Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-03, 00:04
  #1
Medlem
Tänkte börja träna kampsport eller annan sport utomlands. Thaiboxning i Thailand verkar ju vara populärt, kanske för populärt? Har det tappat charmen? Måste finnas fler liknande grejer? Brottning i nån gammal sovjetstat vorre ju guld. Träna i "boot camp" miljö är det jag är ute efter!
Citera
2017-10-03, 00:22
  #2
Medlem
Apologists avatar
Träna Krav Maga i Israel vore ju coolt!
Citera
2017-10-03, 00:29
  #3
Medlem
En polare tränade kungfu med munkar i Kina för ett par år sen. Billigt men kass mat. Bra weed och massage fanns det dock som tröst.

http://www.shaolinskungfuschool.com
Citera
2017-10-03, 07:09
  #4
Medlem
borrizs avatar
Vill du äta och dricka gott, så träna Savate i Frankrike.
Citera
2017-10-03, 07:17
  #5
Medlem
Du kanske ska fråga dig själv vilken typ av kampsport som passar dig och inte vad som är coolt eller liknande.

Börja träna här i Sverige och åk sedan utomlands när du har en grund att stå på.
Rätt onödigt att kasta pengar på att ex träna med världsmästare utomlands när du inte kan ta till dig dennes kunskaper.
Citera
2017-10-03, 11:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armbarmaster
Du kanske ska fråga dig själv vilken typ av kampsport som passar dig och inte vad som är coolt eller liknande.

Börja träna här i Sverige och åk sedan utomlands när du har en grund att stå på.
Rätt onödigt att kasta pengar på att ex träna med världsmästare utomlands när du inte kan ta till dig dennes kunskaper.
Skriver under på detta inlägg.

Träna i sverige först. Många gym har flera pass om dagen om du är ute efter "bootcamp" känslan.

Mitt tips, prova MMA så får du köra brottning, BJJ, thaibox och boxning för samma medlemskapskostnad även om man bakat ihop stilarna lite.
Citera
2017-10-03, 13:35
  #7
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Skriver under på detta inlägg.

Träna i sverige först. Många gym har flera pass om dagen om du är ute efter "bootcamp" känslan.

Mitt tips, prova MMA så får du köra brottning, BJJ, thaibox och boxning för samma medlemskapskostnad även om man bakat ihop stilarna lite.


Skriver under detta också av den enkla anledningen att du får mer ut av träningen när du inte längre befinner dig på "total nybörjare"-nivån, när du vet vad du vill och även när du faktiskt kan märka ifall du har hamnat i en turistfälla med bristfällig träning.

Annars kan du väl leta efter budo i Japan, någon kung fu i Kina (inte nödvändigtvis med munkar, vilket i sig känns direkt som en turistfälla) eller varför inte bjj och capoeira i Brasilien?
Citera
2017-10-03, 13:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armbarmaster
Du kanske ska fråga dig själv vilken typ av kampsport som passar dig och inte vad som är coolt eller liknande.

Börja träna här i Sverige och åk sedan utomlands när du har en grund att stå på.
Rätt onödigt att kasta pengar på att ex träna med världsmästare utomlands när du inte kan ta till dig dennes kunskaper.

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Skriver under på detta inlägg.

Träna i sverige först. Många gym har flera pass om dagen om du är ute efter "bootcamp" känslan.

Mitt tips, prova MMA så får du köra brottning, BJJ, thaibox och boxning för samma medlemskapskostnad även om man bakat ihop stilarna lite.

Nä absolut inte intresserad utav att träna i sverige plus att det inte kommer gå, då hela tanken är att flytta ifrån Sverige. Alla kampsporter kan passa då jag är gammal gymnast så har hundra procent kropps kontroll,spänst, smidighet osv. Men vanlig brottning är mest intressant karelin style. Men lutar lite åt muay thai för det verkar va kul och enkelt. Men nått annat än Asien känns roligare.
Citera
2017-10-03, 14:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Nä absolut inte intresserad utav att träna i sverige plus att det inte kommer gå, då hela tanken är att flytta ifrån Sverige. Alla kampsporter kan passa då jag är gammal gymnast så har hundra procent kropps kontroll,spänst, smidighet osv. Men vanlig brottning är mest intressant karelin style. Men lutar lite åt muay thai för det verkar va kul och enkelt. Men nått annat än Asien känns roligare.
Vad är det som är så farligt att prova på lite olika kamsporter på hemmaplan, ska du flytta imorgon?

Bara för att du är gymnast innebär det inte att du kommer älska att ligga underst i sidecontrol, kastas i mattan eller äta ett knä.

De flesta kamsporter finns över hela världen. Är det inte bäst att välja land att flytta till först och främst utifrån andra faktorer och sedan kampsport?
Citera
2017-10-03, 14:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Nä absolut inte intresserad utav att träna i sverige plus att det inte kommer gå, då hela tanken är att flytta ifrån Sverige. Alla kampsporter kan passa då jag är gammal gymnast så har hundra procent kropps kontroll,spänst, smidighet osv. Men vanlig brottning är mest intressant karelin style. Men lutar lite åt muay thai för det verkar va kul och enkelt. Men nått annat än Asien känns roligare.
Orkar inte kommentera på allt du skrev. Men jag kan säga att muay thai är allt annat än enkelt och kul. Få grabbar är lika hårda som thai-folket. Åker du till Thailand kommer dom låta sina fighters använda dig som slagpåse om du inte är på ett turistcamp.
Citera
2017-10-03, 17:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armbarmaster
Vad är det som är så farligt att prova på lite olika kamsporter på hemmaplan, ska du flytta imorgon?

Bara för att du är gymnast innebär det inte att du kommer älska att ligga underst i sidecontrol, kastas i mattan eller äta ett knä.

De flesta kamsporter finns över hela världen. Är det inte bäst att välja land att flytta till först och främst utifrån andra faktorer och sedan kampsport?

Säkert inge fel med det men jag har ingen lust att träna i sverige. Jag vill träna utomlands därför jag frågar om det. Jag ska flytta enbart för att träna kampsport så helt klart bäst att välja land efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Orkar inte kommentera på allt du skrev. Men jag kan säga att muay thai är allt annat än enkelt och kul. Få grabbar är lika hårda som thai-folket. Åker du till Thailand kommer dom låta sina fighters använda dig som slagpåse om du inte är på ett turistcamp.

Menade enkelt att genomföra då massa andra åkt dit och tränat. Jag tycker det verkar kul. Jag är hårdare änn thais alla dagar i veckan.
Aja den tråden spåra ur vill fortfarande bara ha tips på ställen att träna på.
__________________
Senast redigerad av asdf12 2017-10-03 kl. 17:21.
Citera
2017-10-03, 19:17
  #12
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Säkert inge fel med det men jag har ingen lust att träna i sverige. Jag vill träna utomlands därför jag frågar om det. Jag ska flytta enbart för att träna kampsport så helt klart bäst att välja land efter det.



Menade enkelt att genomföra då massa andra åkt dit och tränat. Jag tycker det verkar kul. Jag är hårdare änn thais alla dagar i veckan.
Aja den tråden spåra ur vill fortfarande bara ha tips på ställen att träna på.

Det borde förstås finnas klubbar med olika typer av heltidsträning/bootcamp/inackordering i större delen av världen. Eftersom du inte vill ha Asien så får du nog själv börja med att specificera land och kanske även typ av sport (pilbågsskytte - spjutuppvisning - fullkontakt) du söker.

Sen får du inte glömma att till skillnad från Sverige så brukar inte attityden "alla kan börja träna när de vill" riktigt finnas i resten av världen, där tränar de flesta vuxna från att de varit barn och gör det förmodligen till en stor del för att tjäna pengar. Att då komma som en total nybörjare som ska visa sin hårdhet... kan sluta dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback