Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 11:33
  #1
Medlem
Audi a4 b7 2,0 tfsi bra/dålig?
Citera
2017-10-03, 11:34
  #2
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorta460
Audi a4 b7 2,0 tfsi bra/dålig?
Skitbra bil, köp.
Citera
2017-10-03, 11:41
  #3
Medlem
Hold your horses! Det som spelar roll är om bilen är i bra skick och hur priset i förhållande till skicket är. Allt är relativt, Audi gör i regel bra bilar men de kan också vanvårdas och vara mindre värda än exempelvis Saab. Kort svar, ja det är en bra modell, men det säger ingenting egentligen. Sen beror ju det hela på ditt behov, ska då åka långa sträckor varje dag eller till mataffären 3 dagar i veckan, familj eller inte, farttokig osv.
Citera
2017-10-03, 12:06
  #4
Moderator
tobess avatar
Årsmodell?

Hursomhelst är just 2.0 TFSI motorn (ö)känd för att (bl.a.) bokstavligen dricka olja. Det finns t.o.m. bilförsäljare som vägrar ta i dom med tång eftersom det inneburit så stora kostnader för dom att utföra garantijobb.
Citera
2017-10-03, 12:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Hold your horses! Det som spelar roll är om bilen är i bra skick och hur priset i förhållande till skicket är. Allt är relativt, Audi gör i regel bra bilar men de kan också vanvårdas och vara mindre värda än exempelvis Saab. Kort svar, ja det är en bra modell, men det säger ingenting egentligen. Sen beror ju det hela på ditt behov, ska då åka långa sträckor varje dag eller till mataffären 3 dagar i veckan, familj eller inte, farttokig osv.




Kommer vara min första bil får snart kortet men ja går 3:an i gymnasiet och har ca 40km tur retur per dag bilen är körd 17000 mil plus allt extra när man är ny och vill köra mycket
Citera
2017-10-03, 12:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Årsmodell?

Hursomhelst är just 2.0 TFSI motorn (ö)känd för att (bl.a.) bokstavligen dricka olja. Det finns t.o.m. bilförsäljare som vägrar ta i dom med tång eftersom det inneburit så stora kostnader för dom att utföra garantijobb.

Årsmodell 2005
Citera
2017-10-03, 12:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Skitbra bil, köp.

D är det asså? Skit snygg i varjefall 👌🏼🙂
Citera
2017-10-03, 12:39
  #8
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorta460
Kommer vara min första bil får snart kortet men ja går 3:an i gymnasiet och har ca 40km tur retur per dag bilen är körd 17000 mil plus allt extra när man är ny och vill köra mycket
Bra mil till årsmodell. Frågan är då vad den kostar.
Det jag reagerar på är att du som gymnasieelev verkar planera att pendla i bil. Har du inte en stor pappaplånbok så råder jag dig att räkna på det där.
Citera
2017-10-03, 12:39
  #9
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorta460
D är det asså? Skit snygg i varjefall 👌🏼🙂
Men den är gammal...
Jag hade en från 2012.
Citera
2017-10-04, 20:56
  #10
Medlem
ethernals avatar
kolla på nordic audi forumet, finns vissa årsmodeller med den motorstorleken du nämner som är måndags ex. dom har koll på exakt vilka som man ska undvika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback