Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 23:40
  #1
Medlem
Kommer befinna mig i Val Thorens i 6 månader och jag försöker hitta någon som verkligen kan ge bra tips om allt angående att göra en säsong där. Liksom hur ska jag tänka när jag packar för 6 månader? hur mycket borde jag ta med mig i plånboken? (har även jobb där). finns det någon "skönhetssalong?" som t ex fixar fransar, naglar och hår? Är det lätt att få tag i allting som man har även hemma i Sverige?

Vill veta massor så skriv gärna allting ni vet och ni tror är bra att veta!!
tack på förhand.
Citera
2017-10-03, 08:33
  #2
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Nu är du ju tjej och har mer saker i garderoben än du kan packa ner. För mig var det bara att slänga ner det jag hade. Just i själv skidområdet där jag antar du kommer bo finns ingen beauty salong, eller liknande. Däremot nere i byn. Däremot kommer du inte ha tid för att festa särskilt mycket, eller skidåkning för den delen. Det blir mest jobb och sen ligga hemma och vila. De förväntar sig inte att du är helt uppsminkad varje dag i det klimatet.
Citera
2017-10-03, 13:21
  #3
Medlem
Kommer jobba på en nattklubb så fest får jag nog tillräckligt mycket av!! Du har inget annat bra att dela med dig av om du gjort en säsong där?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2878281

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback