Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 09:25
  #1
Medlem
Tjo, jag suger på drömtydning så here's one for you:

För ett par år sedan (ganska många år sedan...) drömde jag att mina föräldrar skickade mig till ett nunnekloster, vilket jag (konstigt nog) var helt fine med. De andra nunnorna var snälla mot mig och vi blev rätt bra kompisar allihopa. En dag blev jag gravid, vilket jag tyckte va konstigt för jag hade ju inte haft sex med någon. De andra nunnorna verkade tro att jag var Maria 2.0 och att det här var Guds sätt att visa för mig att han var legit och att jag var utvald på något sätt. Först var jag rädd, men sen började jag typ tro på nunnorna (det var det eller att jag blivit nersövd och våldtagen så jag kände väl att det var trevligare att vara Guds utvalde...). Barnet i magen växte alldeles för snabbt, det oroade mig men de andra nunnorna var helt amazed och säkra på att det var Gud. När jag skulle föda barnet tog nunnorna mig till ett väldigt heligt rum i klostret. De hade tänt stearinljus, men annars var det mörkt i rummet. Jag låg på en madrass på golvet. Det var ca 7 nunnor i rummet som hjälpte mig att föda. Det gick snabbt. När barnet var ute så blir alla nunnorna helt tysta. De som hade suttit runt mig reste sig upp och stirrade på nedre delen av madrassen, där barnet låg. Nunnorna lämnade snabbt rummet under total tystnad. Jag fattade ingenting först, men när jag såg ner på barnet så låg inget barn där. Det var en död, fullvuxen gris.

Minns fortfarande den här drömmen så tydligt, även om det var säkert fem-sex år sedan jag drömde den, har av någon anledning svårt att släppa den. Är det någon som har någon aning om vad den kan ha betytt?
Citera
2017-10-03, 10:37
  #2
Medlem
hihahihas avatar
Lät helt skruvat och kan tyvärr inte säga vad den betyder. Var du alkohol/drogpåverkad eller hade du väldigt hög feber när du drömde?
Citera
2017-10-03, 10:42
  #3
Medlem
Wow. Kan inte tyda den men det skulle bli en grym kortfilm.
Citera
2017-10-03, 10:45
  #4
Medlem
Drömmar speglar våra känslor...

"Nunnorna"/andra vuxna i din omgivning som har förväntningar på dig?

Barnet var inte alls det nunnorna förväntade sig - det du "presterade" var långt under deras förväntningar..

Vad kände du själv vid åsynen av den döda grisen? Ledsen? Besviken? Sorgsen? Förvånad? Likgiltig?
Citera
2017-10-03, 11:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Wow. Kan inte tyda den men det skulle bli en grym kortfilm.

Lol tnx
Citera
2017-10-03, 11:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JingJingLi
Drömmar speglar våra känslor...

"Nunnorna"/andra vuxna i din omgivning som har förväntningar på dig?

Barnet var inte alls det nunnorna förväntade sig - det du "presterade" var långt under deras förväntningar..

Vad kände du själv vid åsynen av den döda grisen? Ledsen? Besviken? Sorgsen? Förvånad? Likgiltig?

Bra svar faktiskt, kan verkl ha något med d å göra! tack!
Citera
2017-10-03, 11:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihahiha
Lät helt skruvat och kan tyvärr inte säga vad den betyder. Var du alkohol/drogpåverkad eller hade du väldigt hög feber när du drömde?

Skruvat indeed, var spiknykter dock
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback