäckte en sida där man kan köpa "stealth-konton" (ebay+paypal) som redan har mycket färre begränsningar.

Sidan i fråga: https://www.stealthaccts.com/accounts/us/ebay

Priserna ligger runt 2-3000kr vilket är ett lågt pris med tanke på hur mycket mer jag kommer att kunna sälja. Sidan accepterar Paypal och Bitcoin som betalning. Kontona är antingen amerikanska eller brittiska. Om man följer råden i deras guide (använd, VPN, eget användarkonto på datorn, etc) och köper bitcoin för paypalkrediten kommer det vara både ospårbart till mig som person och till andra ebay konton. Nu har jag dock inte som syfte att scamma folk utan bara att dels slippa vänta på att låsa upp kontot på vanlig väg (förlorad inkomst) och dels gå över huvudet på skattmasen.

Vilka risker skulle det kunna finnas? Som jag ser det är det i huvudsak:
* Man blir lurad och får inget konto. Är detta en legitim sida?
* Kontot blir på något vis ändå påkommet och blockerat.
* Andra problem som kan uppstå med att ha ett konto registrerat i annat land än man skickar ifrån (inte ovanligt att folk använder sig av droppshipping på ebay, tradera, etc dock)

Någon som har erfarenheter och input? Stort tack!!
Citera
2019-09-24, 02:16
  #2
Medlem
Hej

Hur gick det för dig och eBay/PayPal stealth kontot? Går också i tankarna om att köpa ett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback