Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-03, 23:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Säkert inge fel med det men jag har ingen lust att träna i sverige. Jag vill träna utomlands därför jag frågar om det. Jag ska flytta enbart för att träna kampsport så helt klart bäst att välja land efter det.
Men vad är det som gör att du inte kan träna i Sverige?
Du är oerfaren inom kamsport (?) och bara måste flytta utomlands för att träna. Du vet inte ens vad du vill träna.
Låter som att du söker mr Miyagi.
Citera
2017-10-04, 06:28
  #14
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armbarmaster
Låter som att du söker mr Miyagi.
I så fall är det bara att jobba extra på närmsta biltvätt (wax on, wax off)
Citera
2017-10-04, 06:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Säkert inge fel med det men jag har ingen lust att träna i sverige. Jag vill träna utomlands därför jag frågar om det. Jag ska flytta enbart för att träna kampsport så helt klart bäst att välja land efter det.



Menade enkelt att genomföra då massa andra åkt dit och tränat. Jag tycker det verkar kul. Jag är hårdare änn thais alla dagar i veckan.
Aja den tråden spåra ur vill fortfarande bara ha tips på ställen att träna på.

Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Det borde förstås finnas klubbar med olika typer av heltidsträning/bootcamp/inackordering i större delen av världen. Eftersom du inte vill ha Asien så får du nog själv börja med att specificera land och kanske även typ av sport (pilbågsskytte - spjutuppvisning - fullkontakt) du söker.

Sen får du inte glömma att till skillnad från Sverige så brukar inte attityden "alla kan börja träna när de vill" riktigt finnas i resten av världen, där tränar de flesta vuxna från att de varit barn och gör det förmodligen till en stor del för att tjäna pengar. Att då komma som en total nybörjare som ska visa sin hårdhet... kan sluta dåligt.

Jättejätte bra svar många tips på konkreta platser att kolla upp precis det jag ville ha!
__________________
Senast redigerad av asdf12 2017-10-04 kl. 06:52.
Citera
2017-10-04, 10:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armbarmaster
Men vad är det som gör att du inte kan träna i Sverige?
Du är oerfaren inom kamsport (?) och bara måste flytta utomlands för att träna. Du vet inte ens vad du vill träna.
Låter som att du söker mr Miyagi.

Okej då ni envisas med Sverige ska jag förklara engång för alla fast det är helt orelevant. Jag har tränat och bott nästan hela livet i Sverige. Nu har jag cirka en miljon jag ska leva på i några år framöver jag har en lista på grejer jag ska göra på dom åren. Enda tiden jag kommer spendera i Sverige under dom här åren är i en stuga i Härjedalen 2 mil ifrån närmsta granne samt 20mil ifrån närmsta kampsportställe. Men på listan finns det med träna kampsport samt resa så jag väljer att slå två flugor i en smäll.... Nämligen träna kampsport utomlands!
Nu kan jag inte träna kampsport för jag jobbar 7 dagar i veckan och tränar andra saker fem utav dom dagar. Slutar om en månad då åker jag direkt till härjedalen. Så det är omöjligt att träna kampsport i Sverige framförallt för att jag inte vill träna i Sverige.

Men nu är det bestämt blir muaythai i Thailand 6 månader. Spelar ingen roll hur mycket ni gnäller om sverige.
Citera
2017-10-04, 12:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Okej då ni envisas med Sverige ska jag förklara engång för alla fast det är helt orelevant. Jag har tränat och bott nästan hela livet i Sverige. Nu har jag cirka en miljon jag ska leva på i några år framöver jag har en lista på grejer jag ska göra på dom åren. Enda tiden jag kommer spendera i Sverige under dom här åren är i en stuga i Härjedalen 2 mil ifrån närmsta granne samt 20mil ifrån närmsta kampsportställe. Men på listan finns det med träna kampsport samt resa så jag väljer att slå två flugor i en smäll.... Nämligen träna kampsport utomlands!
Nu kan jag inte träna kampsport för jag jobbar 7 dagar i veckan och tränar andra saker fem utav dom dagar. Slutar om en månad då åker jag direkt till härjedalen. Så det är omöjligt att träna kampsport i Sverige framförallt för att jag inte vill träna i Sverige.

Men nu är det bestämt blir muaythai i Thailand 6 månader. Spelar ingen roll hur mycket ni gnäller om sverige.
Vill du undvika folk som ser ut som här hemma, amerikanska instruktörer och moderna faciliteter bör du undvika Phuket. Är du ny inom kampsport och inte har så bra koll ännu kommer en inkastare bjuda in dig till Tiger muay Thai eller AKA och börja prata om program, mat och träna dig. Finns Bra thaifolk där med, men dom har oftast hand om passen där folk kör som hållit på några år och har lite rutin. Missförstå mig inte, det är hur bra som helst där, jag har besökt båda två.

Jag får uppfattningen av att du söker något där du mer anpassar dig till kulturen i Thailand och då rekommenderar jag dig Koh Samui till en början, en fin ö, traditonella slitna thaigym och inte alls det här med överdrivet mycket annat folk. Du kan egentligen åka vart som helst i Thailand och bara titta in på ett litet gym och berätta att du vill lära dig så kommer dom hjälpa dig för en billig peng.

Grymt att du drar iväg sådär bara förövrigt, lycka till!
Citera
2017-10-04, 12:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Okej då ni envisas med Sverige ska jag förklara engång för alla fast det är helt orelevant. Jag har tränat och bott nästan hela livet i Sverige. Nu har jag cirka en miljon jag ska leva på i några år framöver jag har en lista på grejer jag ska göra på dom åren. Enda tiden jag kommer spendera i Sverige under dom här åren är i en stuga i Härjedalen 2 mil ifrån närmsta granne samt 20mil ifrån närmsta kampsportställe. Men på listan finns det med träna kampsport samt resa så jag väljer att slå två flugor i en smäll.... Nämligen träna kampsport utomlands!
Nu kan jag inte träna kampsport för jag jobbar 7 dagar i veckan och tränar andra saker fem utav dom dagar. Slutar om en månad då åker jag direkt till härjedalen. Så det är omöjligt att träna kampsport i Sverige framförallt för att jag inte vill träna i Sverige.

Men nu är det bestämt blir muaythai i Thailand 6 månader. Spelar ingen roll hur mycket ni gnäller om sverige.

Ah, annars hade jag åkt till Kuba och tränat boxning. Då får du riktig boot camp känsla och i övrigt riktigt underbar, utanför turism, känsla.
Citera
2017-10-04, 13:25
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Okej då ni envisas med Sverige ska jag förklara engång för alla fast det är helt orelevant. Jag har tränat och bott nästan hela livet i Sverige. Nu har jag cirka en miljon jag ska leva på i några år framöver jag har en lista på grejer jag ska göra på dom åren. Enda tiden jag kommer spendera i Sverige under dom här åren är i en stuga i Härjedalen 2 mil ifrån närmsta granne samt 20mil ifrån närmsta kampsportställe. Men på listan finns det med träna kampsport samt resa så jag väljer att slå två flugor i en smäll.... Nämligen träna kampsport utomlands!
Nu kan jag inte träna kampsport för jag jobbar 7 dagar i veckan och tränar andra saker fem utav dom dagar. Slutar om en månad då åker jag direkt till härjedalen. Så det är omöjligt att träna kampsport i Sverige framförallt för att jag inte vill träna i Sverige.

Men nu är det bestämt blir muaythai i Thailand 6 månader. Spelar ingen roll hur mycket ni gnäller om sverige.
Härligt. Vem vill inte slippa hamsterhjulet?
Lycka till!
Citera
2017-10-05, 07:27
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Vill du undvika folk som ser ut som här hemma, amerikanska instruktörer och moderna faciliteter bör du undvika Phuket. Är du ny inom kampsport och inte har så bra koll ännu kommer en inkastare bjuda in dig till Tiger muay Thai eller AKA och börja prata om program, mat och träna dig. Finns Bra thaifolk där med, men dom har oftast hand om passen där folk kör som hållit på några år och har lite rutin. Missförstå mig inte, det är hur bra som helst där, jag har besökt båda två.

Jag får uppfattningen av att du söker något där du mer anpassar dig till kulturen i Thailand och då rekommenderar jag dig Koh Samui till en början, en fin ö, traditonella slitna thaigym och inte alls det här med överdrivet mycket annat folk. Du kan egentligen åka vart som helst i Thailand och bara titta in på ett litet gym och berätta att du vill lära dig så kommer dom hjälpa dig för en billig peng.

Grymt att du drar iväg sådär bara förövrigt, lycka till!

Nice tips precis det jag söker. Ska kolla upp koh samui
Citera
2017-10-13, 23:42
  #21
Medlem
Brottargalnings avatar
Om du nu vill ha alternativ utöver de traditionella Thaiboxning i Thailand eller BJJ i Brasilien finns det mycket roligt. Råare alternativ som jag gillar är Thailands grannländer där de har lite råare form av kickboxning t.ex. Burmas Lethwei som är bare-knuckle med skallningar eller Kambodjas Pradal Serey. Behöver inte åka långt heller för den delen, du nämnde brottning och då finns England och catch as catch can, en rätt så rå form av brottning. Tänk dig fristil fast nu försöker någon bryta av några av dina kroppsdelar på dig samtidigt som de försöker få dig på fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback